Permalänk
Inaktiv

En dubbeldock för telefoner. Första gången jag modellerar något. Bara lekt runt lite med Rayfirepluginet tidigare.

Håller fortfarande på att lära mig vad allting betyder och hur man bäst formar objekt.

Full storlek

Kritik välkomnas. Det som inte är eget är iPhonemodellen. Hämtade den från VideoCopilot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166922:

En dubbeldock för telefoner. Första gången jag modellerar något. Bara lekt runt lite med Rayfirepluginet tidigare.

Håller fortfarande på att lära mig vad allting betyder och hur man bäst formar objekt.

http://i.imgur.com/T5kxL.png

Full storlek

Kritik välkomnas. Det som inte är eget är iPhonemodellen. Hämtade den från VideoCopilot.

Skulle inte skada med lite mer polygoner, så modellen inte blir så kantig och "skarp".
Och en textur för reflektiviteten skulle inte skada heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArakanI2:

Skulle inte skada med lite mer polygoner, så modellen inte blir så kantig och "skarp".
Och en textur för reflektiviteten skulle inte skada heller.

Mjo, kom att tänka på det ungefär samtidigt som jag var klar med urgröpningarna. Då orkade jag inte längre.

Textur för reflektiviteten? Det har med materialet att göra antar jag? Är väldigt, väldigt ny på allt som har med materialeditorn att göra och leker därför bara runt med presets. Förklaring eller länk till förklaring hade uppskattats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166922:

Mjo, kom att tänka på det ungefär samtidigt som jag var klar med urgröpningarna. Då orkade jag inte längre.

Textur för reflektiviteten? Det har med materialet att göra antar jag? Är väldigt, väldigt ny på allt som har med materialeditorn att göra och leker därför bara runt med presets. Förklaring eller länk till förklaring hade uppskattats!

Yes, det har med materialet att göra.

Du gör helt enkelt en textur i t.ex. PS som motsvarar de ställen på trät där det ska och inte ska vara reflektivt. Jag brukar oftast ta texturen jag använder, göra den svartvit och sedan ändra kontrasten på den tills jag fått en textur som jag är nöjd med.

Resultatet borde bli ungefär så här(googlad bild): http://img.archiexpo.com/images_ae/photo-g/contemporary-wood-nesting-tables-4298-2221041.jpg

Gjorde förövrigt en 2012 iMac idag, modellerade i Maya och renderad i Modo.

Permalänk
Medlem

Gjorde en trackpad och ett tangentbord nyss.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tasorrog:

Försöker lära mig att göra lite 3D saker, här kommer en bild på det första jag lyckats åstakomma i C4D

http://th06.deviantart.net/fs70/PRE/f/2012/286/e/5/pokeball_3...

Jag vill ha din..boll..i verkligheten av någon anledning. Gillar svart o rött så den hade passat hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jag vill ha din..boll..i verkligheten av någon anledning. Gillar svart o rött så den hade passat hos mig.

Är inte det där en pokemon-boll? Så det går nog att köpa...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Youjimbo:

Är inte det där en pokemon-boll? Så det går nog att köpa...

Kan du länka den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Kan du länka den?

http://www.youtube.com/watch?v=xIehZql5FG8

Fanns på Toy'r'Us tydligen.
Eller: http://www.amazon.com/Pokemon-Throw-Poke-Series-Pikachu/dp/B0...

Men jag hade nog föredragit en i metall...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Kan du länka den?

Här: http://www.amazon.com/gp/search?ie=UTF8&keywords=Pokeballs&ta...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det var år och dar sedan jag faktiskt modellerade något seriöst från grunden i 3ds max, så hälften är glömt.
Men det börjar falla på plats igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det var år och dar sedan jag faktiskt modellerade något seriöst från grunden i 3ds max, så hälften är glömt.
Men det börjar falla på plats igen.
http://i50.tinypic.com/1zntysi.jpg

Bra början, bara resten av stormtroopern kvar då. ;P

Gjorde också något med ett rymdtema idag, inget direkt avancerat. Men helt okej för 30 minuters arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasorrog:

Wow nice, har du följt någon tutorial för att göra den?
För då får du gärna länka

Nej det gjorde jag ej, tyvärr. Fast det är väldigt simpelt att göra

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Lekte lite med mograph i cinema 4D

Permalänk
Medlem

Gjort i Cinema 4D. Kanske inte några "Waow!" bilder, men tycker dom blev hyfsad bra.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Här var det livat! ;P

Har iaf börjat på ett set åt Soldier, ska bara slutföra en textur åt en skäggmodell sedan är setet färdigt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan hjälpa mig med det här problemet? När jag lägger min tandkrämstub i en mograph cloner så blir shadingen väldigt dålig.

såhär ser det ut, inte så snyggt med skuggan. Är det någon som vet hur man kan fixa det?

Permalänk
Medlem

Har hängt i den här tråden ett tag nu, så det kanske är på plats att jag bidrar med något. Gör inte så mycket 3D längre, men däremot håller jag på med ett hobbyprojekt där jag har utvecklat en egen fluid solver (fluid "beräkningsmotor"). Den är skriven för CUDA och körs alltså på grafikkortet och går riktigt snabbt och fint!
Tänkte visa upp ett första test med volumetrisk rendering, där två "blobbar" kolliderar, för att sedan bli ett turbulent kaos! Sekvensen under tog ca 5 minuter att simulera! (mer info finns med videon i länken)

https://vimeo.com/53375614

Testade även att sätta en ljuskälla inuti molnet istället för att verkligen visa den volumetriska effekten:

https://vimeo.com/53460071

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Har hängt i den här tråden ett tag nu, så det kanske är på plats att jag bidrar med något. Gör inte så mycket 3D längre, men däremot håller jag på med ett hobbyprojekt där jag har utvecklat en egen fluid solver (fluid "beräkningsmotor"). Den är skriven för CUDA och körs alltså på grafikkortet och går riktigt snabbt och fint!
Tänkte visa upp ett första test med volumetrisk rendering, där två "blobbar" kolliderar, för att sedan bli ett turbulent kaos! Sekvensen under tog ca 5 minuter att simulera! (mer info finns med videon i länken)

https://vimeo.com/53375614
https://secure-b.vimeocdn.com/ts/368/613/368613730_295.jpg

Testade även att sätta en ljuskälla inuti molnet istället för att verkligen visa den volumetriska effekten:

https://vimeo.com/53460071
https://secure-b.vimeocdn.com/ts/369/253/369253459_295.jpg

Riktigt najs

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Riktigt najs

Tackar! Jag är riktigt nöjd med hur den klarar av detaljerad turbulens. Det är alltså inga texturer eller artificial vortex/upres tricks här, all detalj och rörelse kommer från naturlig turbulens. Skulle vara kul att försöka integrera röken i någon filmad miljö, men då måste jag göra ett interface mellan mitt program (som saknar GUI) och något 3d-program (vilket jag inte ens äger) och det är bara för mkt jobb i nuläget!

Permalänk
Medlem

Testade dDo( http://quixel.se/ddo/ ) lite i kväll, gjorde först en kudde, som bara använde sig av preset inställningar(riktigt riktigt snabb modell, allt som allt tog modellerade, bakande, lärande av dDo och importering i UDK runt 30min):

preview fönstret i Photoshop:

Och sedan en iMac där jag ändrade lite på inställningarna i dDo:

Bilderna förutom preview bilden är renderade i UDK med standard ljuset, så modellerna ser väll inte så jätte bra ut.

Permalänk
Skrivet av virre567:

Är det någon som kan hjälpa mig med det här problemet? När jag lägger min tandkrämstub i en mograph cloner så blir shadingen väldigt dålig.
http://vlwebdesign.com/Bilder/1.jpg

såhär ser det ut, inte så snyggt med skuggan. Är det någon som vet hur man kan fixa det?

Hehe kul att hitta någon från klassen här. Slutresultatet blev riktigt snyggt Bra jobbat!

Det var jag som gjorde JG design animeringen

Mvh Jacob

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Drog ner testversionen av Marmoset och gjorde en rendering av iMacen där i istället, och resultatet blev mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Lekte lite med dDo ikväll igen, det här blev reslutatet. Även denna modell är renderad i Marmoset.

Gjorde en snabb rendering i Modo också, med samma material och modell:

Permalänk
Medlem

dagens lektion i skolan

(Vill få igång tråden igen )

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Precis skaffat TurbulenceFD till Cinema 4D, ett litet test:

Permalänk
Medlem

Här var det dött. Ytterligare ett test:

http://www.youtube.com/watch?v=n1fzvGx7ojg

Klippet är från Bad Company 2. Tanken var att jag bara skulle testa motion tracking vilket jag aldrig gjort förut. Slutade med att jag övergjorde det och slängde in lite rök och dynamik.

Permalänk

Länge sen jag postade något så tänkte lägga upp något som är hyffsat nytt.

Visa signatur

Intel SB-E 3930K @ 4.8 ghz | Asus P9X79 | Crucial 48gb 1866mhz | XFX 290X | 2 x Dell Ultrasharp 22" |
___________________________________________
victorlarsson.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av victorlarsson:

Länge sen jag postade något så tänkte lägga upp något som är hyffsat nytt.

http://victorlarsson.se/wp-content/uploads/2012/10/Poliform.K...

Riktigt nice!

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av victorlarsson:

Länge sen jag postade något så tänkte lägga upp något som är hyffsat nytt.

http://victorlarsson.se/wp-content/uploads/2012/10/Poliform.K...

Trodde helt ärligt att jag var i "Bilder på ditt senaste inköp" tråden Och med det sagt så behöver jag väl inte säga att det ser grymt ut