Speldagbok: Diablo 2 Barbarian - Hardcore [Död, A3 Hell, Level 81]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrekMx:

Grymt att du kämpade på i 30 minuter!

Nu tar du det lungt i Claw Viper temple, och akta dig för knockback. Vore ju hemskt tråkigt om dom skulle lyckas ta kål på dig när du har sån toppform när det gäller att uppdatera tråden och vara aktiv.

Mycket underhållande läsning!

När han når level 2 så vore det smart att använda sig av Howl; kita eliten och springa ner till kistan för att sedan porta ut med Amuletten i inventoryn.
Ingen idé att försöka ge sig på det där... r.i.p level 94 sorc hcl 2011 :'(

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 12

Staven är kirrad, nu ska jag bara hitta tombskrället också. Progress går sakta men säkert, vissa mobs är väldigt besvärliga dock, och man börjar fundera på hur det kommer att gå senare. Här är ett bra exempel:

Immune to Physical, Immune to Magic, because fuck you.

Phys-immunes blir segare och segare, men till slut går de ner iallafall.. Jobbade mig igenom Lost City, och skulle nu bege mig ner i Claw Viper Temple. Har gång på gång blivit varnad för det här stället, både i den här tråden och på andra ställen, så var ganska nervös. Level 1 var inga större problem faktiskt, hann oftast stunna ormarna innan de charge-stunnar mig. Så fann jag dörren till Level 2.. For glory! Episk fight, som slutade lite oväntat..: Jag vann!

Bevis. VikingLeffe, Ormdödaren!

Dags att börja jaga i Arcane Sanctuary då. Den här zonen har några fördelar och några nackdelar.

Fördelar: Smala gångar, lätt att begränsa antalet mobs som slår på mig.
Nackdelar: FULLT med flygande spöken. De ger fan i gångar och väggar, är phys immune, och tål massor. Irriterande!

Ungefär här hittar jag en tung mace för att (äntligen!) byta ut min Set-mace från tidig NM. Drog till Normal och använda Larzuks quest-reward från A5Q1, vilket gav den en socket. I denna satte jag en Perfect Skull, för att få lite mana drain, krävs för att kunna stunna så mycket som jag gör.

[I]Synd att man inte är Paladin.. Väldigt bra iallafall![/I

Strax efter detta hittade jag en Vex Rune (rlvl 26) vilket för spännande, det är väldigt hög rune level, mycket högre än jag någonsin hittat tidigare. Dessvärre kräver den flera andra runor med hög level för att kunna göra några RWs, men hittar man dem får man riktigt sjuka items. Hoppas!

Det går segt framåt, men i tredje vingen hittar jag tillslut Summoner, och ger honom ett rejält kok stryk. Vägen till Tal Rasha's Tombs och Duriel ligger fri. Ska jag klara till A3 också!?

Summoner fick smaka på.

Och med det tog jag en level(nytt levelrekord nu med! ), och så var dag 12 slut.

Slutstats dag 12, levelrekord!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Shit, den där macen var ju skitbra imbue'ad!
2pc
40ias
LL
ML

Hade kunnat smiska rätt bra med en zealer eller smiter tror jag.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lucifer579:

Shit, den där macen var ju skitbra imbue'ad!
2pc
40ias
LL
ML

Hade kunnat smiska rätt bra med en zealer eller smiter tror jag.

Mjo den är trevlig.

ML och en del av LL har jag ju socketat fram dock (4% LL, 3% ML). Smiskar rätt bra med doubleswinger med, allt som saknas är CB ;P

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Kul läsning! Fan vad sugen man blir på att starta upp D2 igen, det är ett spel som verkligen håller, jämfört med vissa andra hmm...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Spelar du inte på "closed" battle.net? Eller funkar /players X där nu?

Edit: Var även folk inne i spelchatten när jag var in och kollade alla mina karaktärer. När jag slutade spela för några månader sedan brukade det bara vara en bot i chatten. Man kanske skulle börja lira D2 igen, slutade för att det var så trist att lira ensam. Och det var svårt att hitta några sköna typer att lira med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ArakanI2:

Spelar du inte på "closed" battle.net? Eller funkar /players X där nu?

Edit: Var även folk inne i spelchatten när jag var in och kollade alla mina karaktärer. När jag slutade spela för några månader sedan brukade det bara vara en bot i chatten. Man kanske skulle börja lira D2 igen, slutade för att det var så trist att lira ensam. Och det var svårt att hitta några sköna typer att lira med.

Nej, som jag skrivit tidigare spelar jag Singleplayer. Jag är rädd för att lagg ska döda mig på bnet, samt att man inte kan använda /players där.

Ensam är bäst ju, ingen att skylla på när man fuckar upp och dör

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Mycket underhållande läsning! Lycka till med resten

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 13

Idag ska Duriel (eller jag..) dö. Har för en gångs skull lite flyt med Tal Rashas Tomb och hittar stället jag söker rätt fort. Sätter i staven..

Blam, och så är det Duriel-dax!

Han var faktiskt enklare än väntat, slår hårt och så, men inget som jag inte kan överleva igenom. Går HPt ner farligt lågt går jag bara ifrån honom tills det gått upp igen. Och så var han nere!

Duriel killshot. Återkommer angående Ataghan:en.

Som syntes i screenshoten så droppade en unique elite-scimitar. Denna visade sig vara jävligt bra, så jag beslutade mig för att nu var det dags att specca om igen. Hade sedan tidigare sparat en vit Ataghan i banken att ha till en sån här situation, så nu åker jag till A1 och Charsi för att imbue:a den. Resultatet av dessa två blev brutalt;

2x Shael i uniquen för extra snabb attack speed.

Körde Countess ett par varv, då jag är osäker på hur det kommer gå i A3 utan upgrades. Det där jäklans tornet är livsfarligt dock, kör fasen hellre A3, och så kommer det bli imorgon. I min nya specc ingår även Find Item, som jag, efter lite research, insett är väldigt värdefull när man MFar.

Ingen statsbild den här gången, men är level 78.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Testat att köra några "pit runs" i act1(The pit, precis innan klostret)? Monstren är level 85 så de kan droppa i princip vad som helst. Boss monstren och deras minions är några levlar högre som bossmoster och minions alltid är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ArakanI2:

Testat att köra några "pit runs" i act1(The pit, precis innan klostret)? Monstren är level 85 så de kan droppa i princip vad som helst. Boss monstren och deras minions är några levlar högre som bossmoster och minions alltid är.

Väldigt intressant zon! Läster på om den, samt testkörde lite nyss, väldigt effektivt faktiskt. Morgondagen kommer nog fokuseras kring detta istället!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Väldigt intressant zon! Läster på om den, samt testkörde lite nyss, väldigt effektivt faktiskt. Morgondagen kommer nog fokuseras kring detta istället!

Mhm, det är ett riktigt trevligt ställe. Och det är väldigt lätt "farmat". Men om jag inte minns fel så är det ganska vanligt med fiender som kastar AMP förbannelser och kör med auror där nere, så du får inte slappna av för mycket, så din Barbar inte går till samma öde till mötas som din senaste Paladin

Har hittat många "high runes" där nere(Varav Cham var den högsta). Körde dock mycket med min Hammerdin och en specialbyggd Amazon just för the pit(strafe med många fina höga runewords).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ArakanI2:

Mhm, det är ett riktigt trevligt ställe. Och det är väldigt lätt "farmat". Men om jag inte minns fel så är det ganska vanligt med fiender som kastar AMP förbannelser och kör med auror där nere, så du får inte slappna av för mycket, så din Barbar inte går till samma öde till mötas som din senaste Paladin

Har hittat många "high runes" där nere(Varav Cham var den högsta). Körde dock mycket med min Hammerdin och en specialbyggd Amazon just för the pit(strafe med många fina höga runewords).

Ingen risk. Har dock kommit på att det egentligen inte handlar om vilka affixes mobsen har, utan snarare vilken mobtyp. I The Pit fanns det få farliga mobtyper, den enda jag egentligen är rädd för är Vile Archers, som har cold enchanted attack som standard, och kan bli riktigt ruggiga i eliteversion. Hittade nyss en Ko-rune. Kan inte använda den till något dock, förvånansvärt oanvändbar runa.

XP får man ju också

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hur gör du mot Oblivion Knights i Act 4 och deras Iron Maiden?

Permalänk
Musikälskare

Episk tråd, följer med glädje! Bara att köra på!

D3 kan gå och kamma sig, det här är ett riktigt spel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frexuz:

Hur gör du mot Oblivion Knights i Act 4 och deras Iron Maiden?

Dödar dom. De blev nerfade i någon patch, så de använder inte Iron Maiden längre. Annars hade jag nog använt typ wands med hög elemenatal-skada på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Dödar dom. De blev nerfade i någon patch, så de använder inte Iron Maiden längre. Annars hade jag nog använt typ wands med hög elemenatal-skada på.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah nice, kände inte till nerfen Startade en liknande babbe precis pga denna tråden

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 14

Har varit ett tag sedan uppdatering nu, och det har sina anledningar. Varit mycket annat nu med jul och allt, samt att jag inte gjort speciellt mycket intressant i spelet. Här kommer iallafall en liten recap på vad som skett.

The Pit.
Countess.

Done.

Det är typ så illa, har farmat konstant i dessa zones, med tyngst fokus på The Pit. Mobsen där är lätta, och kan droppa items från högsta TCn (87), och därför kan man hitta potentiellt extremt bra items här. Det tar en massa tid dock.

Har hittils dessutom inte hittat något värt att spara på, tog ju ett stort antal runs innan jag kände mig säker nog för att våga prioritera bort armor och resists för MF, men det har jag börjat med nu. Kör med strax över 100% MF, för att ha någon chans att hitta schyssta saker iallafall. Har hittat en enda legendary, och det var en normal Battle Axe (2h-yxa), av mobs som kan droppa nästan alla uniques i hela spelet, just my luck...

Har iallafall en rad items jag söker efter, som kommer göra min karaktär betydligt starkare;

* Shael-rune, för att uppgradera min Goldskin Full Plate Mail till en Goldskin Chaos Armor, som har betydligt mer armor än tidigare.
* 5-socketed Elite Sword, för att skriva Honor-RW i.
* 2-socketed Elite Armor, för att skriva Smoke-RW i.

Har även tagit ett par levels, och är nu mer level 80! Känns som en milstolpe ändå.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag diggar att du säger Legendary. Visar att du spelat på tok för mycket D3. >_<

Kul dagbok. Riktigt skoj att läsa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skmzarn:

Jag diggar att du säger Legendary. Visar att du spelat på tok för mycket D3. >_<

Kul dagbok. Riktigt skoj att läsa.

Helsike då! Lite svårt med termerna ibland, är väldigt mycket olika bara i D2 Har iallafall skrivit uniques på i stort sett alla andra ställen, hehe.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 15

Varit lite dålig uppdatering nu det senaste, av flera anledningar. Julen och jobb har tagit en hel del tid, samt att det inte hänt så mycket spännande att rapportera om, lite finns det iaf!:

Går segt nu, men jag har bestämt att det är now or never, antingen besegras spelet på den här karaktären, eller så besegras det inte alls. Därför kommer jag inte att hasta ut i progress, utan nu ska jag farma tills ögonen blöder av att ens se The Pit mer.

Hittade tidigt min andra unique i området. Stormguild Large Shield. Yippie. En jävla normal shield, precis vad jag behövde.. Nåja, snaart måste det droppa något användbart, right?

Söker fortfarande en armor med 2 sockets för att skriva "Smoke" i, har hittat ett par intressanta kandidater, bland annat en Lacquered Plate (Elite Gothic plate) med två sockets, som till en början såg jäkligt intressant ut, tills jag såg STR-reqen på hisnande 208. Jag har typ 158, så oändligt långt ifrån, bara att ge upp den idén. Läste mig fram på wiki till att det är en Great Hauberk, Boneweave eller Archon Plate som är potentiella kandidater för mitt Smoke. Droppa dååå!

Hittade en elite-polearm med två sockets, och slängde i ett Strength (Amn-Tir)-RW i det och gav till Mercen. Skadan blev ungefär densamma, men 25% CB och 7% LL på honom är väldigt trevlig, tål han lite mer. (Körde Normal Countess för Tir-rune, haha! )

Hittade även Shael-runen jag skrev om i tidigare inlägg, och uppgraderade min Goldskin;

Den fick mer armor än tidigare, alltid trevligt.

Har slumpat runt lite för att få en riktigt bra seed på Pits, som jag senare kan farma effektivt. Till slut var jag nöjd, 3-4 bosspacks på mycket kort väg till Lvl2, det får duga. Man känner att potentialen för grymma items finns, när det ständigt droppar elite-items i alla olika typer. Ganska få rares/uniques, men magics är det gott om. Kör det med cirka 110% MF på mig, mer vågar jag inte.

Progress levelmässigt är väldigt långsam nu, det rör sig, men går inte precis fort.

Stats i nuvarande "Progress-gear".

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

Dag 16

Körde ett antal Pit-runs till utan vettigt resultat. Tröttnade rejält och bestämde mig för att, trots lite tamt gear, köra lite progress i A3. Det gick helt okej, inget som var oöverkomligt svårt. Hittade spindelgrottan, som brukar vara tuff. Det är framförallt en boss-spindel därinne som alltid är Cursed som jag var rädd för. Han gick ner utan större problem dock, fegade lite så gick han ner. Stötte sedan på ett pack el-fladdermöss, de brukar slå hårt men inte tåla så mycket. Delen om att de slog hårt fick jag dessvärre bekräftad..

Fire Enchanted, Extra Strong, Aura Enchanted (Might) på en mob som redan från början har Shocking Hit.. brutalt!

Och så slutade VikingLeffe's äventyr. Nytt rekord både i level och progress, level 81, A3 Hell. Får ses som godkänt ändå. Lite osäker på om jag ska göra ett nytt försök, men chansen finns. Blir nog ett par veckors paus iallafall, men funderar lite på en Hammerdin som final attempt.

Vill tacka alla som läst/följt denna och den förra dagboken! Pushat mig lite extra när man läst att folk följer. Extra tack till alla som hjälpt till och tipsat om massa saker också, skulle inte kommit såhär långt utan er.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Riktigt tråkigt det tog slut men act3 hell är riktigt bra!

Plockade själv baal som lvl44 idag med min necro efter att ha kört igenom hela normal i samma game på players 8!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det var starkt krigat ändå! , tackar för en skön läsning ^^

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Noooes, vad ska man nu läsa om??? Du har ju banne mig fått ett eget bokmärke så jag snabbt kommer till tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ludenben:

Noooes, vad ska man nu läsa om??? Du har ju banne mig fått ett eget bokmärke så jag snabbt kommer till tråden

Känner mig hedrad!

Det oväntade slutet får du skylla på Doom Eater The Tainted, inte på mig.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat, skön tråd.

keep it up

// Spetch

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Riktigt tråkigt det tog slut men act3 hell är riktigt bra!

Plockade själv baal som lvl44 idag med min necro efter att ha kört igenom hela normal i samma game på players 8!

Summon Necro är väl ända gubben som kan sola hela spelet naken om jag inte missminner mig, kanske ett alternativ till Hammerdonka

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

Summon Necro är väl ända gubben som kan sola hela spelet naken om jag inte missminner mig, kanske ett alternativ till Hammerdonka

dock ingen solo av hela spelet på hardcore, har för mig att killen snacka om att han dog 1000+ gånger under genomspelningen varav typ hälften var på diablo själv

Kan väll även säga att mitt försök kom till lvl69 och act5 nm där jag fullständigt tappade intresset. Gubben lever men var veckor sen det lirades på honom. Försöker dra igenom hela diablo3 på hardcore nu istället

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lanbonden:

Försöker dra igenom hela diablo3 på hardcore nu istället

Jag har också, trots tidigare löften till mig själv, påbörjat en Diablo 3 Hardcore-karaktär. Jag tar det dessutom steget längre och användes endast gear jag själv hittat/craftat. Inget AH, alltså.

Game on!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.