Permalänk
Medlem

Stort skrivbord?

Tjena, jag har funderat på det här med trippla skärmar. Om jag nu ska köpa trippla skärmar behöver jag ett bredare skrivbord då jag hatar att sitta trångt. Så är det någon här på sweclockers som har någon sjyst bordskiva att länka (typ 200*80 - 200*70)

Tack i förhand, twexz

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/Dxt1C9d.jpg
250*60CM.
Fast ni kanske menade mer en leverantör?:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Köksbänkskiva från IKEA då får du 250*62cm.

Permalänk
Medlem

Bauhaus och liknande varuhus säljer bänkskivor i valfritt träslag. Riktigt stora och de brukar kunna såga för en tjuga.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har:
162x82 och det fungerar perfekt för 3x24" Dell.
Djupet är underbart då man får ordentligt stöd för armarna på bordet.
Den fungerar precis för 3skärmar om man vill ha datorn på bordet med.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59000625/#/S89000... hittade jag lite snabbt dock lite mindre än vad du önskade..

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59000625/#/S89000... hittade jag lite snabbt dock lite mindre än vad du önskade..

köp ett bord som går att höja och sänka så man inte sitter helt efterblivet...

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19806946/#/S19806...

De bordet är perfekt om du ska köra multiskärm setup på 30tum.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 150cm bord, funkade bra med 24" skärmar då dem yttre vart vinklade inåt, om du gillar plats så ta 200, 250 känns väldigt överdrivet för 3st 24" skärmar iallafall, men om du ska köra 3x30" så gäller nog 200-250cm

Ben från Ikea, sedan en skiva från Bauhouse/Ikea

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twexz:

Tjena, jag har funderat på det här med trippla skärmar. Om jag nu ska köpa trippla skärmar behöver jag ett bredare skrivbord då jag hatar att sitta trångt. Så är det någon här på sweclockers som har någon sjyst bordskiva att länka (typ 200*80 - 200*70)

Tack i förhand, twexz

Massiv ek 26*800*2020mm. 899:- på

http://www.bauhaus.se/arbetsskiva-26x800x2020mm.html

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Köpte ekskivor och gjorde ett "vägg till vägg och lite till" skrivbord som alltså är 4+2 meter långt. sjukt skönt. Tre skärmar, tv, dator på bordet osv. Kanske knäpper en bild senare, det sköna är att det lyfts med konsoller och att det sitter mellan väggarna så man slipper bordsben!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Köpte ekskivor och gjorde ett "vägg till vägg och lite till" skrivbord som alltså är 4+2 meter långt. sjukt skönt. Tre skärmar, tv, dator på bordet osv. Kanske knäpper en bild senare, det sköna är att det lyfts med konsoller och att det sitter mellan väggarna så man slipper bordsben!

Okej jag tackar för tipset, låter bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett i fullängd, 2440x900mm
Lite mycket på djupet, ska byta till MDF nån gång när jag orkar, ännu mer än ett år efter så funkar spånskivan prima. Och jag är ingen flugviktare och hänger med armarna på bordet

Bara variera om man vill ha synligt trä med som ovan tipsar om, eller MDF om du vill måla skivan. Eller som jag kör med spån, tittar man nära ser man att det inte är 100% perfekt på kanterna, men så nära sitter jag aldrig så jag har inte kommit mig för att byta än, då spån håller perfekt.

Ska fixa några bättre och aktuella bilder.
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag har bara 1 skärm iofs men köpte 2 lådhurtsar från IKEA sen designade jag skivan själv och farsan gjorde jobbet.
Fortfarande sjukt nöjd efter 5 år.

Som någon tipsade, bänkskivor is da shit

Permalänk
Medlem

Jag tackar för tipsen, majoriteten säger ju att såga till en bänkskiva så får la göra det.

Permalänk
Medlem

Men det är kanske någon som kan länka en go skiva. Ska bli bra att måla svart (eller ja inte helt svart ska kunna se ådrorna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av twexz:

Men det är kanske någon som kan länka en go skiva. Ska bli bra att måla svart (eller ja inte helt svart ska kunna se ådrorna).

Kan inte länka, men ta en titt på t.ex. Byggmax, bauhaus, k-rauta och liknande om du har i närheten, ibland kan de ha kantskadade skivor för nice price.
De får kapa bort kanten bara, så du kan runda till den igen, om du nu vill ha rundad.

Vill du göra det lite mer rustikt, köp ytterpanel med/utan spont som du limmar ihop till lämplig längd och bredd.
Hyvla eller slipa sedan ytan till den nivå du vill ha och sen betsa och lacka.
Ytterpanel är oftast 20x120mm eller där i krokarna och säljs på 4m bitar och kostar runt 10-15kr metern.
Kräver dock att du har tvingar så du kan pressa ihop dem ordentligt under limmandet och att det blir rakt.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

200*80 tycker JAG funkar perfekt till 3 st 24" skärmar iaf, ger även lite plats till själva datorn också.
Såhär ser min setup ut, och det är somsagt 200*80 cm. Känns lagom på djupet också.
Kanske ger dig en liten hint om hur mycket plats det kan bli med 3x24" skärmar iaf.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

@Flutters: Tre år gammal tråd, men jag chansar.
Var har du köpt bordet ifrån? Vill nog skaffa en exakt likadant ;P

/Demir

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisretDemir:

@Flutters: Tre år gammal tråd, men jag chansar.
Var har du köpt bordet ifrån? Vill nog skaffa en exakt likadant ;P

/Demir

Det är ett Ikea Galant. Finns inte längre att köpa tror jag.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80

Permalänk
Avstängd

@Flutters: Där ser man, Tack. Säljs än idag, http://www.ikea.com/kw/en/catalog/products/S19022808/#/S89022...
Såvida inte de ändrat storleken. Men du har en tilläggs skiva? Också från ikea? för den hittar jag inte mer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HisretDemir:

@Flutters: Där ser man, Tack. Säljs än idag, http://www.ikea.com/kw/en/catalog/products/S19022808/#/S89022...
Såvida inte de ändrat storleken. Men du har en tilläggs skiva? Också från ikea? för den hittar jag inte mer

De bytte helt modellen men behöll namnet. Innan gick det att kombinera delar till vad som passar bäst medan nu är det "our way or highway" med idiotiska rundade hörn så att det går inte göra ett dugg vettigt med borden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisretDemir:

Yes Jag har en tilläggs skiva. Och ja den är även den från Ikea

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Byggde mitt skrivbord med en Bauhaus-bänkskiva. Sågade till den till 320 cm bredd och den är 62,5 djup. Köpte dock en 15 cm regel, målade den och satte den i bakkant för kablar och dylikt. Blev ruskigt bra. Använder Ikeas bänkstommar med lådor som "ben". Det blir precis som man vill ha det när man bygger själv vilket är ett stort plus

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro