Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Avskyr er ifall ni farmar röven av er i Act1 och hittar såna grejer där. Ser ingen rättvisa i det. :'(

Permalänk
Medlem

En polare fick det svärdet och jag fick en 6 prop gloves recept för någon timme sedan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falknlol:

http://i.imgur.com/qd56I.png

En polare fick det svärdet och jag fick en 6 prop gloves recept för någon timme sedan

Jävligt fin måste jag säga. Undrar dock 1 sak. Critical damage. Ökar den själva crtical hitsens damage eller DPSen också? För rent tekninskt sätt ska den öka critical hitsen men samtidigt så ökar den din DPS på dina stats :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Jävligt fin måste jag säga. Undrar dock 1 sak. Critical damage. Ökar den själva crtical hitsens damage eller DPSen också? För rent tekninskt sätt ska den öka critical hitsen men samtidigt så ökar den din DPS på dina stats :S

Critical Hit Damage funkar så här, du får en crit och normalt har du 50% critical hit damage då gör din crit 50% mer damage gentemot "normala" hits. Med CHD på säg 150-200% så får du självklart stora siffror när du crittar och ja din dps blir rätt hög med CHD

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Detta var det bästa jag fick fram efter 4 timmar i act2.
Man blir lite frustrerad.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

Critical Hit Damage funkar så här, du får en crit och normalt har du 50% critical hit damage då gör din crit 50% mer damage gentemot "normala" hits. Med CHD på säg 150-200% så får du självklart stora siffror när du crittar och ja din dps blir rätt hög med CHD

Det jag inte förstår är varför dpsen ska öka när själva critical hittens dps ökas :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Det jag inte förstår är varför dpsen ska öka när själva critical hittens dps ökas :S

Om du håller musen över din DPS så ser du att det står såhär;

"The amount of damage per second you can deal based on your weapon, attributes, attack speed, Critical Hit Chance, passive skills, and dual-wielding attack speed increases"

Alltså, desto mer Critical hit damage du har desto mer DPS får du.

Permalänk
Medlem

Bästa armor grejerna jag fått sen jag började, alla på samma dag. 300h spelat.

Lirar varken monk eller barb.. så lol på den.

Fortfarande inga 950+ 1h med socket / CHD än dock ett par på runt 800 med LoH lr Socket lr CHD. Nu har jag lessnat på Diablo dock så lär inte bli så mkt mera, synd för det jag ville ha var en Wiz med 80k dps + men kom bara till 50k obuffat. Väntar på Guild Wars 2 dammit, men när man tröttnar på det kan man ta sig tillbaka till d3 och då är antagligen 80k dps relativt billigt att införskaffa.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

http://i45.tinypic.com/ws5la9.jpg

Detta var det bästa jag fick fram efter 4 timmar i act2.
Man blir lite frustrerad.

Woow stog du i hidden camp i 3 timmar och 59 minuter då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falknlol:

Woow stog du i hidden camp i 3 timmar och 59 minuter då eller?

Du behöver inte vara så stortrutad bara för att du får bättre drops.

Detta var det bästa jag fick , resten var bara skit även om det var rare items.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Fick min första legendary idag.

och mitt första set, aldrig fått något tidigare och nu två på samma dag.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Ett par MF-vantar, undra vad jag kan få för dom?

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Ett par MF-vantar, undra vad jag kan få för dom?
http://i.imgur.com/eWQPG.png

grymt fina vantar! inte bara mf utan 9.5 critchance men tyvär så tror ja inte mer än 700k :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av northpower:

grymt fina vantar! inte bara mf utan 9.5 critchance men tyvär så tror ja inte mer än 700k :/

Mer än så bör jag få, motsvarande vantar utan MF ligger ute för 2.2 mille. De blir kanske inte sålda för det men tror inte jag behöver gå ner hela vägen till 700k för att bli av med mina.

Permalänk

inte så herrejösses bra men amuletter är alltid lika roligt å få

Skrivet av Xizten:

Mer än så bör jag få, motsvarande vantar utan MF ligger ute för 2.2 mille. De blir kanske inte sålda för det men tror inte jag behöver gå ner hela vägen till 700k för att bli av med mina.

oj sorry! f*ck ass va crit vantar har stigit i pris köpte mina för ca 4-5 veckor sen. 8.5 crit chanse 32 crit damage 140 int 90 vit för 800k

Permalänk
Medlem

Inferno första akten, tog slaktarn två gånger med hjälp, fick två level63 som gick förr 1.200.000 respektive 1.000.000. Ett svärd med 960DPS och shoulders med hög allres och bra stats i övrigt.

Prövade ensam en bit in i nästa akt, men kunde inte döda ett enda pack...

Min bästa runda sen jag började spela. Känns ovärt att fama hell nu...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av northpower:

oj sorry! f*ck ass va crit vantar har stigit i pris köpte mina för ca 4-5 veckor sen. 8.5 crit chanse 32 crit damage 140 int 90 vit för 800k

Allt som är bra till tornado-builden för barbarer har blivit rejält dyrt senaste 2-3 veckorna. Inte så konstigt då det antagligen är den bäst farmande builden i spelet alla klasser inräknat.

Permalänk

Fick ett underbart roll på dessa bracers i mina ögon. De passar som handen i handsken till min cold monk.

Hittades med min barbar, act1 vid Highlands crossing

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Inget drop kanske men en skön snipe i AH

Köpte för 1.1 mille med enda skillnaden att det satt en star amethys i den då. Bara den går att sälja för 570k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Inferno första akten, tog slaktarn två gånger med hjälp, fick två level63 som gick förr 1.200.000 respektive 1.000.000. Ett svärd med 960DPS och shoulders med hög allres och bra stats i övrigt.

Prövade ensam en bit in i nästa akt, men kunde inte döda ett enda pack...

Min bästa runda sen jag började spela. Känns ovärt att fama hell nu...

Kul att du fick lite bra saker! Själv fick jag bara skit... säg till om du vill köra någon runda om du ser mig online

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Inget drop kanske men en skön snipe i AH

http://i.imgur.com/kkPu0.png

Köpte för 1.1 mille med enda skillnaden att det satt en star amethys i den då. Bara den går att sälja för 570k.

Oj, gränsfall till att vara VT imo, trots alla fina stats så är dps:en alldeles för sunkig. Jag ser liksom inte den potentiella köparen till vapnet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Oj, gränsfall till att vara VT imo, trots alla fina stats så är dps:en alldeles för sunkig. Jag ser liksom inte den potentiella köparen till vapnet..

Du spelar inte barbar va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Vill dom inte ha dps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Vill dom inte ha dps?

Jo, det är klart dom vill. Men bästa builden för barbs just nu är utan tveken tornado-builden. Och där är LoH och crit dmg på vapen (och framför allt yxor och maces som ger crit% med en passiv) väldigt viktigt. Det gör dessa vapnen väldigt dyra om du också ska ha hög dps.

Jag hittar inget 1-hands vapen med ens liknande dps som har str + socket + hög LoH + crit dmg för under 2.5 mille. Nu påstår jag inte att den yxan är värd så mkt, men helt klart bra mkt mer än de 650k den kostade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Jo, jag spelar barbar Gör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jo, jag spelar barbar Gör du?

Försök hitta motsvarande vapen på AH och kolla vad det kostar, hittar du ett för miljonen får jag erkänna att jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Försök hitta motsvarande vapen på AH och kolla vad det kostar, hittar du ett för miljonen får jag erkänna att jag har fel

Det kan säkert ligga ute dyrare, likvärdiga vapen. Just det bevisar ju inte att det finns någon som köper dom. Alla attacker baseras ju på något sätt av weapon damage, vilket i min värld gör dps:en ganska jäkla viktig när jag letar efter nytt vapen. Tex. därför 2H maces är överlägset bäst med EQ och crit + crit damage. Jag har inte grottat ner mig i Whirlwind builden så det är möjligt att den kan funka med kass dps också, men jag är ytterst tveksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det kan säkert ligga ute dyrare, likvärdiga vapen. Just det bevisar ju inte att det finns någon som köper dom. Alla attacker baseras ju på något sätt av weapon damage, vilket i min värld gör dps:en ganska jäkla viktig när jag letar efter nytt vapen. Tex. därför 2H maces är överlägset bäst med EQ och crit + crit damage. Jag har inte grottat ner mig i Whirlwind builden så det är möjligt att den kan funka med kass dps också, men jag är ytterst tveksam.

Du borde titta på den builden, otroligt effektiv och framför allt rolig att spela.

Hade det inte att jag själv använder denna yxan nu hade jag sålt för för 1.5 mille på och lagt upp ett screen shot

Permalänk
Medlem

Problemet är att dpsen är låg och det är en axe med 1.3 aps.
Mainhand är ju stort no no pga låga dmg, offhand är för låg dps och långsam.

Det sagt så är det en bra offhand till man hittar något bättre då den ger crit dmg och loh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Kul att du fick lite bra saker! Själv fick jag bara skit... säg till om du vill köra någon runda om du ser mig online

Gärna!
Du skulle behållit skuldrorna, hehe!

Idag hittade jag denna hära:

In med en sten och upp på AH, finns ingen annan med bättre stats, så jag hoppas att nån köper dem för 2.300.000 gold. Liknande fans för 4-7 mille utan armor, så med lite tur går de iväg!

Hittade även ett till par shoulders värda strax över en mille, max goldfind och väldigt hög dex på dem. Fått mersmak nu, ska leta lite mer på akt ett!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter