Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Trodde helt ärligt att jag var i "Bilder på ditt senaste inköp" tråden Och med det sagt så behöver jag väl inte säga att det ser grymt ut

Jag trodde att det var nån liten detalj som var gjord i 3d först, sen kollade jag resten av hans bilder

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Här var det livat! ;P

Har iaf börjat på ett set åt Soldier, ska bara slutföra en textur åt en skäggmodell sedan är setet färdigt.

Den var riktigt fin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av victorlarsson:

Länge sen jag postade något så tänkte lägga upp något som är hyffsat nytt.

http://victorlarsson.se/wp-content/uploads/2012/10/Poliform.K...

Riktigt snygg!

Ända "kritiken" skulle nog vara att det är lite mycket "noise" på vissa ställen om man tex kollar på gardinen som hänger på högra sidan och kylskåpen i bakgrunden, sen också skulle det kunna vara lite bättre anti-alasing, på fläkten sysn det väldigt mycket, men vist jag är väl kanske lite väl petig på sådana saker ibland (;

btw, modellerat allt själv eller är det några köpta modeller?

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk

Kan det vara fejkade chamfer kanter med en vray edge bump tro? Nu är det väl förmodligen inte med men i vissa lägen så ser det nästan så ut
Köket var iallafall väldigt fint gjort!

Permalänk

voro12: hehe :).

Patan77: Tack kritiken. Håller med om att det kanske är lite noisigt, kan vara svårt att få saker och ting helt noisefritt när det är mycket texturer med mycket små detaljer som även dem kan upplevas som noise. 256subdivs på svarta material och 3/16 i AA, min metalltextur består av mycket små fibrer har funderat ett par gånger om det verkligen är vettigt att fortsätta köra med dem.

Angående AA så sabbade jag lite i photoshop :D, har på senare tid börjat lägga på lite för mycket sharpen i post.

Modellerat allt själv från referensbilder, allt är chamfrat och det mesta texturerat med grungemaps.

SirTiner: Brukar fuska med vrayedge när man fuskmodellerar men allt i den här scene är quads så fanns inget behov att fuska :). Tack

Visa signatur

Intel SB-E 3930K @ 4.8 ghz | Asus P9X79 | Crucial 48gb 1866mhz | XFX 290X | 2 x Dell Ultrasharp 22" |
___________________________________________
victorlarsson.se

Permalänk
Medlem

Modellerade ett kvinnohuvud nu under kvällen:

Permalänk
Medlem

jösses,är helt borta inoim detta,men SH*T! vad en hel del lyckas med!

om någon lyckas göra mitt ingame nickname: "WazwY" snyggt så hade jag varit glad^^

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Ett gameboy som jag modellerade någon gång förra veckan när jag inte hade något att göra.

Permalänk
Medlem

Hade inget för mig, så jag modellerade(i Maya) och renderade(i Modo) ett glas öl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Hade inget för mig, så jag modellerade(i Maya) och renderade(i Modo) ett glas öl.

Jag tycker glaset ser lite plastigt ut, men det kan vara bakgrunden som lurar mig eller så är jag för trött.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Hade inget för mig, så jag modellerade(i Maya) och renderade(i Modo) ett glas öl.

Någon annan bakgrund så blir det bättre tror jag

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Min första modell som jag inte gav upp på en kunai kastkniv

Dold text

Jag är dock inte den bästa "texturaren" så den ser lite konstig ut

Permalänk
Medlem

Något jag lekte runt med för några dagar sedan.
Blev väldigt stolt över resultatet om jag själv får säga det

The power of GI <3

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

En uppdatering på mitt gameboy

Jag texturerade modellen och renderade en bild för en skoluppgift.
Jag är väldigt ny till det här med rendering och texturering men jag försöker förbättra mig.
Jag blev inte riktigt nöjd med den gula färgen men det får duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

http://i.imgur.com/t08II.png

Något jag lekte runt med för några dagar sedan.
Blev väldigt stolt över resultatet om jag själv får säga det

The power of GI <3

De ser ut att vara gjorda i metall, speciellt den gröna tröjan. Försök få det plastigare (första gången jag tyckt plastigt är bra), tror det skulle kunna se mer lego-aktigt då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Gjorde precis färdigt den här bilden:

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

De ser ut att vara gjorda i metall, speciellt den gröna tröjan. Försök få det plastigare (första gången jag tyckt plastigt är bra), tror det skulle kunna se mer lego-aktigt då.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska försöka med det Tack för inputen

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Gjorde precis färdigt den här bilden:

Känner du för att rendera en bild i 1920x1080? jag skulle vilja använda bilden som bakgrundsbild på mitt skrivbord
Om det är ok med dig dvs.

Permalänk
Medlem

Vilket / vilka program använde du om man får fråga ?

Sorry för ot..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Känner du för att rendera en bild i 1920x1080? jag skulle vilja använda bilden som bakgrundsbild på mitt skrivbord
Om det är ok med dig dvs.

Ska försöka mig på det senare i veckan, blev ganska mycket post arbete(vilket inte var planerat). Men de flesta lager går att skala upp i Photoshop så det ska nog gå att knåpa ihop, annars är det bara att börja om ifrån början och försöka matcha resultatet

Skrivet av Sajmon37:

Vilket / vilka program använde du om man får fråga ?

Sorry för ot..

Modellerade allt i Autodesk Maya och renderade i Luxology Modo och gjorde post arbete i photoshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Känner du för att rendera en bild i 1920x1080? jag skulle vilja använda bilden som bakgrundsbild på mitt skrivbord
Om det är ok med dig dvs.

Här har du en bild i 1920x1200(bättre storlek då den går att skala ner till 1080p utan att försämra kvalitén, till skillnad mot att skala upp 1080p till 1200p). Den är inte exakt lika compad som den mindre bilden, men jag tycker att den nya blev bättre.

Permalänk

Har ett par frågor om en scen jag arbetar med (Maya 2012). Som man ser längst upp i bild är taket väldigt mörkt, trots att det har samma material som väggarna. Detta gör reflektionerna i glaset mörka vilket blir väldigt fel ^^. Någon som vet hur jag kan få ordning på det?

Jag undrar också vilken skala / light dropoff jag ska använda för att kunna ge scenen ett så realistiskt ljus som möjligt. I nuläget är 1 meter i Maya 1 meter i verkligheten. Ljuskällorna (2 point lights) har Quadratic drop off och en intensity+photon intensity på 64 000. Tycker inte resultatet ser ut att stämma alls. Ljuset är väldigt starkt nära ljuskällan och betydligt svagare en bit bort (Antar att det beror på högre dropoff än i verkligheten?).

Så här ser det ut i nuläget:
https://www.dropbox.com/s/loovktuou6clq9c/MiniprojektWIP-011....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Här har du en bild i 1920x1200(bättre storlek då den går att skala ner till 1080p utan att försämra kvalitén, till skillnad mot att skala upp 1080p till 1200p). Den är inte exakt lika compad som den mindre bilden, men jag tycker att den nya blev bättre.

Tack så mycket jag håller med, den nya blev ännu snyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Har ett par frågor om en scen jag arbetar med (Maya 2012). Som man ser längst upp i bild är taket väldigt mörkt, trots att det har samma material som väggarna. Detta gör reflektionerna i glaset mörka vilket blir väldigt fel ^^. Någon som vet hur jag kan få ordning på det?

Jag undrar också vilken skala / light dropoff jag ska använda för att kunna ge scenen ett så realistiskt ljus som möjligt. I nuläget är 1 meter i Maya 1 meter i verkligheten. Ljuskällorna (2 point lights) har Quadratic drop off och en intensity+photon intensity på 64 000. Tycker inte resultatet ser ut att stämma alls. Ljuset är väldigt starkt nära ljuskällan och betydligt svagare en bit bort (Antar att det beror på högre dropoff än i verkligheten?).

Så här ser det ut i nuläget:
https://www.dropbox.com/s/loovktuou6clq9c/MiniprojektWIP-011....

https://www.dropbox.com/s/loovktuou6clq9c/MiniprojektWIP-011....

Har du testat att använda något utav de olika kamera "shaders" som finns till mentalray, så som "mia_exposure_photographic" eller "mia_exposure_simple". De borde hjälpa till att få bort överexponeringen.

Permalänk
Medlem

Wow
Alla dessa bilder är ju skithäftiga! Vart lär man sig detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Hur mycket minne behöver man för dessa renderingar?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Har du testat att använda något utav de olika kamera "shaders" som finns till mentalray, så som "mia_exposure_photographic" eller "mia_exposure_simple". De borde hjälpa till att få bort överexponeringen.

Tack, det ska testas! Återkommer med resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Wow
Alla dessa bilder är ju skithäftiga! Vart lär man sig detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Hur mycket minne behöver man för dessa renderingar?

Jag började med 3d på fritiden för några år sedan, kollade/läste tutorials på internet. Men för det mesta så experimenterade jag bara.

Skrivet av Generalkyckling:

Tack, det ska testas! Återkommer med resultat

"Photo" noden kan vara lite klurig att få och fungera som den ska. Du kommer kanske behöva googla upp lite information om det.

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Jag började med 3d på fritiden för några år sedan, kollade/läste tutorials på internet. Men för det mesta så experimenterade jag bara.

"Photo" noden kan vara lite klurig att få och fungera som den ska. Du kommer kanske behöva googla upp lite information om det.

Ja, får nog bli så. Har lite annat jag måste få ordning på närmsta dagarna först bara. Behöver lite renderingar till nästa vecka (skoluppgift) så jag försöker hinna slänga på temp-material i nuläget :). De svarta reflektionerna i glaset löste sig dock, var bara jag som hade råkat bocka ur reflektions i väggar och tak. Några tips på hur man kan fixa realistiskt glas? Testat med både blinn och mia_x med fresnel etc, men tycker aldrig det blir riktigt bra.

Såhär ser det ut i nuläget:

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

http://i.imgur.com/t08II.png

Något jag lekte runt med för några dagar sedan.
Blev väldigt stolt över resultatet om jag själv får säga det

The power of GI <3

Benen / låren ser lite kantiga ut, så om du lägger till lite mer divisioner på de cylindrarna blir det nog ännu bättre

Permalänk

Tips på hur man bör göra materialet till ytterfönster? Fönstren i ovan postade rendering består av två rektanglar (två glas då rutorna är dubbelglasiga). Jag har placerat en sfär utanför med en textur av ett nattlandskap (också bundit den till ambient och incan). När jag renderar är dock det enda man ser i fönsterrutorna reflektioner från lägenheten. Har testat med både blinn och mia_x glas.
Resultatet jag vill få fram är det realistiska "reflektioner + landskapet utanför". Vore guld om någon kunde hjälpa mig lösa detta

Edit: Testat med 100% transparens / inga reflektioner / 0 spec, ingen skillnad. Verkar som att glaset inte släpper igenom ljus från ambient/incan-map och sfären ser därför helt svart ut? I så fall hur kommer jag runt detta? Experimenterar vidare

Edit: Tror det löste sig, akriverade refractions på sfären >.<