iPhone 5, rapporter om böjda telefoner

Permalänk
Avstängd

iPhone 5, rapporter om böjda telefoner

Tre månader efter release och det börjar hopa sig för denna lur: http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-5-users-complain-...
Tacka vet jag i4, det enda rätta.

rubrik
Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Varför böja den och varför ha den i bakfickan?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Alltså... Sätta sig på sin egen lur? Vad i...!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Varför böja den och varför ha den i bakfickan?

Har faktiskt aldrig heller förstått vad telefonen gör i bakfickan. Risken är enormt stor att det blir pannkaka eller som i det här fallet böjd om man inte plockar ur den innan man sätter sig.

Permalänk
Medlem

Det där är inte en iphone 5 som har böjt sig... Det är läckta exemplar och bilder av apples nya "innovativa design" på iphone 5s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Har faktiskt aldrig heller förstått vad telefonen gör i bakfickan. Risken är enormt stor att det blir pannkaka eller som i det här fallet böjd om man inte plockar ur den innan man sätter sig.

Aldrig haft det problemet med någon lur.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Ja, snart börjar de väl sälja telefoner som inte klarar ett par slag från en slägga också...

Ta ut telefonhelvetet ur bakfickan där har den inget att göra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Aluminium är mjukt. Självklart går det att deformera det. Idioter som sitter på sina telefoner får skylla sig själva.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Har faktiskt aldrig heller förstått vad telefonen gör i bakfickan. Risken är enormt stor att det blir pannkaka eller som i det här fallet böjd om man inte plockar ur den innan man sätter sig.

Har aldrig förstått varför samtliga tillverkare slutat göra riktiga telefoner som klarar av att vara i bakfickan utan att bli skrot.

Jag förstår iofs inte varför de envisas med att kalla dessa förkrympta surf-plattor för telefoner över huvudtaget.

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Tre månader efter release och det börjar hopa sig för denna lur: http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-5-users-complain-...
Tacka vet jag i4, det enda rätta.

I4 den enda rätta? Jora, den hade bara fått tusen sprickor i skärmen om man försöker sitta på den!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

I4 den enda rätta? Jora, den hade bara fått tusen sprickor i skärmen om man försöker sitta på den!

Får rätta mig själv, om man vill köra IOS menar jag.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Tre månader efter release och det börjar hopa sig för denna lur: http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-5-users-complain-...
Tacka vet jag i4, det enda rätta.

Ingen smartphone är något för bakfickan. Tror du att det bara är iPhone 5 som har gått sönder av att folk har satt sig på den?

Vad är poängen med denna tråd? Är det inte dags att du lägger ner ditt trollande mot Apples produkter?

Permalänk
Medlem

Det är skandal! Jag försökte ha min i5 i skosulan och den klarar inte av ens mina fjäderlätta 96 kg....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Det är skandal! Jag försökte ha min i5 i skosulan och den klarar inte av ens mina fjäderlätta 96 kg....

Man behöver inte förlöjliga sig och försöka skämta bort det här, det är allvarligt som det är att den dyraste telefonen på marknaden inte är mera genomtänkt.

Tycker det är bra att detta hängs ut och informationen når dess ägare så de inte drabbas...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Aluminium är knappast ett hårt material, folk inbillar sig så mycket hela tiden...

Och vad gör en såpass dyr produkt i bakfickan?? den ska ligga i bröstfickan tryggt och säkert ffs!

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Man behöver inte förlöjliga sig och försöka skämta bort det här, det är allvarligt som det är att den dyraste telefonen på marknaden inte är mera genomtänkt.

Tycker det är bra att detta hängs ut och informationen når dess ägare så de inte drabbas...

Jag håller med borz, det här är dumheter. Rubriken är vilseledande också.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Men att ha den i bakfickan? Varför?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Aluminium är knappast ett hårt material, folk inbillar sig så mycket hela tiden...

"Hårt" nog för att bygga flygplan, sportbilar och behållare som klarar högt tryck, så som tryckluftsflaskor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiV3Rt:

Men att ha den i bakfickan? Varför?

Meningen med tråden är lurens klenare konstruktion och inte folks vanor...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Inaktiv

Gör som mig. Använd Nokia 3310 istället. *Problem solved*

Permalänk
Medlem

Min Droid Razr är 18% tunnare och böjer sig inte oavsett vilken ficka jag har den i

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Mao ska man sitta på sin telefon så bör man inte köpa en Iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, snart börjar de väl sälja telefoner som inte klarar ett par slag från en slägga också...

Ta ut telefonhelvetet ur bakfickan där har den inget att göra.

Ja det är ju förfasiken ingen plånbok vi snackar om!
Man har ju fickor på framsidan av en anledning, shit när ska folk börja tänka i detta samhälle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

"Hårt" nog för att bygga flygplan, sportbilar och behållare som klarar högt tryck, så som tryckluftsflaskor.

Men du kan inte tänka dig att det är olika hårt i olika tjocklekar?
Jämför tjockleken på en mobil och ett flygplan, du ser ingen skillnad alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Men du kan inte tänka dig att det är olika hårt i olika tjocklekar?
Jämför tjockleken på en mobil och ett flygplan, du ser ingen skillnad alltså?

Jämför krafterna som ett flygplan måste tåla mot en mobil, du ser ingen skillnad alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Jämför krafterna som ett flygplan måste tåla mot en mobil, du ser ingen skillnad alltså?

Vilket flygplan kör på ren aluminium?

Permalänk

eftersom de formar sig efter radien av ens stjärt så är det inte konstigt att kineserna har större problem än amerikanerna

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Sååå.. det är första gången jag ser någon skriva i5 åt Iphone 5. Det är också första gången jag hör att någon har mobilen i bakfickan. Det kan väl inte vara så vanligt?

Min Galaxy Note är inte heller en bra mobil att ha i bakfickan. Kan inte tänka mig att någon mobil mår särskilt bra av att man har den i bakfickan. Dessutom måste det vara riktigt obekvämt om den nu trycker så mycket mot arslet att en böjs?
Jisses.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

"Hårt" nog för att bygga flygplan, sportbilar och behållare som klarar högt tryck, så som tryckluftsflaskor.

Jo, för flygplan har inte lite tjockare plåt, dom kan man sitta på iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vilket flygplan kör på ren aluminium?

Vilken iPhone menar du kör på 100% ren aluminium då? Enligt apple.com så använder de "6000 serien" utav aluminium. Det säger mig inte så mycket, men det fanns lite information på wikipedia om det: http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy#6000_series . Lite kortfattat, det är inte ren aluminium, och inget hindrar Apple ifrån att använda flygplansklassat aluminium eller andra legeringar som är mer tåliga mot att böjas. Och med tanke på deras höga vinstmarginal på tidigare mobiler så hade det nog inte varit ett problem heller.

Sedan är väll det som jag ser som det största problemet att det verkar vara ett problem som bara iPhone 5 lider utav, har inte läst något om att första, andra tredje eller fjärde generationens iPhones lider utav det här problemet.

Skrivet av LinusNeuman:

Jo, för flygplan har inte lite tjockare plåt, dom kan man sitta på iaf..

Som jag skrev tidigare så utsätts väll flygplan för lite mer påfrestningar än den kraft som en iPhone 5 måste motstå när man sitter på den?