Hårdvarustyra volymmixen i Windows 7

Permalänk
Medlem

Hårdvarustyra volymmixen i Windows 7

Hej!
Jag sitter ofta och spelar samtidigt som jag lyssnar på musik och pratar med någon på t.ex. skype.
Det känns jävligt pilligt att styra ljudmixen i windows. Jag jobbar som ljudtekniker och gillar att ha bra kontroll på ljudet.

Jag söker någon typ av litet mixerbord som kan styra de olika ljuden separat. Helst med reglar med liten display där det står tex "Skype", "Spotify" och "Quake".
Har sökt runt lite på internet men inte hittat något som passar mina behov.

Om det inte finns någon hårdvara för detta så kanske det finns någon app så man kan styra det med telefonen (android)?

Eller borde jag kanske skicka in en produktidé till någon mixerbordstillverkare? (om jag nu inte är ensam med det här "behovet"?)

Kan göra en liten skiss senare på vad jag söker om det var svårt att greppa.

/Love

Permalänk
Medlem

Du menar alltså en fysisk volymkontroll för individuella volymer för olika program? Tveksamt om det finns.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Det e bara du bygger en och börjar sälja. Jag hade köpt

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

borde väl funka med nån USB-burk med reglage på. sen kopplar man reglagen till de olika volymkontrollerna i drivrutinen.
(tror inte att det finns någon färdig produkt)

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

många tangentbord har ju redan denna funktion borde väl gå att binda olika keybinds

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Du menar alltså en fysisk volymkontroll för individuella volymer för olika program? Tveksamt om det finns.

Jo jag har sökt runt en del utan att hitta något. Men erkänn du hade köpt en om det fanns!

Skrivet av DarkBob:

Det e bara du bygger en och börjar sälja. Jag hade köpt

Stark idé, dock vet jag inte om jag fixar det.

Skrivet av Otur:

borde väl funka med nån USB-burk med reglage på. sen kopplar man reglagen till de olika volymkontrollerna i drivrutinen.
(tror inte att det finns någon färdig produkt)

Jo den tanken har slagit mig också, men har ingen lust att chansa på någon om den inte funkar. Dock har jag nog tänkt skaffa mig en Zoom R16 eller liknande. Dock saknar ju dom flesta display så man ser vad man ändra volym på för något.

Skrivet av Kripp666:

många tangentbord har ju redan denna funktion borde väl gå att binda olika keybinds

Utvecka gärna, är inte så haj på hur man gör mer avancerade keybinds.

Permalänk
Medlem

Jag har heller inte sett ngt sådant men jag tror nog många gamers har behovet. Musik, spel och voip som ska trimmas beroende på vad man spelar för spel och hur seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag har heller inte sett ngt sådant men jag tror nog många gamers har behovet. Musik, spel och voip som ska trimmas beroende på vad man spelar för spel och hur seriöst.

ja vad ska man annars ha till vänster om tangentbordet?

Permalänk
Medlem

Det finns iaf volympottar som man kopplar in via usb för o styra win volymen (default device) skall leta upp en länk!

EDIT: http://store.griffintechnology.com/desktop/powermate

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Det finns iaf volympottar som man kopplar in via usb för o styra win volymen (default device) skall leta upp en länk!

EDIT: http://store.griffintechnology.com/desktop/powermate

den där kanske det är möjligt att programmera så den gör ungefär det jag söker. Skulle vilja ha 3-4st sådana för att isåfall. Kan man ha flera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lavvisk:

den där kanske det är möjligt att programmera så den gör ungefär det jag söker. Skulle vilja ha 3-4st sådana för att isåfall. Kan man ha flera?

Det tror jag inte, för det är samma programvara. Den funkar som ett macro på ett tangentbord.

Det finns dock andra modeller med "modifier keys" typ denna: http://www.amazon.com/Contour-ShuttleXpress-3D-Input-Device/d...

Annars får du vell bygga en egen:D

Skall nog köpa en själv tror jag, som volym kontroll... min nano patch suger verkligen!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Det tror jag inte, för det är samma programvara. Den funkar som ett macro på ett tangentbord.

Det finns dock andra modeller med "modifier keys" typ denna: http://www.amazon.com/Contour-ShuttleXpress-3D-Input-Device/d...

Annars får du vell bygga en egen:D

Skall nog köpa en själv tror jag, som volym kontroll... min nano patch suger verkligen!

Men kommer det här "modifier keys" verkligen att stilla mina behov? Skulle vilja testa det på tangentbordet innan jag köper något. Någon som vet något program eller hur man gör?

Permalänk
99:e percentilen

Det värsta är ju att Skype sänker volymen till nästan 0 i BF3 när någon man ringer svarar. Och helt plötsligt höjer volymen till 100 (från ca 10) precis när en tank skjuter en från tre meters avstånd. Fick fan hörselskador, hjärtattack och andningschock på en och samma gång.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det värsta är ju att Skype sänker volymen till nästan 0 i BF3 när någon man ringer svarar. Och helt plötsligt höjer volymen till 100 (från ca 10) precis när en tank skjuter en från tre meters avstånd. Fick fan hörselskador, hjärtattack och andningschock på en och samma gång.

I ditt fall kan det vara så att du har standard i Windows vilket betyder att när man kör voip så sänks allt annat automatiskt. Kanon om man kör musik men inte när man spelar.

Permalänk
Medlem

Det går ju att stänga av den funktionen i Skype!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det värsta är ju att Skype sänker volymen till nästan 0 i BF3 när någon man ringer svarar. Och helt plötsligt höjer volymen till 100 (från ca 10) precis när en tank skjuter en från tre meters avstånd. Fick fan hörselskador, hjärtattack och andningschock på en och samma gång.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
99:e percentilen

Tack!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ja det där va ju en riktigt bra början!