Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Håller med, tycker att DICE borde lägga upp så RPG's måste låsa på ett fordon så folk inte springer runt och skjuter hejvilt med dom överallt.

Haha hur ska en rpg kunna locka på fordon? Den är ju bara en raket, den har inte ens styrvingar eller elektronik.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Inte för att de är på pc,men när jag lirar BF3 på xbox 360 (jag vet..) så kan jag inte gå upp i level någpt mer,skulle vara i runt level 38 nu men fortfarande på 28,snackade med E/A om detta,tyldlige ett vanligt problem :-/

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

Inte för att de är på pc,men när jag lirar BF3 på xbox 360 (jag vet..) så kan jag inte gå upp i level någpt mer,skulle vara i runt level 38 nu men fortfarande på 28,snackade med E/A om detta,tyldlige ett vanligt problem :-/

Fick samma problem och kontaktade deras live support fick svaret "this is not a techniqual issiue and therefore i cannot help you."
Som tur var löste sig problemet av sig självt efter två dagar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ItsLea:

Inte för att de är på pc,men när jag lirar BF3 på xbox 360 (jag vet..) så kan jag inte gå upp i level någpt mer,skulle vara i runt level 38 nu men fortfarande på 28,snackade med E/A om detta,tyldlige ett vanligt problem :-/

Problemet du beskrivit gäller alla.
Problemet skedde för några dagar sedan och de har ännu inte löst problemet. Om du loggar in i Battlelog ser du ett meddelande högst upp i ärendet.

Tycker det är minst sagt underligt att man, i ett spel som BF3 och som är så otroligt hårt knutet till stats och andra typer av framsteg online, har tagit så lång tid på sig för att fixa problemet. Tyder mest sannolikt på att det är en svårknäckt nöt för dem.

På Twitter är de enda svaren man får copy paste i stil med: "We are aware of the problems with stats not showing and are working on a fix".

Folk är lagom nöjda och finns de som samlat ihop 150 000 poäng och x antal upplåsningar, som nu är som bortblåsta.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

tack :D

Skrivet av Najk:

Problemet du beskrivit gäller alla.
Problemet skedde för några dagar sedan och de har ännu inte löst problemet. Om du loggar in i Battlelog ser du ett meddelande högst upp i ärendet.

Tycker det är minst sagt underligt att man, i ett spel som BF3 och som är så otroligt hårt knutet till stats och andra typer av framsteg online, har tagit så lång tid på sig för att fixa problemet. Tyder mest sannolikt på att det är en svårknäckt nöt för dem.

På Twitter är de enda svaren man får copy paste i stil med: "We are aware of the problems with stats not showing and are working on a fix".

Folk är lagom nöjda och finns de som samlat ihop 150 000 poäng och x antal upplåsningar, som nu är som bortblåsta.

tack så mycket! försökte på battlelog med livechat,fick inte svar på min fråga..men det är bra tack så mycket!:-)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ItsLea:

tack så mycket! försökte på battlelog med livechat,fick inte svar på min fråga..men det är bra tack så mycket!:-)

Nu verkar det som att statsen reggas för mig, fast inte på alla servrar. Väldigt random det här

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Nu verkar det som att statsen reggas för mig, fast inte på alla servrar. Väldigt random det här

awesome:) tack så mycket en engång;)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Skum bug den att inte player stats registreras om famas används på servern.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Skum bug den att inte player stats registreras om famas används på servern.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Det gällde tydligen inte mitt account då jag inte använder Famas sedan den blev nerfad
menmen,nu funkar det iallafall^^

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Det gällde tydligen inte mitt account då jag inte använder Famas sedan den blev nerfad
menmen,nu funkar det iallafall^^

Det roliga var att du inte behövde använda den, det räckte att någon annan på servern hade använt den under rundan för att ingen skulle få några stats registrerade.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Jag retar mig mest på folk som gnäller på spelet på forum. Folk som gnäller på andra I spelet. Folk som fuskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk

Att säkert 8 av 10 gånger blir jag som jet pilot dödad av en annan jet pilot som skjuter ca 10 skott mot mig och jag dör direkt, och när jag själv skjuter och får hitmarks händer knappt någonting -.-

Permalänk
Medlem

Att det kraschar 24/7

Permalänk
Medlem

Alltså vet inte om jag är ensam om detta men 2 gånger har delar av mina vapen stats försvunnit. Först för typ 2-3 månader sedan när jag gick in och skulle kolla hur jag låg till i kills/per vapen. Vet att jag då hade 100 kills med ett flertal vapen som jag tidigare genomfört, men vips så var det som om jag aldrig använt vapnen, hade typ 10 - 15 kills med vissa som jag vet att jag fått service star för. (alltså 100 kills). Och så då nyligen idag, uppgraderade min ena användare till Premium och tänker fan nu kan man börja unlocka igen och samla fler service stars och scopes etc., men vips till min förvåning har jag enligt statsen endast 100 kills med 4 pistoler när jag vet att jag hade 100 kills med typ 90 procent av pickorna.. Fan skit irriterande, en massa jävla tid i onödan. Så nu är det bara att samla upp dom igen. Någon som erfarit detta?? Bugg eller något med att jag har 2 användare som jag skiftar mellan,, men fan det ska ju inte påverka..

Permalänk
Medlem

Kom på en annan sak,, när man tar quit efter en runda händer det delvis att det jag unlockat under den rundan inte består,, och ja jag har väntat ett tag för profilen att uppdatera,, men icke sa nicke. Och förut var det ju så att man kunde quita och ändå få med sig unlocksen men nu verkar det vara borta,, man måste alltså slutföra matchen för att få statsen.. eller hur??

Permalänk

Rubberbanding skiten helt klart.. Springer in bakom en vägg, pustar ut i nån millisekund, dör...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

HAHAHAHAHAHAHA *kan inte andas*

jagardaniel fuskar inte, han har lagt ner 650h på spelet och spelar metro, bazaar och canalsm, inte alls svårt att ha såna stats om man spelar dessa banor och dessutom spelar i en klan. Han har dessutom nyss resetat hans stats så de ser mycket högre än de egentligen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

http://www.youtube.com/watch?v=QDEUM_-h97A

han fuskar inte han är bara riktigt duktig.. Tävlar i ESL sån skit

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Det jag stör mig på mest är att hitboxen verkar vara ganska osynkroniserad med hur man faktiskt rör sig. Det resulterar i att jag, varje dag, dör tiotals gånger efter att jag har slängt mig bakom någonting för att ta skydd från fiendens skott. Så när man väl ligger ner, ja då dör man! Nej, det beror inte på att jag har hög ping. Jag ligger i snitt på 18 i ping.

Något mer som jag stör mig på är "blackout-tiden" på 1~ sekund som uppkommer varje gång man spawnar på någon i sin squad.

Permalänk
Medlem

M320 LVG på Gun Master...

Till den leveln kommer man snabbt med typ 30/13 i k/d men sen går det fan åt helvete.
Man springer runt som en galen kyckling och spammar granater hit och dit i hopp om att träffa någon.
Är inget mer än tur med det vapnet vilket, tycker jag, sabbar hela spelet.

Kanske inte om man inte är på den leveln men att ligga långt före alla andra och få det vapnet är som att få ett finger upp i ansiktet "Fan va grym du är. Här får du ett vapen som bara kräver att motståndarna står still i två sekunder på en rödblinkande prick"

Men som med alla vapen så krävs det bara att fortsätta så går det tillslut. Har räknat ut att det är ca 2 procents chans att få en kill med det vapnet. ^^
Kommer man dock förbi det vapnet så är det jävligt enkelt igen.

Spelade en match igår där detta skedde. Under tiden jag hade m320 så knivade jag 4 st...
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/369138...

Så för att sammanfatta så tycker jag att detta vapen antingen ska tas bort eller ändras så att man kan döda med skill istället för tur
Lite samma tycker jag om MK3A1 dock är den lite mer direkt.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det jag stör mig på mest är att hitboxen verkar vara ganska osynkroniserad med hur man faktiskt rör sig. Det resulterar i att jag, varje dag, dör tiotals gånger efter att jag har slängt mig bakom någonting för att ta skydd från fiendens skott. Så när man väl ligger ner, ja då dör man! Nej, det beror inte på att jag har hög ping. Jag ligger i snitt på 18 i ping.

Detta. Var likadant i Bad company 2. Varför varför har de detta i ett onlinespel???

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jävligt irriterande med rubberbanding speciellt när ens fiende klättrar över en mur och fortfarande på något sätt skjuter dig, ena tillfället är du död och de "teleporteras" fram...

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Detta. Var likadant i Bad company 2. Varför varför har de detta i ett onlinespel???

Fast de har faktiskt förbättrat detta i bf3. I bad company 2 hände det hela tiden att man dödade varandra bakom skydd eller att skotten inte regrestrerades överhuvudtaget fast man tydligt kan se att man träffar. Att man dödade varandra samtidigt hände också oftare i bc2. Så uppenbarligen gör dom sitt bästa för att minska problemet. Responstiderna är helt klart ett problem i onlinespel över internet och kommer troligtvis alltid att vara det i viss mån.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Mycket vettig text

Jag håller helt med dig.

Gunmaster är en av dom roligaste gamemodsen just nu.
Men det är som du säger riktigt frustrerande att man ska bli hämmad med ett vapen som M320 LVG när man tagit sig till näst sista nivån.

Man kunde tex kanske fått RPG istället?
Eller åtminstone M320.

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Stör mig på personer som inte kan dö utan att anklaga motståndaren för fusk, acceptera att det finns spelare som är bättre din själv.

Permalänk
Medlem

Att det finns 11-12 000 påkomna fuskare i BF3 plus minst 10 000 till som inte är registrerade. Många fuskare är dessutom väldigt aktiva spelare då de tom har betalt avgift för att fuska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

- Att folk är allmänt otrevliga i chatten tex vilket vapen man än använder skriver folk att man är noob för man använder just det vapnet. Jag kan förstå om dom skriver det om man använder usas 12 tex men nu skriver folk det vilket vapen man än använder.

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk

Slutade spela för många månader sen.

- Origin
- Battlelog
- Friendly Fire (färgblindsläget i bf3 var extremt dåligt)
- Premium

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Skrivet av Equadex:

Fast de har faktiskt förbättrat detta i bf3. I bad company 2 hände det hela tiden att man dödade varandra bakom skydd eller att skotten inte regrestrerades överhuvudtaget fast man tydligt kan se att man träffar. Att man dödade varandra samtidigt hände också oftare i bc2. Så uppenbarligen gör dom sitt bästa för att minska problemet. [highlight]Responstiderna är helt klart ett problem i onlinespel över internet och kommer troligtvis alltid att vara det i viss mån.[/highlight]

Det har ju dock inte med spelarnas responstider att göra, utan det ligger ju i själva spelet och kan därav åtgärdas genom en patchning från DICE. Om jag lirar med endast folk som har 20~ i ping så sker det fortfarande, i lika stor utsträckning, att man dör efter att man har gömt sig bakom någonting för att ta skydd.

Jag, som en gammal CS-räv, stör mig enormt mycket på detta. Om man dör så ska det vara pga. att man är sämre än motståndaren – inte pga. skit som det här...