Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Har kört Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 och Logitech MX518, sen G300 som jag var ruggigt nöjd med.
Däremot har jag fullkomligt förälskat mig i Logitech G500s och allt som är med den.
Klockren passform, och vikten på musen väljer du själv, jag kombinerar lite med tyngre vikter på yttersidan av
viktskivan och lättare i mitten, så nu är den perfekt för mig.
Känns riktigt stabil, tillräckligt många knappar och den glider inte i handen,
jag håller dock musen med tummen och ringfingret och sveper med handleden en hel del, vilket passar utmärkt.

Kan verkligen inte rekommendera någon annan mus, men det jag vet är att:

Den mus som en del tycker är fantastisk, tycker jag är fruktansvärt äcklig, och träffytan för lasern är för låg/hög.
Man måste köpa en mus, och lära känna den. Man kan inte gå på andras referenser, även om de är utmärkta precis som min.

Men kör på en G500s om du har råd, jag tror inte du kommer bli missnöjd, för Logitech kan sina möss och tangentbord.

Du säger man inte kan gå efter andras referenser sen säger köp g500s

Sen ja det är smaksak, alltid varit.
G500s för mig ex är en hemsk mus.

Coatingen är fruktansvärd, sensorn är skräp i mina ögon, den är alldeles (gäller såklart alla med den formfaktorn)
Och om du läste TS så skrev han att han använder fingertip grip, fingertip grippa en G500 är knappast något enkelt om du inte har jättenävar.

Jag kan omöjligt göra det med 18cm.
Claw på sin höjd, sen är musen inte gjord för fingertip grip heller med den formfaktorn.

Permalänk
Medlem

Fullkomligt älskar min Logitech Performance MX, laser och trådlös/med kabel och uppladdningsbart batteri i den, använder samma greppteknik som du och fungerar lysande.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Skrivet av Puvve:

Har kört Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 och Logitech MX518, sen G300 som jag var ruggigt nöjd med.
Däremot har jag fullkomligt förälskat mig i Logitech G500s och allt som är med den.
Klockren passform, och vikten på musen väljer du själv, jag kombinerar lite med tyngre vikter på yttersidan av
viktskivan och lättare i mitten, så nu är den perfekt för mig.
Känns riktigt stabil, tillräckligt många knappar och den glider inte i handen,
jag håller dock musen med tummen och ringfingret och sveper med handleden en hel del, vilket passar utmärkt.

Kan verkligen inte rekommendera någon annan mus, men det jag vet är att:

Den mus som en del tycker är fantastisk, tycker jag är fruktansvärt äcklig, och träffytan för lasern är för låg/hög.
Man måste köpa en mus, och lära känna den. Man kan inte gå på andras referenser, även om de är utmärkta precis som min.

Men kör på en G500s om du har råd, jag tror inte du kommer bli missnöjd, för Logitech kan sina möss och tangentbord.

Tackar för tipset, men det kom lite sent. Köpte mig en abyssus som jag skrev lite högre upp. Bara provat den någon timme, men är väldigt nöjd än så länge. Kommer ta ett tag att komma in i det men sensorn sköter sig riktigt, riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

http://www.ebay.com/itm/Tiger-Gaming-Razer-Abyssus-Mouse-Feet...

Köper bara tiger fötter till mina möss nu mera.
Gillar dom mest av alla skatez.

Ser ju ut precis som originalet, billiga var de också även om det kanske blir lite frakt.

Två frågor:

Sätter man skatesen rätt ovanpå de vanliga (de ser ju ut som ersättare )?
Frakt-tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shortleif:

Ser ju ut precis som originalet, billiga var de också även om det kanske blir lite frakt.

Två frågor:

Sätter man skatesen rätt ovanpå de vanliga (de ser ju ut som ersättare )?
Frakt-tid?

Du kan göra antingen eller.
Jag tycker det blir för högt att köra dom på.

Ersätter alltid skatez och använder tapefix om lod är för hög.

Och ja. Tiger är samma factory som tillverkar razers skatez.
Så alla deras produkter har hög kvalite, bra klippta osv.

Kört alla möjliga skatez men kör tiger typ bara nu.

Takasta är en aktiv user på overclock.net http://www.overclock.net/u/282230/takasta

Ingen frakt så väldigt bra pris, tar typ en vecka så brukar jag få mina (köpt till typ 4 olika möss ifrån han)

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Du kan göra antingen eller.
Jag tycker det blir för högt att köra dom på.

Ersätter alltid skatez och använder tapefix om lod är för hög.

Och ja. Tiger är samma factory som tillverkar razers skatez.
Så alla deras produkter har hög kvalite, bra klippta osv.

Kört alla möjliga skatez men kör tiger typ bara nu.

Takasta är en aktiv user på overclock.net http://www.overclock.net/u/282230/takasta

Ingen frakt så väldigt bra pris, tar typ en vecka så brukar jag få mina (köpt till typ 4 olika möss ifrån han)

Har läst lite reviews som takasta gjort, han verkar ha bra koll... de flesta musrecensioner är ju bara om ergonomi, programvara och utseende...

Beställde iaf ett paket skatez, tackar så mycket för tipset!

Det här var dock ganska kul:

Citat:

Standard Int'l Shipping - FREE
Est. delivery between Wed. Apr. 23 - Wed. May. 14
FREE

Economy Int'l Shipping - $2.00
Est. delivery between Thu. Apr. 24 - Mon. May. 19

Permalänk
Medlem

Många underskatter hur viktigt det är med vettiga skatez. För att det ska bli en bra kontaktyta mellan musen och musmattan så spelar ytan på skatesen nästan lika stor roll som ytan på musmattan. Det är ju trots allt två ytor som ska komma i kontakt med varandra och att då bara bry sig om den ena är att ignorera hälften.

Något jag efter mycket testande märkt orsakar mycket problem är om någon yta blir för blank, antingen musmattan (om man kör plast eller liknande) eller om skatesen blivit blanka. Nästan alla skates blir blanka tämligen snabbt. Det gör att kontrollen av musen känns mindre snärtig och att friktionen ökar.
Jag brukar sätta på små extra skates på mina musfötter. När och om de blir blanka så repar jag dem avsiktligt för att bli av med den blanka ytan som orsakar problem. Misshandlar man dem för mycket så kan man dock få något som orsakar ett skrapande ljud mot musmattan, vilket är outhärdligt.

Hursomhelst, att själv hålla på att repa musfötterna kändes inte som ett långsiktigt bra alternativ, så jag beställde hem lite olika miniskates från artisan (Musmattevärldens Ferrari) passande till min Shiden Kai mid Artisan musmatta (tyg med lätt glasbeläggning).
Dessa två köpte jag :
http://www.xoam.net/artisan-mouse-pad-accesories/16-Zero-Issh...
http://www.xoam.net/artisan-mouse-pad-accesories/17-Zero-Nish...

Den ena varianten är donut formade skates och den andra är diskformade. De munkformade ska tydligen ge mer kontroll och de diskformade mer hastighet. Båda dessa har har en skrovlig yta som verkar rätt hållbar (dock bara haft dem en vecka ännu).
Att köra med miniskates med liten kontaktyta och skrovlig yta verkar vara idealet för mig iallafall. Det passar bra när man ska göra snabba rörelser med bra kontroll och man kör med fingertip grip.

De munkformade var mycket riktigt långsammare och kändes väldigt stabila. Dock kändes det som att de sölade ner en i first person shooters. Så jag kör nu med de diskformade. De gav mycket riktigt en snabbare känsla och är definitivt min favorit bland skates så här långt.

Väldigt synd att Artisans grejer inte säljs i Sverige bara så det blir till att beställa via amazon eller Xoam (en lokal belgisk importör av japanska Artisangrejer). Det blir lite dyrt, men det känns som att deras prylar spelar i en helt annan liga än det man kan köpa här i Sverige.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Måste såhär efter en tids testade av artisans mouseskatez tyvärr säga att de inte känns så bra.
Visst, det känns behagligt och så, men det känns som att man blir lite slö i rörelserna när man spelar. Kanske kan det bero på att skatzen är rätt höga och att sensorn därför får lite problem när det blir längre till musmattan.
Det är svårt att sätta fingret på vad det är, men det försämrar min precision i spel jämför med de tunna skates som jag repade för hand tidigare. Nu har jag gått tillbaka till dessa och det känns utmärkt.

Sakta men säkert så närmar jag mig den ultimata kombinationen av mus, musmatta och skates..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Fick hem zowie ec2 igår, skönaste musen jag haft. Köpte på rea för 299

Permalänk
Medlem

Tjena mina barn är det någon som har en vettig ersättare till min Logitech G3? Har kikat på CM Storm Xornet, Recon och Spawn.

Finns det flera alternativ? Sidoknappar är ett måste.

Visa signatur