Nvidia fixar buggar med Geforce Drivers 320.49 Beta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zNilsn:

Visst funkar denna drivrutin till gtx 770 också? Tänkte eftersom det handlade om både 760 och drivrutinen i samma artikel så är jag bara tvungen att fråga innan jag eventuellt tankar

De senaste drivrutinerna fungerar till alla kort från den nya generationen.

Skrivet av foxzox7:

Nej, det löstes ju precis. De kan ju iaf få ut en drivrutin snabbt när det krånglar.

Snabbt var det ja.. Nvidia användare har haft problem med drivrutiner och BF3 sedan i Julas MINST.

Skrivet av foxzox7:

Snabbare än amd iaf. Hur länge har inte de haft ms problem?

Hur länge har inte Nvidia haft enorma problem med deras Surround? Båda lagen har problem med diverse saker. Att påpeka AMDs MS problem men blunda för problem Nvidia har med BF3 och Surround är på gränsen till fanboyism.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ehhhhhhhhhhhhhh... blue rectangles? Exploding a car? HAha what? De verkar ju totalt glömt bort att hela spelet ballar ur efter en stund där allting börjar glitcha sönder.

Ahaaa så det är drivrutinerna som orsakar det felet, jag trodde det var min klockning som börjat krångla på sistone.

Permalänk
Medlem

jag e trött på nvidia nu! min dator fryser bara för att de dåliga drivrutiner. När kommer ni göra en stabil ICKE beta version?!?! löser dem inte det blir dt amd nästa ggn!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 007onex:

jag e trött på nvidia nu! min dator fryser bara för att de dåliga drivrutiner. När kommer ni göra en stabil ICKE beta version?!?! löser dem inte det blir dt amd nästa ggn!

Exakt hur "fryser" sig din dator?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 007onex:

jag e trött på nvidia nu! min dator fryser bara för att de dåliga drivrutiner. När kommer ni göra en stabil ICKE beta version?!?! löser dem inte det blir dt amd nästa ggn!

Behöver händelsevis inte vara drivrutinerna.. Kan vara ev. ostabil klock.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

Samtidigt som detta har hänt, har byggnader på något sätt flugit ur sin form och blivit som ett svart papper som täcker synfältet mer eller mindre?

Det har hänt, ja i vissa vinklar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

..och folk klagar på AMD's drivrutiner.

Permalänk
Avstängd

Om jag installerar denna betan , hur upptäcker programmet kommande versioner då? Kommer de upptäckas och installeras som vanligt eller krånglar man till det och är tvungen att ominstallera saker o ting?

Permalänk
Avstängd

De gröna har gjort så att bf3 knappt är spelbart:(

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

De senaste drivrutinerna fungerar till alla kort från den nya generationen.

Snabbt var det ja.. Nvidia användare har haft problem med drivrutiner och BF3 sedan i Julas MINST.

Hur länge har inte Nvidia haft enorma problem med deras Surround? Båda lagen har problem med diverse saker. Att påpeka AMDs MS problem men blunda för problem Nvidia har med BF3 och Surround är på gränsen till fanboyism.

Jag var tvungen att använda drivrutiner ifrån Oktober/November för att kunna spela bf3 efter det tror jag 314.22 var de senaste som funkade. Dessa verkar dock gå bra. Har ett 670.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kul. Problemet med svart skärm vid gtx680m SLI kvarstår för mig.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Geeks Gaming

Har problem med att datorn krachar när jag installerar drivrutinerna.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Inaktiv

Har märkt av den senaste tiden att datorn ibland fryser sig, kan det alltså vara drivrutinerna? Det är dock bara i Windows jag märkt av det.

Permalänk
Master of Overkill

Fattar inte vad folk har för FEL med SLI i BF3 jag har spelat BF3 sedan release med 4x 580 4x 680 3x Titan.
Och testade 3x 7970 som inte funka bra.

JAG HAR TYP haft inga problem med SLI det har bara varit problem med SJÄLVA BF3 med Disconnects med Battelog.

Fattar inte hur man lyckas det finns hur många BF3 profiler som helst för BF3 som har funkat för med 3 skärmar sedan BETA i BF3 typ.

Ska inte hacka på folk men folk skriker INGET FUNKAR innan man felsöker.
JAG vet då jag har polare som har CF och SLI och i 95 % av fallen är det fel bakom spakarna och dom är rätt ok inom datorer och spel.

Men det finns otroligt mycket man kan göra innan man skriker NVIDIA / AMD OMG OMG FEL FEL FEL.

Jag har typ bara fått crash i BF3 för GPU klock är för hög sen sänker man med 5-10mhz och kör igen tills det funkade.

Vet inte hur man lyckas.
När jag får "problem" asså det inte funkar för 5 öre testar jag minst 2 kort i SLI / CF i minst 3-5 datorer och ny installation för att utesluta CF / SLI stöds problem och typ alltid är det inte fel på SLI / CF.
Kan va klock på CPU kan va drivare som ligger kvar kan vara moderkortet som funkar dåligt med Natvie 3.0 kan vara moderkortet som har för hög volt kan vara nätagget som inte levererar okej volt på linorna.

Jag har jobbat med datorer så länge att man kan inte bara skrika. MAN får ta sakerna lite i egna händer och TESTA sig fram, även fast det tar otroligt mycket tid.

Och jag är så långt från fanboy man kan komma kan jag lova alla på detta forum.

INOM all hårdvara.

EDIT : Till Tumnus Jag skriver att JAG inte haft problem och jag beskriver att man kan göra mycket själv.
Tex ominstallera BARA installera BF3 testa alla drivare och utesluta problem.

Jag skriver inte att folk inte har problem men oftast skriker folk som bäbisar rakt ut "det funkar inte"
.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Fattar inte vad folk har för FEL med SLI i BF3 jag har spelat BF3 sedan release med 4x 580 4x 680 3x Titan.
Och testade 3x 7970 som inte funka bra.

JAG HAR TYP haft inga problem med SLI det har bara varit problem med SJÄLVA BF3 med Disconnects med Battelog.

Fattar inte hur man lyckas det finns hur många BF3 profiler som helst för BF3 som har funkat för med 3 skärmar sedan BETA i BF3 typ.

Ska inte hacka på folk men folk skriker INGET FUNKAR innan man felsöker.
JAG vet då jag har polare som har CF och SLI och i 95 % av fallen är det fel bakom spakarna och dom är rätt ok inom datorer och spel.

Men det finns otroligt mycket man kan göra innan man skriker NVIDIA / AMD OMG OMG FEL FEL FEL.

Jag har typ bara fått crash i BF3 för GPU klock är för hög sen sänker man med 5-10mhz och kör igen tills det funkade.

Vet inte hur man lyckas.
När jag får "problem" asså det inte funkar för 5 öre testar jag minst 2 kort i SLI / CF i minst 3-5 datorer och ny installation för att utesluta CF / SLI stöds problem och typ alltid är det inte fel på SLI / CF.
Kan va klock på CPU kan va drivare som ligger kvar kan vara moderkortet som funkar dåligt med Natvie 3.0 kan vara moderkortet som har för hög volt kan vara nätagget som inte levererar okej volt på linorna.

Jag har jobbat med datorer så länge att man kan inte bara skrika. MAN får ta sakerna lite i egna händer och TESTA sig fram, även fast det tar otroligt mycket tid.

Det gyllene "Jag har inga problem och därför existerar det inte" resonemanget.. Hade väntat mig mer av dig Tvelander. :S

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Gud sluta med alla Fanboy inlägg,

"Öhh Skulle inte nVidia vara perfekt..."
"Öhh och folk klagar på AMD".

Alvarligt talat, jag har båda korten, och när nVidia har ett problem, har AMD haft 10..Punkt Slut...Jag är inget fan, men de finns en anledning till att jag använder nVidia för tillfället och låter min enda 7970 damma..

Permalänk
Medlem

Jag har haft betydligt mindre problem med AMDs drivrutiner. Hur är det med denna betan då? Är den säker eller förstör den fortfarande grafikkort som tidigare 320.xx?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det gyllene "Jag har inga problem och därför existerar det inte" resonemanget.. Hade väntat mig mer av dig Tvelander. :S

Han sa aldrig att det inte existerar, han säger att det inte är några problem för honom, det har aldrig strulat för mig så att något blir "obrukbart".. någonssin. Kört SLI sen 7800GT, 8800GTX osv, kört Triple Monitor sen 2009, aldrig någonssin haft ___större___ strul med Nvidia drivrutiner, har det varit småsaker som SLI profiles eller Game Configs så har jag ändrat det själv, det tar 5 sekunder att gå in och ändra om hur ett spel använder SLI, folk idag går och köper 2st GTX 780 för 10.000kr och så fort deras spel krashar 1 gång går dom in på SweC och gör en tråd om att inget funkar, istället för att felsöka själva i 30 sekunder för att återgärda problemet själva.

Tvelander har givetvis haft strul, men endast små små saker, det krävs mycket till för att något ska bli helt obrukbart, jag har ALLTID kört Beta om det finns till Nvidia, aldrig NÅGONSSIN (8år) har det varit något strul som gjort att mina spel antingen krashar, fryser eller dylikt, små problem har jag haft men dom har jag fixat själv hur enkelt som helst, utan att ha gjort någon onödig tråd på SweC, sitta och whina för man inte kan nånting om datorer, ändå spenderar dom 20.000kr på skräpet och har 0 koll på hur man använder det.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Gud sluta med alla Fanboy inlägg,

"Öhh Skulle inte nVidia vara perfekt..."
"Öhh och folk klagar på AMD".

Alvarligt talat, jag har båda korten, och när nVidia har ett problem, har AMD haft 10..Punkt Slut...Jag är inget fan, men de finns en anledning till att jag använder nVidia för tillfället och låter min enda 7970 damma..

Jag har haft både AMD och ett par Nvidia grafikkort och jag kan inte säga att jag haft mer problem med AMD än Nvidia. Det känns som "drivrutinerna har slutat fungera" kommer oftare med Nvidia och tex som detta BF3 grafikfel som jag haft i månader och nu hoppas jag de löst det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Han sa aldrig att det inte existerar, han säger att det inte är några problem för honom, det har aldrig strulat för mig så att något blir "obrukbart".. någonssin. Kört SLI sen 7800GT, 8800GTX osv, kört Triple Monitor sen 2009, aldrig någonssin haft ___större___ strul med Nvidia drivrutiner, har det varit småsaker som SLI profiles eller Game Configs så har jag ändrat det själv, det tar 5 sekunder att gå in och ändra om hur ett spel använder SLI, folk idag går och köper 2st GTX 780 för 10.000kr och så fort deras spel krashar 1 gång går dom in på SweC och gör en tråd om att inget funkar, istället för att felsöka själva i 30 sekunder för att återgärda problemet själva.

Tvelander har givetvis haft strul, men endast små små saker, det krävs mycket till för att något ska bli helt obrukbart, jag har ALLTID kört Beta om det finns till Nvidia, aldrig NÅGONSSIN (8år) har det varit något strul som gjort att mina spel antingen krashar, fryser eller dylikt, små problem har jag haft men dom har jag fixat själv hur enkelt som helst, utan att ha gjort någon onödig tråd på SweC, sitta och whina för man inte kan nånting om datorer, ändå spenderar dom 20.000kr på skräpet och har 0 koll på hur man använder det.

Jag har heller inga problem. Men att säga att det inte är problem med drivarna, i en tråd om en ny drivare innehållande endast bugfixes, låter lite..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Entusiast

Kan återkomma till tråden med att min max-överklockning i benchmarks utan ändrad spänning på mitt GTX 780 (1163MHz/7GHz) fungerar utmärkt i Bf3 utan artifakter, krascher etc. Kunde knappt överklocka mitt GTX 670 utan en krasch i BF3 förut kommer jag ihåg så bra jobbat med den här drivrutinen Nvidia!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har haft både AMD och ett par Nvidia grafikkort och jag kan inte säga att jag haft mer problem med AMD än Nvidia. Det känns som "drivrutinerna har slutat fungera" kommer oftare med Nvidia och tex som detta BF3 grafikfel som jag haft i månader och nu hoppas jag de löst det.

Jag hade väldigt ofta (grafikdrivrutinen har slutat att fungera och har därför återställts)
med mitt Radeon HD 6990 Antilles.
Det blev dock betydligt bättre, fortfarande inte bra dock, när jag uppdaterade drivarna.
Med mitt GTX 275 har det kommit en gång, på det halvår jag ägt det, vilket är ungefär 8 miljarder gånger bättre, än 6990s resultat.
MEN jag tror att det är olika med olika kort, från både Nvidia och AMD.
Vissa kort ur en viss hundraserie/tusenserie, strular mer med drivare än andra.
Det gäller bara att hitta guldkornen, från båda två.
Sen finns det ju alltid läderlappsb**a*, som skaffar 680/780/Titan---6990/7970/7990, till en sketen företags-HP från år 2005,
och pressar in kortet i burken.
Och när kortet pissar ihjäl alla andra komponenter, och det blir buggar och fel, vem tror ni får skulden?
Jo tillverkaren av nyköpta kortet såklart.
Och snabbare än någon kan räkna till 0.1, så skapas en tråd på Sweclockers.com, om hur totalruttna kort denne tillverkare spottar ur sig.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har haft både AMD och ett par Nvidia grafikkort och jag kan inte säga att jag haft mer problem med AMD än Nvidia. Det känns som "drivrutinerna har slutat fungera" kommer oftare med Nvidia och tex som detta BF3 grafikfel som jag haft i månader och nu hoppas jag de löst det.

Jag personligen har aldrig haft problem med nVidia, även i SLI...Inget fel alls, aldrig...

AMD däremot var ett pain...Nästan så att man slängde ut datorn från fönstret..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag personligen har aldrig haft problem med nVidia, även i SLI...Inget fel alls, aldrig...

AMD däremot var ett pain...Nästan så att man slängde ut datorn från fönstret..

Du sa att ditt 7970 samlar damm, skulle den inte kunna göra det hemma hos mig ist.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

Du sa att ditt 7970 samlar damm, skulle den inte kunna göra det hemma hos mig ist.?

Kanske de, men tror inte du vill ha ett kort som inte har någon kylare Jag sålde vattenblocket som satt på den, och referenskylaren slängde jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kanske de, men tror inte du vill ha ett kort som inte har någon kylare Jag sålde vattenblocket som satt på den, och referenskylaren slängde jag

Heh Men om jag kan få den gratis/för en billig peng så skulle jag inte ha något emot det om du vet att den fungerar som den ska (skit i drivisarna). Kylare finns ju att köpa till 7970 i efterhand.

Edit: Har också en kompis med vattenkylning som fungerar till 7970 som han inte använder längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Nej, det löstes ju precis. De kan ju iaf få ut en drivrutin snabbt när det krånglar.

Snabbt? Bf3 har väl vart ute ett bra tag nu va? lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kanske de, men tror inte du vill ha ett kort som inte har någon kylare Jag sålde vattenblocket som satt på den, och referenskylaren slängde jag

Finns nog fler (inklusive mig själv som gärna köper ditt 7970 för en hyfsad peng och köper en eftermarknadskylare till den. Onödigt att det samlar damm. Lägg upp det på marknaden vettja.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Exakt hur "fryser" sig din dator?

Kan svara hur det har funkat för mig med alla drivare över 314.22 då exakt alla har samma problem.

* Ibland kraschar GPU drivarna på måfo, oftast sitter jag enbart och surfar vid dessa tillfällena.
* Ibland låser det sig i ca 30+sekunder, har låst sig så länge som 5 minuter, enda som funkar i dessa tillfällena är muspekaren.. men absolut inget annat uppdateras på skärmen, också oftast händer när man enbart surfar runt.
* Ibland blå skärmar burken och hänvisar till Video drivare.

Alla dessa problem har inte med spel att göra, dessa saker kan hända när jag spelar likaså jag gör inget mer en att kopiera en fil på HD'n ( ja ibland triggar den på det också )

Inga av dessa problem finns med 314.22 eller äldre, men exakt alla släppta versioner efter 314.22 har dessa problem för mig, även för andra av mina vänner.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har själv haft både AMD och nvidia i mina datorer, och kan inte minnas att
jag har haft några problem med något av dem... Är däremot medveten
om att andra har haft problem, så vet att det händer.

Summan är att båda lagen har problem med sina drivers, så det är
bara att sluta bråka om vem som är bäst/sämst. Rikta kritiken direkt
mot tillverkaren istället för att slösa energi här.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron