GeForce 780 SLI och trippla skärmar.

Permalänk

GeForce 780 SLI och trippla skärmar.

Tjenna!

Jag har nyligen införskaffat mig GeForce 780x2 för att köra SLI på. Kopplade in allting för att se hur bra allting gick, och allting verkade fungera. Men problemet jag har är att det verkar inte som att det andra kortet har kickat igång, men vet ej varför. Jag körde en benchmark där jag fick resultat med bara ETT aktivt gfx kort.

Om jag går in i nVidias kontrollpanel och aktiverar SLI, vilket jag missa till en början, slutar min 3:e skärm att fungera

Någon som vet anledningen till detta?

TL;DR: Vill köra SLI, 3 skärmar. Tänker inte använda mig av 3d surround effekt, men idé är att lira på primärskärmen och ha den andra till facebook, spotify, internet etc. Men när jag gör detta, slutar 1 skärm att fungera (ej primärskärmen).

Permalänk
Skrivet av ajsbrejker:

Tjenna!

Jag har nyligen införskaffat mig GeForce 780x2 för att köra SLI på. Kopplade in allting för att se hur bra allting gick, och allting verkade fungera. Men problemet jag har är att det verkar inte som att det andra kortet har kickat igång, men vet ej varför. Jag körde en benchmark där jag fick resultat med bara ETT aktivt gfx kort.

Om jag går in i nVidias kontrollpanel och aktiverar SLI, vilket jag missa till en början, slutar min 3:e skärm att fungera

Någon som vet anledningen till detta?

TL;DR: Vill köra SLI, 3 skärmar. Tänker inte använda mig av 3d surround effekt, men idé är att lira på primärskärmen och ha den andra till facebook, spotify, internet etc. Men när jag gör detta, slutar 1 skärm att fungera (ej primärskärmen).

har du alla skärmar inkopplat på samma grafikkort? Har för mig att det är ett måste för att det ska fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av GoodGuyGeorge:

har du alla skärmar inkopplat på samma grafikkort? Har för mig att det är ett måste för att det ska fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej inte för tillfället. Eftersom korten har 2 stycken DVI portar, och 1 display-port, hoppades jag att undvika att behöva köpa en adapter från displayport till DVI.

Permalänk
Skrivet av ajsbrejker:

Nej inte för tillfället. Eftersom korten har 2 stycken DVI portar, och 1 display-port, hoppades jag att undvika att behöva köpa en adapter från displayport till DVI.

Ganska säker på att det är där felet ligger. Körde SLI förut och tydligen så inaktiveras skärmutgångarna på "slavkortet". Googla lite på det så har du nog ditt svar relativt snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ajsbrejker:

Tjenna!

Jag har nyligen införskaffat mig GeForce 780x2 för att köra SLI på. Kopplade in allting för att se hur bra allting gick, och allting verkade fungera. Men problemet jag har är att det verkar inte som att det andra kortet har kickat igång, men vet ej varför. Jag körde en benchmark där jag fick resultat med bara ETT aktivt gfx kort.

Om jag går in i nVidias kontrollpanel och aktiverar SLI, vilket jag missa till en början, slutar min 3:e skärm att fungera

Någon som vet anledningen till detta?

TL;DR: Vill köra SLI, 3 skärmar. Tänker inte använda mig av 3d surround effekt, men idé är att lira på primärskärmen och ha den andra till facebook, spotify, internet etc. Men när jag gör detta, slutar 1 skärm att fungera (ej primärskärmen).

Går inte du måste ha alla 3 skärmar kablar på ett av grafikkorten annars är det Surround, behöver inte vara 3D.

Jag kör alltid Surround.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Det går inte att ha 2-korts-SLI aktiverat och få bild på alla tre skärmar utan att ha Surround aktiverat.

EDIT: Eller vänta nu, det kanske går om alla är kopplade på samma kort, men då funkar inte surround.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

Okej så slutsats är att antingen köra surround, eller leva med att bara 2 skärmar fungerar?

Men kommer man t.ex. att kunna köra surround men endast visa t.ex. BF4 på en skärm?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ajsbrejker:

Okej så slutsats är att antingen köra surround, eller leva med att bara 2 skärmar fungerar?

Men kommer man t.ex. att kunna köra surround men endast visa t.ex. BF4 på en skärm?

Går ju att slå igång sli när du ska spela och stänga av det när du inte spelar.

Men varför vill du inte spela det på tre skärmar, är ju frågan. Är ju mycket schystare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ajsbrejker:

Okej så slutsats är att antingen köra surround, eller leva med att bara 2 skärmar fungerar?

Men kommer man t.ex. att kunna köra surround men endast visa t.ex. BF4 på en skärm?

Du kan välja att bara köra det på en skärm ja.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Går inte du måste ha alla 3 skärmar kablar på ett av grafikkorten annars är det Surround, behöver inte vara 3D.

Jag kör alltid Surround.

OT: Vet du nåt sätt att maximera fönster till endast en skärm när man har surround igång? Är ju så sjukt störande att växla mellan skärmlägena.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Du kan välja att bara köra det på en skärm ja.

Dock blir de två övriga svarta om man kör fullskärm på endast en när man har surround igång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av olog-hai:

OT: Vet du nåt sätt att maximera fönster till endast en skärm när man har surround igång? Är ju så sjukt störande att växla mellan skärmlägena.

Skickades från m.sweclockers.com

I Nvidia-inställningarna kan du välja Desktop (menyn) -> Surround Settings och där se till att maximize across all displays inte är vald. Där kan du även göra så att taskbar endast visas på en skärm.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

I Nvidia-inställningarna kan du välja Desktop (menyn) -> Surround Settings och där se till att maximize across all displays inte är vald. Där kan du även göra så att taskbar endast visas på en skärm.

Hmm...konstigt att jag missat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Master of Overkill

Jag kör dock 3e parts program för att fixa sånt här.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajsbrejker:

Okej så slutsats är att antingen köra surround, eller leva med att bara 2 skärmar fungerar?

Men kommer man t.ex. att kunna köra surround men endast visa t.ex. BF4 på en skärm?

Du borde ha fått med en mini-displayport adapter med grafikkorten kan man ju tycka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Jag kör dock 3e parts program för att fixa sånt här.

Vilket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av olog-hai:

Vilket?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.displayfusion.com/

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

I Nvidia-inställningarna kan du välja Desktop (menyn) -> Surround Settings och där se till att maximize across all displays inte är vald. Där kan du även göra så att taskbar endast visas på en skärm.

Provat den inställningen nu. Den gör ingen skillnad :/

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd

Då är ju frågan var i DisplayFusion du hittar inställning för att inte maximera fönster över hela surround-skärmen, utan att maximera dom som om man kör med surround avstängt?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

780sli is da shit!

Tjo,

Jag kör 780sli och tre 27" skärmar, efter mkt test kom jag fram till att surround är bästa läget, kör mitten DVI på ena 780 och mitten DVI + HDMI på andra och det funkar klockrent. Inget annat behöver göras, i spel väljer du helt enkelt bara 5760x1080 i upplösning och kör så det ryker. Enda nackdelen jag kan har upplevt efter 3 mån är att fönster inte maximeras i aktuell skärm vid vanligt skrivbordsjobb OM du dubbelklickar på toppramen. kör du på symbolen bredvid krysset funkar det gr8.

Lycka till!

Visa signatur

4770k OC - 2 x EVGA GTX780 OC - INTEL SSD 240GB - 9 fläktar och 33db(A) @ 50cm - 3DM11 - 17400

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HEMIX:

Tjo,

Jag kör 780sli och tre 27" skärmar, efter mkt test kom jag fram till att surround är bästa läget, kör mitten DVI på ena 780 och mitten DVI + HDMI på andra och det funkar klockrent. Inget annat behöver göras, i spel väljer du helt enkelt bara 5760x1080 i upplösning och kör så det ryker. Enda nackdelen jag kan har upplevt efter 3 mån är att fönster inte maximeras i aktuell skärm vid vanligt skrivbordsjobb OM du dubbelklickar på toppramen. kör du på symbolen bredvid krysset funkar det gr8.

Lycka till!

Vilket OS och vilka drivers körs du? För mig fungerar det fint att dubbelklicka på toppramen för att maximera på en skärm i Surround.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Går även att aktivera alla skärmarna genom att bocka i "Activate all displays" på samma sida där du konfigar SLI och Surround. Då är nog inte t ex 5760x1200 möjligt.
Och nej, du kan kabla ena skärmen till det andra kortet.