[Felsökning] Dator för 17k presterar för lågt i LoL?

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden nu och har inte tid. Men om inget annat funkar, testa uppgradera ditt BIOS.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Fascinerande hur det jagas fps i ett peka-klicka-spel. Det känns ju inte nå vidare lönt att ha högre fps än vad skärmen klarar av, men att döma av all fps-hets i LoL-trådar så är det tydligen så man vinner i detta spelet..

Permalänk
Skrivet av addek83:

Fascinerande hur det jagas fps i ett peka-klicka-spel. Det känns ju inte nå vidare lönt att ha högre fps än vad skärmen klarar av, men att döma av all fps-hets i LoL-trådar så är det tydligen så man vinner i detta spelet..

Men... FPS-droppar för mig till typ >5 fps med jämna mellanrum. Handlar inte om att få så många fps som möjligt utan om att få konstant FPS...

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Men... FPS-droppar för mig till typ >5 fps med jämna mellanrum. Handlar inte om att få så många fps som möjligt utan om att få konstant FPS...

Förståeligt, men det förklarar inte en dator för 17k.

Som att köpa en lastbil för att köra en husvagn

Oavsett -
installera senaste:
OS
Drivrutiner
BIOS

kontrollera:
Strömsparschema (både win och gfx-program)

Kör MSI afterburner och alt tabba efter du haft en 5fps spik och kontrollera både i afterburner och i aktivitetshanteraren vad som händer med grafiikkort och CPU

Permalänk
Medlem

Det är LoL vi snackar om... Kan också var deras extremt bra servrar som strular
Lås din FPS bara, sen sånt med Vsync osv brukar väll kunna ge vissa dropps..
Sen använd CiteraKnappen...

Permalänk
Medlem

Pröva något annat spel än lol? JAg får ut cirka 90fps så jag har börjat lira med vsync, det ända som ger mig stabil fps. Medans i bf3 kan jag köra ultra. Windows 8 och lol är inget som går hand i hand. De håller på att fixa problemen.

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Men... FPS-droppar för mig till typ >5 fps med jämna mellanrum. Handlar inte om att få så många fps som möjligt utan om att få konstant FPS...

kanske sänka Hz på skämen och kortet. får man samma framedrops så kan man ju undra.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644