Permalänk
Medlem

[Hjälp] Vart ska HDD monteras?

Hej!

Jag äger ett Fractal Design R3 och fundrade på att montera bort hårddiskställningen och undrade vart hårddisken ska placeras? SSD som jag har får lätt plats nästan lite var som helst i chassit (tänkte placera den på baksidan vid sladdarna) och behöver ingen kylning.

Kommer en hårddisk behöva kylning? Jag har sett att det finns dessa, hjälper dom ifall det skulle var så?

/Eric

Permalänk
Medlem

Nej, hårddisken behöver ingen kylning.
Jag skulle rekommendera dig att skruva fast den i botten.

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på luftflödet i fronten, borde det inte gå att ta bort de 4 översta burarna vid avskärmningen? Eller blir det kanske för ostabilt då?

EDIT: Du kan ju alltid använda 5 1/4" platserna om du inte har använt alla dom, till den mekaniska disken alltså

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Nej, hårddisken behöver ingen kylning.
Jag skulle rekommendera dig att skruva fast den i botten.

Tack för svaret!

Skrivet av fille044:

Jag har också funderat på luftflödet i fronten, borde det inte gå att ta bort de 4 översta burarna vid avskärmningen? Eller blir det kanske för ostabilt då?

EDIT: Du kan ju alltid använda 5 1/4" platserna om du inte har använt alla dom, till den mekaniska disken alltså

Tyvärr är båda 5 1/4" platserna upptagna, jag har en dvd läsare och en fläktkontroll. Fläktkontrollen tar inte särskilt mycket plats. Den kanske får plats där.

stavfel