Permalänk

NZXT 440 svart

Så äntligen så fick jag alla delarna till min nya maskin. Morsan dator gick sönder så hon fick min gamla i7+vattenkylning med ett 7970 för att facebooka lite.

Den nya blev en 4770k med R290X kort. Tanken är att köra 2st. men då behöver jag byta nätagg till ett lite större.
Och jag letar efter 3st IPS/PLS paneler som är bra så man åter igen kan köra Eyeinfinity.
NZXT chassiet är underbart. Bästa chassiet jag haft hittills.

Vill tacka dessa inköpskanaler.
www.webhallen.se
www.inet.se
www.komplett.se
www.maxfps.se
www.coolerkit.se
www.coolingstuff.se

Lite förändringar som kommer göras:
Byte av LED ljus till Vit.
samt byta fläktar för push/pull på grafikkortet. Full belastning (80grader GPU, Vram1+2 ca 60) lite högt för överklockning

NZXT 440 svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raketfart:

Så äntligen så fick jag alla delarna till min nya maskin. Morsan dator gick sönder så hon fick min gamla i7+vattenkylning med ett 7970 för att facebooka lite.

Den nya blev en 4770k med R290X kort. Tanken är att köra 2st. men då behöver jag byta nätagg till ett lite större.
Och jag letar efter 3st IPS/PLS paneler som är bra så man åter igen kan köra Eyeinfinity.
NZXT chassiet är underbart. Bästa chassiet jag haft hittills.

Vill tacka dessa inköpskanaler.
www.webhallen.se
www.inet.se
www.komplett.se
www.maxfps.se
www.coolerkit.se
www.coolingstuff.se

Lite förändringar som kommer göras:
Byte av LED ljus till Vit.
samt byta fläktar för push/pull på grafikkortet. Full belastning (80grader GPU, Vram1+2 ca 60) lite högt för överklockning

NZXT 440 svart

Riktigt nice bygge!

Måste fråga , vart har du fått tag i den "mattan" du har under när du bygger??????

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem

Tips är att du fixar till bilder så att de ligger rätt för just nu är hälften upp och ner osv.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk

Tack.
http://www.coolerkit.se/shop/frontpage.html köpte jag mattan hos.

Japp vet, har precis installerat ett grafikporgram ska flippa dom rätt nu.

Permalänk
Medlem

Skulle vara väldigt snyggt med en svart G10, tyckte det var lite mycket rött (de borde ha en svart g10 med röd text) och sen skulle jag rösta på vit LED för att lysa upp komponenterna och inte överfyller lådan med färg som färgad LED gör.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Ser bra ut med ger bara 3 för du inte lärt dig att vända bilderna rätt !

Permalänk

fin

Visa signatur

LoK

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Saknar dock helhetsbild på insidan utav burken, släng upp det så avrundar jag 3.5 uppåt istället för neråt

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++