Permalänk
Medlem

Har sensorerna fått spunk?

Ända sedan jag monterade mitt nya moderkort och min vätskekylning så har sensorerna op dem visat samma temp. Men igår så ändrades det. Sensorerna på moderkortet visar inte samma som de på koolance kylningen. Koolance kylningen visar samma som alltid. Men moderkortet visar 3-4 grader varmare än förut.. lite mysko. En person sa till mig att sensorerna hade genomgått en kemisk reaktion. Någon som vet vad det kan bero på? både den kemiska reaktionen ifall det är den, och vad som kan vara anledningen ifall han som sa till mig att det var en kemisk reaktion hade fel.

Permalänk
Medlem

kemisk reaktion? tror det är din moderkorts mätare som mäter lite annorlunda eller så har den fått fnatt

Permalänk
Medlem

hur fasen kan den ha fått fnatt? inte gjort något. helt plötsligt så stämmde temperaturerna bara inte. hade inte bytt något eller så. Kan det vara kylpastan som fuggat sig då koolance sensorn sitter på cpu blocket?

Permalänk
Medlem

ditt NYA moderkort kanske mäter olikt ditt gamla? vad vet jag?

Permalänk
Medlem

inget nytt. Samma moderkort visade olika temperaturer jämnfört med koolance termometern helt plöttsligt en dag.

Permalänk
Medlem

fixat, drog ned strömstyrkan på några fläktar. Hade visst för bra luftflöde så att det alltid hade blåst på koolance sensorn. Båda den på moderkortet och koolance sensorn visar samma temp nu.