Gigabyte p35-ds4 Win 7 installering problem ( Hjälp Please )

Permalänk
Medlem

Gigabyte p35-ds4 Win 7 installering problem ( Hjälp Please )

Jag har haft en del delar liggande, satte ihop till en dator för ett par bekanta som behövde en relativ enkel kontorsdator för vardagsysslor. Hur som helst, allting är frid och fröjd fram tills jag ska installera windows 7 på hdd.
Jag kommer in på bios och ändrar bot-prioriteringar för att starta med dvd-enheten, därefter när man ska trycka på tangenter vid "press any key to start from dvd" händer det ingenting och jag kommer till error 0x000000e sidan.
Det går även inte och flytta och slå på tangentknappar om jag väljer f12 för att välja bootenhet direkt, händer inget.
Alla komponenter funkar som de ska och är testade innan.
Gigabyte p35-ds4
Intel c2d e6750 med zalman kylare
WD 250G hdd ( haft win7 installerat tidigare utan problem )
Corsair xms 4x1gb
Grafik HD4850 512mb
Provar tre oilka DVD-brännare/läsare med samma resultat
Corsair tx550w
Windows 7 ultimate 64bit

All hjälp mottages gärna, tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

kör du tangentbordet via usb eller kör du ps2, ibland krävs det att du på äldre moderkort ställer om att använda usb devices vid bot eller upstart. kolla upp detta i bios eller så kör du med en ps2 tangentbord

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, problemet är löst och det var relaterad till din notering. Jag hade faktiskt, både usb och ps2 tangentbord inkopplat vid tidigare försök och ändrade i bios vid separat koppling men det var samma historia hela tiden. Bestämde att detta är sista försöket och kommer stoppa i ett liggande p5q-e istället. Nollställde bios igen, stängde av och kopplade bort all strömförsörjning under några timmar, startade med usb tbord, ändrade i bios igen och vips så kom installationen igång.
Det flyter på ganska bra för att vara ett gammalt system, naturligtvis blev processorn klockad till 3,2ghz.