Permalänk

SLI olika kort

Hej

Hade tänkt köra SLI med två stycken 560ti kort.
Just nu har jag ett ASUS 560ti med CUII kylning. Den har 830mhz.
Kan jag då köpa ett Gigabyte kort som har 900mhz, och kommer jag behöva köpa till en chassi fläkt?
Kan vara värt att nämna har ett 750w nätagg och en AMD Phenom x4 965 back edition.

Tack i förhand.

/Anton

Permalänk
Medlem

Är inte jätte insatt, men det ska gå bra. Ang chassi fläkten så är det ju alltid bra med ett väl ventilerat chassi:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kommer gå bra. Men Gigabyte kortet kommer att klocka ner sig i samma hastighet som Asus kortet.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Om jag skulle klocka upp ASUS kortet till 900mhz (om det går) då skulle inte gigabyte kortet klocka ner sig, elr?

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Det kommer gå bra. Men Gigabyte kortet kommer att klocka ner sig i samma hastighet som Asus kortet.

Har överklockat mitt ASUS kort till 850mhz, då kommer det andra kortet också att stanna på 850, borde ju vara så ialla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av WCxFlusher:

Har överklockat mitt ASUS kort till 850mhz, då kommer det andra kortet också att stanna på 850, borde ju vara så ialla fall

Borde vara så ja.
Men jag är inte riktigt säker.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har två gtx 460 kort i sli ett gigabyte på 715mhz och zotec på 720mhz. och inget klockar ner sig utan de ligger på de mhz talen som korten är programmerade till att ligga på.
Överklockar man med msi afterburner så klockar men bägge korten samtidigt. klockar jag till 720mhz så hamnar bägge korten på 720 osv.