Förvirrad tjej söker en Rosa BRA fungerande laptop!

Permalänk
Skrivet av Laine:

Intel Thermal-nånting gjorde så att min fläkt gick på 100% även i idle, samma sak med första bioset som datorn skeppades med.
Ojämn bakgrundsbelysning av tangentbordet har alla vad jag vet, det har med LED-placeringen att göra. Om man märker det utan att på förhand veta om det är ju en annan sak dock. Det mest oförlåtliga är dock fortfarande upplösningsbegränsningen på output. Apple har HD4000 och skickar utan problem ut 1440/1600p på sina datorer. Thunderbolt finns där, varför inte använda det, Asus?!

Missuppfatta mig rätt, jag gillar datorn. Men jag kan samtidigt inte rekommendera en produkt som är ett lotteri.

Panelglappet går säkert att lösa genom att skruva åt torxen litegrann, annars får jag skicka in den och hoppas på det bästa. Personligen så gillar jag inte riktigt den borstade finishen heller, men det är ju bara mitt fel och inte Asus'.

Massa småsaker helt enkelt.

Okej Mig gör det inget alls att den inte kan skicka ut högre upplösning, skaffar inte laptop, än mindre en ultrabook för att koppla upp den till högupplösta skärmar, men det är kanske bara jag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köp valfri dator och sprayfärga den.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Lasergurka:

Okej Mig gör det inget alls att den inte kan skicka ut högre upplösning, skaffar inte laptop, än mindre en ultrabook för att koppla upp den till högupplösta skärmar, men det är kanske bara jag.

Yeah, vi har olika krav och användningsområden helt enkelt.

Jag ser det inte som laptop eller ultrabook utan helt enkelt bara som en dator. Om vi snackar om hur väldbyggda datorerna är så finner jag Macbook Air vara en bättre konstruerad och genomtänkt dator helt enkelt.

Jag använder min dator mycket i jobbet (redigerar bilder varpå inbyggda skärmen är allt annat än jättebra även om den är ett steg upp från andra, och kastar en del CAD-arbete på den), det är skönt att ha portabiliteten när man tar sig hundra mil, sen bara kasta in den i en högupplöst skärm och ha i princip allt man har hemma.

Aldrig fel med upplösning och möjlighet till större arbetsyta i min mening, känns som en dum lösning som sagt.

Om du är en happy camper med din dator så tänker jag låta dig vara det, men den möter inte allt jag förväntar mig för det den kostar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Meningslöst (§1.6 i reglerna) och potentiellt otrevligt inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Det är tangentbordet som avslöjar generationen av Zenbook. Om du kollar på den starkt rosa så ser du att den har svarta tangenter med (rosa) bakgrundsbelysning, det berättar att det är den senaste generationen.

Den första generationen hade tangenter i aluminium.

Personligen hade jag rekommenderat en Macbook Air över en Zenbook i samma prisklass, är inte alls nöjd med byggkvaliteten på min UX31A och stöter på nya problem nästan varje dag. Dessutom är HD4000 en stor flaskhals i det mesta som inte enbart går på CPU, så man har inte så stor nytta av i7an heller.

Ok det stämmer ju, men jag har inte sett någon rosa Asus Zenbook att köpa den senaste tiden. Var själv på jakt efter en sån för ett par månader sen...det blev en aluminiumfärgad istället..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske lite sent, men här kan du hitta rosa skins och skal till de flesta bärbara datorer!

Permalänk
Inaktiv

Du kan köpa ett laptop cover. http://www.ebay.com/bhp/hello-kitty-laptop-cover

Permalänk
Medlem
Skrivet av dssara:

Kanske lite sent, men här kan du hitta rosa skins och skal till de flesta bärbara datorer!

Tråden fyller snart ett år, grabbar!

Det verkar dessutom inte som att trådskaparen kom tillbaks efter att ha skapat tråden, så alla tips har hon nog missat ändå

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Haha ett år gammal tråd om en rosa laptop, som folk fortsätter att svara och svara på Roligt vilken uppslutning det blir pga att en tjej frågar, rofl.