Tänkte lämna in det på netonnet, undrar om du vet hur dom hanterar dessa problem.
Kan jag räkna med en massa veckor utan mitt grafikkort?
Där har du konsumentköplagen att luta dig mot; om något är felaktigt inom 6 månader efter det att du köpt det (och du typ inte spillt kaffe över det eller så) så räknas det som fel i varan, ursprungligt fel. Då är försäjaren (NetOnNet) ålagd att åtgärda detta, men har rätt att välja lämpligt sätt att göra det på; reparation, nytt exemplar, etc. Om det är så att det inte kan lösas på skälig tid (vilket bedöms beroende på vad det är, vissa grejer måste man använda dagligen och då är det ju akut att få det löst direkt, andra grejer använder man mer sällan och där kan längre ledtid vara skälig) så är försäljaren tvungen att tillhandahålla något som löser uppgiften under tiden de åtgärdar produkten. Detta är tvingande lagstiftning som många butiker tyvärr inte känner till (eller låtsas inte känna till), men mina erfarenheter av NetOnNet är att de har bra koll och agerar utmärkt vad gäller fel i varan. (Jag hade en TV-bordsantenn vars nätadapter pajade; de bytte den rakt av fortare än jag han blinka.)
Eventuella låneexemplar behöver inte vara identiska på något vis. Ett typexempel var när vår TV gick sönder (fel i nätaggregatet, bedömt som tillverkningsfel av reparationsverkstaden och därmed åtgärdat utan kostnad för oss precis som det ska vara); denna var köpt på Media Markt som hanterade ärendet exemplariskt. De tog hand om vår TV, skickade iväg den för undersökning och ev. reparation, och hämtade en väsentligen mindre men fullt duglig TV till oss och sa "ja, ni vill förstås ha en låne-TV under tiden, eller hur?" utan att jag behövde be om det. Och så lämnade vi tillbaka den när vår egna var reparerad.
Således kan det ju vara så att du får ett antikt G72 PCIe-grafikkort att låna medans ditt nya fina är på reparation. En gissning är dock att de ger dig ett nytt och sedan tar turerna med tillverkaren därefter utan att du behöver bry dig.
/Joakim