Permalänk

Front ljudutgången dör

Sätter I headsettet i fronten på dator caset och då connectar den o sen disconnectar efter en half sek. Om jag sätter I kontakten halvvägs så fungerar den hela tiden men ljudet är kasst.

Har alltid haft mitt headset I frontutgången och tar aldrig ur kontakten så fattar inte att det kan bli glapp? Vad kan ha hänt annars? Har provat med andra ljudenheter och de beter sig likadant.

TLDR
Ljud från frontutgången endast när kontakten sitter i halvvägs. "En kontakt har dragits ur" så fort jag trycker i den helt.

Snälla hjälp !

Visa signatur

CM Q300L -- CORSAIR TX550M -- ASUS PRIME B550M-K -- RYZEN 5 5600X -- NVIDIA 3060TI -- CORSAIR VENGEANCE 3200MHz 2 x 16GB (32GB) -- PNY CS3030 XLR8 NVMe 500GB

Permalänk
Medlem

Testa att...

Hej!

Har du testat med ett annat headset?
Fungerar det med ett annat kan du ju anta att det är headsetet som det är fel på.

Har du de senaste drivrutinerna till ljudkortet (om du har ett integrerart ljudkort på moderkortet, finns drivrutiner hos moderkortstillverkaren), annars ladda ner på ljudkortstillverkarens hemsida.

Kan eventuellt vara så att kontakten från frontuttaget inte sitter ordentligt på moderkorts-pinsen. Kontrollera att alla sladdar i datorn sitter i ordentligt, men var försiktig.
Funkar ljudet bra när du kopplar in i den bakre utgången på moderkortet?

Kan även vara en inställning i windows.

Dade

Visa signatur

| Intel Core i7 2600K 3.4 GHz | XFX Radeon HD 5830 1 GB | Corsair 2x2GB 1600MHz Dominator GT DHX+ & Corsair Vengeance 2x2GB 1600MHz LP | Samsung Pro Basic 840 128GB & Western Digital 500GB & Western Digital 1TB | Asus P8P67 Pro Rev B3 | Corsair HX 750W | Antec Ninehundred II | | Windows 7 Ultimate 64-bit | BenQ 27" XL2720T & LG W2252TQ | Gigabyte Osmium | Sennheiser PC 350 | Razer DeathAdder 2013 | SteelSeries Qck Mass |

Permalänk

Trodde först det var headsettet som glappade men nu får jag samma både i fram och bak portarna med högtalarna och headsettet. Då och då så kopplas ljudet från upprepade gånger och kommer tillbaka..

"En kontakt har dragits ur" "En kontakt har satts i" spammas det regelbundet i aktivitetsfältet. Ibland är det inga problem alls i en hel dag.

Extremt störande.

Visa signatur

CM Q300L -- CORSAIR TX550M -- ASUS PRIME B550M-K -- RYZEN 5 5600X -- NVIDIA 3060TI -- CORSAIR VENGEANCE 3200MHz 2 x 16GB (32GB) -- PNY CS3030 XLR8 NVMe 500GB

Permalänk
Skrivet av dade:

Kan eventuellt vara så att kontakten från frontuttaget inte sitter ordentligt på moderkorts-pinsen. Kontrollera att alla sladdar i datorn sitter i ordentligt, men var försiktig.
Funkar ljudet bra när du kopplar in i den bakre utgången på moderkortet?

Dade

Öppnade datorn och tryckte i alla kablar ordentligt. Verkar som det fungerar för tillfället. Tack

Visa signatur

CM Q300L -- CORSAIR TX550M -- ASUS PRIME B550M-K -- RYZEN 5 5600X -- NVIDIA 3060TI -- CORSAIR VENGEANCE 3200MHz 2 x 16GB (32GB) -- PNY CS3030 XLR8 NVMe 500GB