Permalänk
Medlem

ny på wow

tjenare jag tänkte börja spela wow, har ni några nödvändiga tips till nybörjare? vilken är den enklaste klassen osv?, ja har testat wow förut men aldrig riktigt fattat hur man får bra gear när man levlar och aldrig fatta nånting egentligen så har tappat intresset tillslut, hur vet man hur man ska lägga ut talent points osv.

Permalänk
Medlem

gör din ekonomi en tjänst... börja inte

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

gör din ekonomi en tjänst... börja inte

Gör din ekonomi en tjänst, sälj datorn.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

gör din ekonomi en tjänst... börja inte

Fattar inte vad ni pratar om ibland ~120:- i månaden? Motsvarar väl sisådär 4 chipspåsar eller 3 bira på krogen

WoW är ungefär det bästa som kan hända för ens ekonomi, för 130:- i månaden blir man upptagen framför datorn och gör således _inte_ av med pengar på annat skit.

En utekväll med lite middag + krök + fyllekäk + taxi hem motsvarar utan problem ett år av wow

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 hade jag spelat ist och det kostar inget varje month.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolliz3n:

tjenare jag tänkte börja spela wow, har ni några nödvändiga tips till nybörjare? vilken är den enklaste klassen osv?, ja har testat wow förut men aldrig riktigt fattat hur man får bra gear när man levlar och aldrig fatta nånting egentligen så har tappat intresset tillslut, hur vet man hur man ska lägga ut talent points osv.

var ska du lvla? server och "allians" (horde eller allianse). hur som helst questa undertiden du väntar på instane är snabbaste sättet.

alla klasser är ganska lätta. frågan är snarare melee eller caster

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolliz3n:

tjenare jag tänkte börja spela wow, har ni några nödvändiga tips till nybörjare? vilken är den enklaste klassen osv?, ja har testat wow förut men aldrig riktigt fattat hur man får bra gear när man levlar och aldrig fatta nånting egentligen så har tappat intresset tillslut, hur vet man hur man ska lägga ut talent points osv.

Nu håller Blizzard dig i handen hela vägen till 90, så mitt förslag är: slå på tutorials och div Gametps/hints. Finns i Inställningar om du letar lite. Bra gear behöver du inte för att levla. Vill du ändock ha lite blått, använd dungeonfinder.

Enklaste klassen... ...Paladin skulle jag tro. Där har du möjlighet att spela Tank/Healer/Dps. Du har got om "Ohh shit" knappar och kan diska ut rätt bra med skada. Du kommer att kunna levla fort då du kan köa dungeons som tank (du behöver inte kunna tanka då folk har så sjuk Twink gear så du lär inte hinna fram till mobsen)

Talents är omgjort i MoP, så det problemet torde vara löst.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

edit: nevermind, hela spelet verkar vara... förenklat nu så det jag sa är totalt irrelevant.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Går inte och faila i WoW. Helt omöjligt då spelet har förenklats till den milda grad att en 3-åring kan lira det. Som sagt, slå på Hints så har du all info du kan tänkas behöva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Gör din ekonomi en tjänst, sälj datorn.

och man datorer är ens levebröd?

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

och man datorer är ens levebröd?

Går alltid att hitta andra lösningar om man så vill, onödigt att gräva i det anyway. Plus att vi snackade spel nu inte vanligt användande/jobb. Är spelandet som drar ekonomin.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Guild Wars 2 hade jag spelat ist och det kostar inget varje month.

Fast guild wars 2 blir ju astråkigt när man når 80 efter mindre än en vecka

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Fast guild wars 2 blir ju astråkigt när man når 80 efter mindre än en vecka

och wow blev astråkigt när man nådde 85 på mindre än en vecka och satt i sw och bara väntade på att man skulle ha turen att hamna i en normal raid

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesperlowendahl:

och wow blev astråkigt när man nådde 85 på mindre än en vecka och satt i sw och bara väntade på att man skulle ha turen att hamna i en normal raid

Raid finder? Sedan så finns det annat att göra medan man väntar på att "normala" raids formas.. Tex. Farma eller se på youtube/random surfa etc. etc.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fattar inte vad ni pratar om ibland ~120:- i månaden? Motsvarar väl sisådär 4 chipspåsar eller 3 bira på krogen

WoW är ungefär det bästa som kan hända för ens ekonomi, för 130:- i månaden blir man upptagen framför datorn och gör således _inte_ av med pengar på annat skit.

En utekväll med lite middag + krök + fyllekäk + taxi hem motsvarar utan problem ett år av wow

OT: Dyra chipspåsar som kostar 30kr/st

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

OT: Dyra chipspåsar som kostar 30kr/st

Är nog ungefär vad det kostar här ute i skogen hos mig

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

gör din ekonomi en tjänst... börja inte

Priset för att spela wow drar iväg rätt fort när man lever på veckopeng

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Priset för att spela wow drar iväg rätt fort när man lever på veckopeng

ehh wow har du iaf en månad annars blir det kanske läsk, godis eller annat som är slut över en helg på sin höjd.

Jag släv ser wow som än *jäkligt* billig hobby.

Visa signatur

CPU: I9-9900K - Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F - Minne: Corsair Vengeance RGB PRO Black 2x8 3200Mhz - Grafik: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming - Lagring: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 - Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X - Galaxy Silver

Permalänk

Vi ska väll inte diskutera den ekonomiska relevansen kring chips och WOW här, utan tips till en nybörjare som ska börja spela.

mina tips är:

*leta upp ett Guild, där brukar man kunna få hjälp.
*våga fråga, finns alltid någon snäll som kan svara.
*Gör allt i din takt, vissa saker tar tid i början.
*testa lite klasser i början, levla några levlar för att känna efter lite.
*Läs på olika guider på nätet, finns många olika hur klasserna är och vad man ska tänka på, brukar inte bli relevant förens närmare "End Game" men alltid trevligt att ha i bakhuvudet.
*Häng runt på Blizzards egna World of Warcraft forum, en hel del trevliga personer och bra info där.
*Lär dig hur auktionhouset fungerar, är extremt användbart.

är väll mina snabbtips rakt av, har säkert tusen småsaker till, men ska inte krångla till det i början, man behöver få in känslan på spelet och att det verkligen är något för en innan man lägger ner ännu mer tid och energi på addons etc.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Tja

Har du inte spelat förr, så hade jag väl testat varje klass för sig en liten stund och sen välja den du tycker bäst om, vill du heal/dps/tank så har du 3 möjligheter till det nu på en char, druid, paladin och monk.

Har du ingen att spela med, så kan du komma till min realm, darkmoon faire, är en RP realm, är inte så många i mitt guild, men trevliga och hjälpsamma samt blandade nationaliteter.

Är du intresserad så pma mig, så kan vi skypa/ts eller ngt, så hjälper jag till bäst jag kan, behöver någon att lvla med själv också

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

gör din ekonomi en tjänst... börja inte

Efter att ha spelat world of tanks på hög nivå (Clanwars osv) och slängt ut minst 500kr varje månad så känns world of warcraft väldigt billigt

Som alla har skrivit så går det inte att faila i wow om man har en fungerande hjärna

Slå på hints så går det ej att missa saker

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

WoW är extremt mycket lättare att lära sig nu än när det släpptes för 8 år sedan. Det finns tips/tutorials om det mesta och talent trädet är extremt förenklat och ger numera roliga skills och inte mandatory skills som förr i tiden (fanns ju bara en spec som var bra). Nu kan du välja och vraka bland några skills som mest är roliga och/eller kosmetiska även om vissa faktiskt är användbara men det ser du på dem.

Det finns ingen klass som är enklast även om Death Knight kanske kan ses som något mer komplicerad. Personligen tycker jag alla är lätta, speciellt i början. Det är senare som man får börja läsa tooltips på vad alla skills gör men det står rätt bra förklarat. Är det något du undrar (specifikt om skills) kan du alltid vända dig till detta forum eller kolla in wowhead.com, mmo-champion.com samt andra sajter.

Lycka till!

§7-citat
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

OT: Dyra chipspåsar som kostar 30kr/st

Det var givetvis en parallell till detta: http://www.dn.se/sthlm/sl-kortet-hojs-med-tre-chipspasar
Därav på slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fattar inte vad ni pratar om ibland ~120:- i månaden? Motsvarar väl sisådär 4 chipspåsar eller 3 bira på krogen

WoW är ungefär det bästa som kan hända för ens ekonomi, för 130:- i månaden blir man upptagen framför datorn och gör således _inte_ av med pengar på annat skit.

En utekväll med lite middag + krök + fyllekäk + taxi hem motsvarar utan problem ett år av wow

Du har faktiskt en poäng där. Gjorde inte av med mycket pengar på andra spel eller lika mycket på krogen när jag spelade aktiv.
I princip så är det bara att spela och desto mer du spelar desto bättre gear kommer du få. Allt är väldigt smooth och effort vs reward fram till End Game då det kräver betydligt mer om du verkligen vill ha top gear.

Skulle rekommendera att hålla allt på en casual nivå. Det är vad jag tänker gör iaf.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Från §7 i reglerna:

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Du har faktiskt en poäng där. Gjorde inte av med mycket pengar på andra spel eller lika mycket på krogen när jag spelade aktiv.
I princip så är det bara att spela och desto mer du spelar desto bättre gear kommer du få. Allt är väldigt smooth och effort vs reward fram till End Game då det kräver betydligt mer om du verkligen vill ha top gear.

Skulle rekommendera att hålla allt på en casual nivå. Det är vad jag tänker gör iaf.

Bara man inte ser det svart eller vitt dvs krogen hela vägen eller WoW varje dag. Sitter man och spelar hela tiden även helger finns ju risken för att bli asocial Nog inte dumt att gå ut och ta en öl då och då trots WoW.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det var givetvis en parallell till detta: http://www.dn.se/sthlm/sl-kortet-hojs-med-tre-chipspasar
Därav på slutet.

Fyfasen, här kostar en vanlig påse chips 20 riksdaler.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

okej tack för alla tips o svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fattar inte vad ni pratar om ibland ~120:- i månaden? Motsvarar väl sisådär 4 chipspåsar eller 3 bira på krogen

WoW är ungefär det bästa som kan hända för ens ekonomi, för 130:- i månaden blir man upptagen framför datorn och gör således _inte_ av med pengar på annat skit.

En utekväll med lite middag + krök + fyllekäk + taxi hem motsvarar utan problem ett år av wow

120 kr?? vart då? hittar som billigast 200!

Permalänk
Skrivet av shawn882:

120 kr?? vart då? hittar som billigast 200!

Menar du inte gamecard då?
För på WoW's hemsida kan man köpa speltid för varje månad om jag minns rätt.