Permalänk

Dreamhack

Hej! Hur gammal tycker ni man ska vara för att åka på Dreamhack? Jag och en kompis tänkte åka, vi är 13. Han fick för sina föräldrar men mina föräldrar låter mig inte åka för de tycker att jag är för ung och att det kan vara "farligt" :(. Tycker ni att man borde vara äldre? Gör mina föräldrar rätt när de inte låter mig åka? Och vad kan jag göra för att övertala mina föräldrar att få åka?

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

passa på att åka när du är 13 det är då sånt är kul!

jag är 22 nu och tycker det är omständigt att åka på sånt där.
men jag kanske är lat

men jag tycker absoulut du och din kompis ska åka
men drick inte massa jävla energi dricka kör cola istället

Permalänk
Medlem

Jag åkte när jag var 13, det gick hur bra som helst. Dock så har ni nog roligare om ni väntar tills ni är 14. Det finns folk som går runt på kanterna och snor saker, så ta inte med något nytt etc.

Det är rekommenderat att prata med de man sitter bredvid så dem kollar dina grejer när ni är borta.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av kUuul:

Jag åkte när jag var 13, det gick hur bra som helst. Dock så har ni nog roligare om ni väntar tills ni är 14. Det finns folk som går runt på kanterna och snor saker, så ta inte med något nytt etc.

Det är rekommenderat att prata med de man sitter bredvid så dem kollar dina grejer när ni är borta.

varför skulle han ha roligare när han är 14 istället för 13 ?

Permalänk

Jag är 13 och jag ska åka med 3 till 13 åringar och två föräldrar som ska bo på hotell bredvid det finns ett hotell 100 meter från entren!:)

Permalänk

Tack för svaren, mina föräldrar har börjat ändra sig lite nu när jag läste era svar :). Men fortsätt gärna svara och komma med tips osv. osv. så jag kan övertyga dom helt :).

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av kUuul:

Jag åkte när jag var 13, det gick hur bra som helst. Dock så har ni nog roligare om ni väntar tills ni är 14. Det finns folk som går runt på kanterna och snor saker, så ta inte med något nytt etc.

Det är rekommenderat att prata med de man sitter bredvid så dem kollar dina grejer när ni är borta.

Hahaha! Sådana tattare förtjänar stryk.

Permalänk

Pröva få med några andra så ni blir fler, känns säkrare både för föräldrarna och för er, ni kan vakta varandras saker, ta hand om varandra osv. Ni bor ju också relativt nära jämfört med många andra. Ska inte vara några problem för er att åka dreamhack, Kör hårt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Inne på dreamhack är nog säkrare än valfri gata i medelstor svensk stad vid skymningen.
Att något skulle hända någon nåt är nog liten risk till, men för att eliminera risken så var flera som sagts ovan, kanske någon från samma stad som är äldre som ska dit ni kan vända er till om de blir nåt galet, som även era föräldrar vet vem det är.

Sen finns det andra saker att göra för att skydda sina ägodelar, men de gäller nog oavsett ålder på besökaren.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Yngsta som sutit brevid mig på dreamhack var 7 år det var hans födelsedagspresent han vill ditt och lira,
han lira wow med sin 69 åriga mormor som satt brevid.
Så åldern har inte så stor betydelse det handlar om att lära känna dom runt omkring och är man flera så är det lättare att hålla kolla på sakerna

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Jag va på DH när jag var 13 med en kompis och det gick fint. Inget taget eller något. Och det är många som respekterar yngre också där. Iaf då när jag va där. Har inte varit där på länge nu..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Jag åkte dit första gången när jag var 14 och det var nog alldeles lagom Dock en del lanh*ror och fjortisar med iq som potatisar, men håller du dig borta från dem så ska det gå bra!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av mackannorling:

Hej! Hur gammal tycker ni man ska vara för att åka på Dreamhack? Jag och en kompis tänkte åka, vi är 13. Han fick för sina föräldrar men mina föräldrar låter mig inte åka för de tycker att jag är för ung och att det kan vara "farligt" :(. Tycker ni att man borde vara äldre? Gör mina föräldrar rätt när de inte låter mig åka? Och vad kan jag göra för att övertala mina föräldrar att få åka?

dina föräldrar är alltid rätt tills du fyller 18 är, men ibland går det att förhandla (: