Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av fredlovebot:

Ja det är klart det är viktigt att ha ett bra tangentbord. Jag skulle jättegärna haft ett. Men priset?
Sen finns det ju ingen garanti att ett tangentbord kommer förhindra/hjälpa mot RSI.
Nåja, jag ska inte dra det mer offtopic, jag önskar bara att man kunde få tag på tangentbord till lite mer humana priser. $400 för ett HHKB 2 Type-S är helt enkelt för mycket.

Helt klart, Type S ger dig inget annat än lite tystare tangentbord jämfört med vanliga HHKB, men det vanliga är ju inte så fasansfullt dyrt.
Gjorde själv en silence mod på mitt 88UB och det kostade mig dryga 50kr.

Men jag förstår vad du menar, man kan få tag på ett poker som är ungefär som ett HHKB mycket billigare och ändå få ett tangentbord som är bra mot RSI.
Fast sen är ju frågan om ett poker håller lika länge som ett HHKB. Sett över tid så är det ju inte så dyrt om man inte tänkt byta tangentbord förens det går sönder, finns ju ett antal Topre tangentbord från -80 talet som fortfarande fungerar hur bra som helst utan att man tappat allt för mycket känsla i dem.

Permalänk
Entusiast

Någon som har beställt ett tangentbord från WASDkeyboards.com och vet vad priset landar på efter tull och moms samt potentiell frakt tid?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/wasd-v2-88-key-iso-cus...

Överväger för tillfället att antingen köpa ett WASD V2, men om det blir för dyrt och tar för lång tid så blir det nog ett nytt Filco istället från keyboardco.com/.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Någon som har beställt ett tangentbord från WASDkeyboards.com och vet vad priset landar på efter tull och moms samt potentiell frakt tid?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/wasd-v2-88-key-iso-cus...

Överväger för tillfället att antingen köpa ett WASD V2, men om det blir för dyrt och tar för lång tid så blir det nog ett nytt Filco istället från keyboardco.com/.

Lägg på en nolla på dollarpriset så brukar man få ett hum om vad det kommer kosta i kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Någon som har beställt ett tangentbord från WASDkeyboards.com och vet vad priset landar på efter tull och moms samt potentiell frakt tid?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/wasd-v2-88-key-iso-cus...

Överväger för tillfället att antingen köpa ett WASD V2, men om det blir för dyrt och tar för lång tid så blir det nog ett nytt Filco istället från keyboardco.com/.

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/wasd-v2-88-key-iso-cus...

Med frakt till Finland blev 203 dollar(1323 kronor). Moms brukar väl bara 22% till på det?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Extrapaj:

Lägg på en nolla på dollarpriset så brukar man få ett hum om vad det kommer kosta i kronor.

Jag är inte ute efter ett hum.

Skrivet av willesakken:

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/wasd-v2-88-key-iso-cus...

Med frakt till Finland blev 203 dollar(1323 kronor). Moms brukar väl bara 22% till på det?

Så 1600kr med andra ord. Hur lång tid tog frakten?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag är inte ute efter ett hum.

Så 1600kr med andra ord. Hur lång tid tog frakten?

Oj, kanske borde sagt att jag inte beställde, bara kollade upp priset + frakten och kollade vad det priset blev i svenska kronor.

Permalänk
Entusiast

Jaha, då ställer jag min fråga återigen:

Skrivet av Firkraag:

Någon som har beställt ett tangentbord från WASDkeyboards.com och vet vad priset landar på efter tull och moms samt potentiell frakt tid?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/wasd-v2-88-key-iso-cus...

Överväger för tillfället att antingen köpa ett WASD V2, men om det blir för dyrt och tar för lång tid så blir det nog ett nytt Filco istället från keyboardco.com/.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jaha, då ställer jag min fråga återigen:

inget svar på din fråga men har du sett att webhallen säljer filco? jag köpte själv från keyboardco men kommer tyvärr inte ihåg den exakta slutsumman.

Permalänk
Medlem

Ett WASD 88-key vore suveränt med 1600 dröjer nog innan jag kan slänga iväg utan vidare...
Skulle behöva vara säker på att det är redigt bra.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Firkraag:

Jaha, då ställer jag min fråga återigen:

203 dollar +22% moms + tullavgifter gör att tangentbordet kommer kosta över 1700kr. Och då får du inte ens PBT caps till det, och det är väl i princip ett rebrandat Filco. Med andra ord får du ett tangentbord som antagligen inte är bättre än ett Filco för mer pengar och får vänta längre på frakten än om du köper ett Filco. Så jag tycker nog att du bör lägga ner den idén.

Antar att du är ute efter Filco/WASD keyboard för att det är costar stabilisatorer på dem ? Annars är ju Ducky med PBT caps ett bättre alternativ (Cherry stabilisatorer).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av huttala:

203 dollar +22% moms + tullavgifter gör att tangentbordet kommer kosta över 1700kr. Och då får du inte ens PBT caps till det, och det är väl i princip ett rebrandat Filco. Med andra ord får du ett tangentbord som antagligen inte är bättre än ett Filco för mer pengar och får vänta längre på frakten än om du köper ett Filco. Så jag tycker nog att du bör lägga ner den idén.

Antar att du är ute efter Filco/WASD keyboard för att det är costar stabilisatorer på dem ? Annars är ju Ducky med PBT caps ett bättre alternativ (Cherry stabilisatorer).

Jag är inte nöjd med det Ducky G2Pro PBT tangentbordet jag har idag och som jag använt i lite drygt ett år. Mitt gamla Filco med ABS kändes helt klart skönare därför vill jag ha ett sådant igen. WASD V2, tenkeyless varianten släpptes ju nu i veckan och ska vara som du säger väldigt lik Filco.

Tack för uppskattningen utav priset, jag slängde nyss iväg en beställning och återkommer med resultat om ifall det var ett vettigt beslut eller ej.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Med PS/2-kontakt så kan man trycka in fler än 6 tangenter samtidigt. När fan trycker man in så många tangenter på en gång?

Permalänk
Skrivet av onaona:

Med PS/2-kontakt så kan man trycka in fler än 6 tangenter samtidigt. När fan trycker man in så många tangenter på en gång?

1 per finger, 10 fingrar? Men jag tror det är lite som en bil med 400+ hk, man använder det inte speciellt ofta i vanlig användning, men är ju alltid trevligt att ha, och kunna skryta om.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

1 per finger, 10 fingrar? Men jag tror det är lite som en bil med 400+ hk, man använder det inte speciellt ofta i vanlig användning, men är ju alltid trevligt att ha, och kunna skryta om.

Nja, jag tycker mer det låter som "jag kan använda alla musknappar samtidigt". Alltså helt onödigt, något som aldrig någonsin kommer användas.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Firkraag:

Jag är inte nöjd med det Ducky G2Pro PBT tangentbordet jag har idag och som jag använt i lite drygt ett år. Mitt gamla Filco med ABS kändes helt klart skönare därför vill jag ha ett sådant igen. WASD V2, tenkeyless varianten släpptes ju nu i veckan och ska vara som du säger väldigt lik Filco.

Tack för uppskattningen utav priset, jag slängde nyss iväg en beställning och återkommer med resultat om ifall det var ett vettigt beslut eller ej.

Det blir säkert bra.
Är ditt gamla Filco trasigt eller varför bytte du från det om du var nöjd med det som det var?

Skrivet av onaona:

Nja, jag tycker mer det låter som "jag kan använda alla musknappar samtidigt". Alltså helt onödigt, något som aldrig någonsin kommer användas.

Flyga flygplan i BF3 är ju ett sätt att använda mer än 6 knappar samtidigt om man håller på o pular extremt.
Men jag håller med dig, har aldrig kopplat mina tangentbord med PS/2 bara för att få ut mer än 6KRO. Känns inte värt besväret.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av huttala:

Det blir säkert bra.
Är ditt gamla Filco trasigt eller varför bytte du från det om du var nöjd med det som det var?

E och A knappen började glappa på den så nu ligger den begravd i sin ursprungliga förpackning i min garderob. RIP.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på 1 st bord med blåa brytare (ska spela bf, samt rtcw så mest fps spel, skriva lite, pvp) Tror det är blåa jag ska ha!
Har ingen butik i närheten för att kunna känna på olika produkter.

Krav utan windowsknappen ned till vä lr som kan stängas av i programvara som eventuellt följer med.
Måste vara belysning på alla knappar.
Standardtangentbord (med pilar home etc samt numpad).
Får ej vara extraknappar för macron dyligt på sidorna har tajt utrymme
Pris max 1500:- men vill gärna hitta ett under 1000:- Butiker Dustinhome,inet helst.

(Har ett Razer lycosa nu iaf, om nån undrar. Älskade mitt keytronic så nåt i den stilen)

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infocus:

Nån som har tips på 1 st bord med blåa brytare (ska spela bf, samt rtcw så mest fps spel, skriva lite, pvp) Tror det är blåa jag ska ha!
Har ingen butik i närheten för att kunna känna på olika produkter.

Krav utan windowsknappen ned till vä lr som kan stängas av i programvara som eventuellt följer med.
Måste vara belysning på alla knappar.
Standardtangentbord (med pilar home etc samt numpad).
Får ej vara extraknappar för macron dyligt på sidorna har tajt utrymme
Pris max 1500:- men vill gärna hitta ett under 1000:- Butiker Dustinhome,inet helst.

(Har ett Razer lycosa nu iaf, om nån undrar. Älskade mitt keytronic så nåt i den stilen)

Ducky Shine 2 bör väl fylla dina önskemål, du kan med hjälp av en dip-switch låsa windows knappen på den.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449859

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ducky Shine 2 bör väl fylla dina önskemål, du kan med hjälp av en dip-switch låsa windows knappen på den.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449859

Såg helt ok ut! Dock så får jag bara upp vita tangenter via länkarna.(liknar keytronic) -är väl handledstöds som saknas!
Glömde säga att det skulle vara svart!

Väntar svar ifrån qpad ang detta http://www.qpad.com/products/keyboards/mk-85/#overview
Finns tydligen med blåa brytare oxå. Samt det är programvara till det, så jag har redan mailat och ställt frågan till dom, om man kan inaktivera win knappen ned till vänster. Samt ungefär samma pris!.
Får se vad dom svarar ska ändå ha en ny mus samt musmatta till grabben samtidigt!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infocus:

Såg helt ok ut! Dock så får jag bara upp vita tangenter via länkarna.(liknar keytronic) -är väl handledstöds som saknas!
Glömde säga att det skulle vara svart!

Väntar svar ifrån qpad ang detta http://www.qpad.com/products/keyboards/mk-85/#overview
Finns tydligen med blåa brytare oxå. Samt det är programvara till det, så jag har redan mailat och ställt frågan till dom, om man kan inaktivera win knappen ned till vänster. Samt ungefär samma pris!.
Får se vad dom svarar ska ändå ha en ny mus samt musmatta till grabben samtidigt!

Då måste du kollat väldigt fel för om du kollar bilderna på prisjakt.nu (dem som gäller) så är det svarta tangentbord med bakgrundsbelysning.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

Nån som har tips på 1 st bord med blåa brytare (ska spela bf, samt rtcw så mest fps spel, skriva lite, pvp) Tror det är blåa jag ska ha!
Har ingen butik i närheten för att kunna känna på olika produkter.

Krav utan windowsknappen ned till vä lr som kan stängas av i programvara som eventuellt följer med.
Måste vara belysning på alla knappar.
Standardtangentbord (med pilar home etc samt numpad).
Får ej vara extraknappar för macron dyligt på sidorna har tajt utrymme
Pris max 1500:- men vill gärna hitta ett under 1000:- Butiker Dustinhome,inet helst.

(Har ett Razer lycosa nu iaf, om nån undrar. Älskade mitt keytronic så nåt i den stilen)

Kolla på CM Storm quickfire TK om du kan stå ut med att piltangenterna och home, delete etc. sitter i numpaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av konabu:

Kan starkt rekommendera Filco Magestouch 2 Ninja med bruna brytare, otrolig kvalité och otroligt skönt att skriva på. Rätt så dyr men jag tycker att det är värt det alla dagar i veckan.

Vet du med dig att du behöver titta ner på tangentbordet ibland för att skriva så tycker jag att det är bättre med bakgrundsbelysning, speciellt om man är en nattuggla. Är man mer erfaren framför ett tangentbord så stör det bara.

Hmm, jag har hört varmt om filco tidigare. Jag kan leva utan bakgrundsbelysningen tror jag. Det finns en del utan numpad, jag tror jag skulle kunna leva utan den också.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Då måste du kollat väldigt fel för om du kollar bilderna på prisjakt.nu (dem som gäller) så är det svarta tangentbord med bakgrundsbelysning.

Men alla länkar kommer till tangentbord med vitakanppar! såg attdet var svart först på prisjakt! men blir vita key´s på länkarna.

men http://www.qpad.com/products/keyboards/mk-85/#overview ska man kunna stänga av win tangenten så tror det lutar åt den då det är samma pris!
Kolla deras video´s och det var stora skillnaden imot mk-80.

Tackar och bockar för svaren!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Skrivet av infocus:

Men alla länkar kommer till tangentbord med vitakanppar! såg attdet var svart först på prisjakt! men blir vita key´s på länkarna.

men http://www.qpad.com/products/keyboards/mk-85/#overview ska man kunna stänga av win tangenten så tror det lutar åt den då det är samma pris!
Kolla deras video´s och det var stora skillnaden imot mk-80.

Tackar och bockar för svaren!

http://www.inet.se/produkt/6606478/ducky-shine2-mx-blue-green...

Där har du ett Shine2 med svarta knappar. MX Blue och grön LED.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Lägg på en nolla på dollarpriset så brukar man få ett hum om vad det kommer kosta i kronor.

1 dollar = 6.34 SEK

Om du hade pratat om brittiska pund skulle det nästan kunna stämma.

Permalänk
Skrivet av Mnemozyne:

1 dollar = 6.34 SEK

Om du hade pratat om brittiska pund skulle det nästan kunna stämma.

Det brukar stämma när man lägger på tull/moms mm i slutändan.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

1 dollar = 6.34 SEK

Om du hade pratat om brittiska pund skulle det nästan kunna stämma.

Plus moms, frakt, postavgifter, tull osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

1 dollar = 6.34 SEK

Om du hade pratat om brittiska pund skulle det nästan kunna stämma.

Så kan man ju inte räkna Det han sa stämmer rätt bra i slutändan.

Permalänk
Entusiast

WASD v2.

10 dagar mellan beställning och uthämtning, 1800kr när allt var sagt och gjort. Nöjd som bara den med tangentbordet, mindre nöjd med hur lång tid det tog och hur mycket det kostade i slutändan (även om jag var medveten om cirka priset innan).

Det känns iaf väldigt likt mitt gamla Filco vilket var vad jag hoppades på. Såhär i efterhand kanske man borde gjort mer med friheten man hade för att skräddarsy utseendet (tex: http://i.imgur.com/rEKptan.jpg ).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Om det är plate mounted måste man löda bort switchen? Tanken är att byta switchar mellan ett ducky och kbt