Fick precis röd ring på 360, varför och finns det lösning?

Permalänk
Medlem

Fick precis röd ring på 360, varför och finns det lösning?

Tja, jag var i gång o spelade lite new vegas så fick jag röd ring på mitt xbox. Har haft den några månader och den har fungerat felfritt. För ca 2-3 veckor sen blev den flashad och nu detta. Varför hände det och hur löser man det ? Det är den vanliga icke-slim modellen jag har.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Röd ring betyder väl att den blivit spärrad för online? Pga av flashningen

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Jag har inte en xbox själv men vad man läst så är anledningen till red ring överhettning. Finns diverse fixar för att få de o funka igen, alltfrån att linda in det i handdukar samtidigt som det är på (Inte en rekommenderad lösning) till att köpte speciella kit som gör att det kyler bättre + byta kylpastan på cpu/gpu.

Om jag var du skulle jag reklamera den, fast då är frågan om det går fortfarande eftersom du flashat den.

EDIT: Finns olika felmeddelanden, vilket har du?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

nej, röd ring eller "ring of death" som den också kallas!

Kommer om man flashar det (om man har otur)

hårddisk faildure

eller spelar med brända skiver i 360s

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

hårddisk faildure

Det där är bara skitsnack. Rrod (Red ring of death) är pga av överhettning i dem allra flesta fall. Har haft tre stycken med rrod och fått ny av Microsoft i två av fallen. Det finns billiga och bra fixar att inhandla på ebay. Men dom kräver lite know-how. Det innebär att du måste ta isär den och sätta på nya x-clamps på kylningen. Finns även vissa företag som gör detta åt dig med det är ofta hutlöst dyr och är nog billigare att bara köpa en ny.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Just nu funkar den igen, måste vara överhettad för jag hade min laptop i närheten av den (min laptop överhettades på förra stället jag hade den och hade ingen annanstans att lägga den förutom där xboxet står, använder min laptop som stationär kopplad till skärm om ni undrar) nu har jag flyttat bort boxen så får jag väll se hur det blir. tack för era snabba svar. återkommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Röd ring (hel): Kabeln till TV:en är inte i kopplad.
3/4 ring: Red ring of death. Hårdvarufel. Oftast av att grafik-chippet eller annan komponent går sönder av överhettning/vibrationer.

Min kompis blev bannad på sitt Live konto men det hände inget med hans Xbox (Ingen röd ring). Han hade också flashat sitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

hårddisk faildure

nope. det är på slim. på den gamla är det RROD o det får man pga att kylningen släpper från dess gpu, för dom sitter bara med plastpins. därför folk brukar "baka" dom.

är den seriöst flashad utan o tagit bort några labels så kan du ju flasha tillbaka den o sedan reklamera den. annars rekomenderar jag dig o öppna den o byta ut kylningen till den nyare. finns kit att köpa som det sagts tidigare.

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Just nu funkar den igen, måste vara överhettad för jag hade min laptop i närheten av den (min laptop överhettades på förra stället jag hade den och hade ingen annanstans att lägga den förutom där xboxet står) nu har jag flyttat bort boxen så får jag väll se hur det blir. tack för era snabba svar. återkommer.

Kolla på min förra post, hur många lampor var det som lös rött?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

hårddisk faildure

Om jag förstår dig rätt så menar du att det bara är flashade som kan få "rrod" isåfall har du tyvärr fel.
Tyvärr så är " old school 360 modellen " utsatt för detta problem med taskig kylning, och som någon sa tidigare om att använda handduk för att laga den gör ej det. Ja det funkar till en början med när den väl får "rrod" igen så finns det ingen chans till lagning utan att byta en massa skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Kolla på min förra post, hur många lampor var det som lös rött?

hela ringen var röd..så den där grejen du postade verkar inte riktigt stämma i mitt fall
dessutom har jag ingen hdmi på min box heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

hela ringen var röd..så den där grejen du postade verkar inte riktigt stämma i mitt fall
dessutom har jag ingen hdmi på min box heller

"dessutom har jag ingen hdmi på min box heller" -- "Av Cable Error ... This error is not displayed on consoles with a hdmi connection"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

"dessutom har jag ingen hdmi på min box heller" -- "Av Cable Error ... This error is not displayed on consoles with a hdmi connection"

oj, läste fel, my bad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

oj, läste fel, my bad

Kan det vara så att din AV-kabel åkte ut ur under en intensiv fight tex ?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Kan det vara så att din AV-kabel åkte ut ur under en intensiv fight tex ?

nope, den är fastskruvad i skärmen och sitter ganska stadigt i boxen med
jag är ganska säker att det var överhettning pga. datorn (läs tidigare inlägg) nu har jag som sagt flyttat boxet och allt funkar prima.
tack för eran hjälp att förstå detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

nope, den är fastskruvad i skärmen och sitter ganska stadigt i boxen med
jag är ganska säker att det var överhettning pga. datorn (läs tidigare inlägg) nu har jag som sagt flyttat boxet och allt funkar prima.
tack för eran hjälp att förstå detta

Ja jag undrar om det är du eller felkoden som har rätt

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Felkoderna har aldrig fel, var glad att det var hela ringen och inte trekvarts, plockade isär hela min box oxh moddade skiten för att den skulle funka, tuffade på i ett halvår till, sen var det dags för sprutan och spaden...

Permalänk
Medlem

Bakade ett Xbox med RRoD för ett år sen. Fungerade skitbra och den fungerar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja jag undrar om det är du eller felkoden som har rätt

att få loss kabeln från skärmen (vgakabel) måste man ju skruva loss, och för att få loss den från boxen måste man ju bokstavligen bruka våld..så jag antar att det var felkoden som var fel hehe

Visa signatur

Permalänk

Oavsett så gå in på Ifixit.com så har du hur man tar isär sin Xbox. Fixade en polares Xbox som hade RoD. Togisär, rengjode, satte artic silver pasta, skruvade ihop. Som ny...
Från den siten kan du även besätlla uppgraderingar och ev om du behöver verktyg. Det är många små plastklips att få isär, men jag tycker att det går bra med en tunn mejsel eller motsv.

Lycka till!
//Wille

Visa signatur

I7 2600K, Z68XP-UD3-iSSD, 16 Gb Corsair, 2x XFX HD6870 DualFan

Permalänk
Medlem

Den har förmodligen överhettats men jag tycker personligen att du förtjänat det med att vara så snål med att flasha och inte köpa dina spel. Ägd

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Den har förmodligen överhettats men jag tycker personligen att du förtjänat det med att vara så snål med att flasha och inte köpa dina spel. Ägd

innan du utalar dig så kanske du inte känner till backups? jag har t.ex två spel som är repade pga idiot som flytade på xboxen med spel i... sen finns xk3y som gör så du lirar spelen ifrån datorn fõr att undevika rrod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

innan du utalar dig så kanske du inte känner till backups? jag har t.ex två spel som är repade pga idiot som flytade på xboxen med spel i... sen finns xk3y som gör så du lirar spelen ifrån datorn fõr att undevika rrod

Är 99% säker att han flashade konsollen för att lira nedladdade spel och inte backups...sedan så är ju rrod ganska sällsynt de senaste 3-4åren så det finns ingen seriös anledning att flasha sin konsoll

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Är 99% säker att han flashade konsollen för att lira nedladdade spel och inte backups...sedan så är ju rrod ganska sällsynt de senaste 3-4åren så det finns ingen seriös anledning att flasha sin konsoll

Precis, det är bara bortförklaringar för att inte visa sin snålhet.

Permalänk
Medlem

Vem fan vill köpa Mass Effect 3 till XBOX360 när EA och Bioware gör pissjobb och leker sköna med $$$$ DLC PROTHEANS LOLOLOL.

Nej tack, tar och laddar ner deras skitspel och gör så att dom inte får ett enda öre tillgodo.