Permalänk
Medlem

Blue chrome Prodigy M

Här kommer ett litet galleri med bilder på min senaste skapelse.

Tanken med detta projekt var att testa på att modda lite mer än jag gjort tidigare,
datorn är därför byggd av lite billigare delar samt lite återanvänding av gamla komponenter.
allt är Monokromt utom vattnet för att enkelt kunna byta färg på vattnet utan att det ser fel ut.

Jag vill ge ett stort tack till Bitfenix och Inet som sponsrat med chassi och fläktar.

Specs:
Chassi: Bitfenix prodigy m
Moderkort: Gigabyte ga-78lmt-usb3
Cpu: Amd Phenom II X4 980
Ram: Corsair vengeance 1600MHz 16gb
Gpu: HD6950
Psu: Silverstone ST85F-GS 850W Mdpc-x sleeve
Lagring: kingston 120gb ssd, 500gb hdd

Vattenkylningen:
Vattenblock: ekwb en
Radiator: ekwb 360
Pump: ek-dcp 4,0
Reservoar: Aquatuning aquatube

Blue chrome Prodigy M

Permalänk
Medlem

Inget stort fan av extern vattenkylning, men riktigt snyggt gjort. Klar femma.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, frääsig kärra.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Snyggt byggt, frääsig kärra.

Looking good, som man säger i Amerikat

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt men jag förstår inte varför man kör M-ITX när man ändå kör raden utanför. Datorn tappar funktionen att vara liten.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

Looking good, som man säger i Amerikat

Mulle Meck´s citat kommer följa oss in i döden.:)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Riktigt snyggt men jag förstår inte varför man kör M-ITX när man ändå kör raden utanför. Datorn tappar funktionen att vara liten.

Vilken tur att TS kör med M-ATX då.

Enda jag kan finna som hade gått att ändra är 120mm fläkten i chassit skulle varit en 140mm. Ser oplanerat ut med en 120mm där.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Enda jag kan finna som hade gått att ändra är 120mm fläkten i chassit skulle varit en 140mm. Ser oplanerat ut med en 120mm där.

Samma sak gäller M-Atx varför krympa grejerna om datorn ändå är lika otymplig som en större.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Jag gillar denna idén, då får man verkligen bort värmen från datorn.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

det är M-ATX moderkort! och det är bara att koppla bort radiatorn med snabbkoplingarna när man skall flytta den. super smidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

det kan jag hålla med om, ser lite konstigt ut :/

Skrivet av webbson:

Jag gillar denna idén, då får man verkligen bort värmen från datorn.

ja tempen blev det inget fel på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorvin:

det är M-ATX moderkort! och det är bara att koppla bort radiatorn med snabbkoplingarna när man skall flytta den. super smidigt

Jo jag insåg det sen men det har ju mindre betydelse om det är M-ATX eller ITX den är inte så smidig längre iom att den är två delar tar man den inte bara i näven och går och då kan du ju lika gärna ha en ATX låda men men. Som sagt snyggt byggt.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Really nicely done there mate! 5 stars from me

I am not usually a fan of the Prodigy, but you have turned an overused case into something special and to be proud of! I would take another look at the radiator though and try to make it into a tower which matches your Prodigy though

/J.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge säger jag bara Du borde lägga radiatorn utomhus när det är ca -10 C utomhus då får du riktigt låga temps

Visa signatur

CPU:i5 4670k @4.7 Ghz Cooler:Hyper 421s Mobo:Gigabyte Z87X-D3H GPU: MSI GTX 760 2GB OC RAM:Corsair Vengance 8GB low profile SSD:Kingston 120GB HDD:WD Caviar Black 1TB PSU:Corsair CX600M Case:Corsair Vengance C70 Green OS:Win 8.1

Permalänk
Medlem

Hur har du löst det med ström till fläktarna på radiatorn?

Permalänk

Facking yolo, 5 poäng

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk

RIKTIGT snyggt vad du har gjort på toppen! Försök bara att hålla radiatorn innanför nästa gång. Det där är fusk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Really nicely done there mate! 5 stars from me

I am not usually a fan of the Prodigy, but you have turned an overused case into something special and to be proud of! I would take another look at the radiator though and try to make it into a tower which matches your Prodigy though
/J.

Thanks im happy you liked it, always admired your builds
yes that would be nice but i already sold the computer to a friend.

Skrivet av jsson98:

Snyggt bygge säger jag bara Du borde lägga radiatorn utomhus när det är ca -10 C utomhus då får du riktigt låga temps

nya ägaren får testa, det skulle vara kul att se hur lågt man kan komma

Skrivet av biorrith:

Hur har du löst det med ström till fläktarna på radiatorn?

ligger tyvär bara vid sidan av, jag har dragit ut två molex under datorn.
skulle velat gjort hela radiatordelen och strömförsörjning lite snyggare men en kompis var i akut behov av en ny dator så det fanns ingen tid.

Skrivet av _MmattiasS_:

RIKTIGT snyggt vad du har gjort på toppen! Försök bara att hålla radiatorn innanför nästa gång. Det där är fusk!

finns det inte plats så finns det inte, kolla på mina andra byggen så får du se på radiatorer

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

You sold it to find the next project I hope?

/J.

no i think i will wait a while before i start a new projekt, im planing to wait until i need to uppgrade my ld pc-v8

Permalänk

Ser bra kyligt ut

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

Jävligt snyggt! Är det snabbkopplingar i bak? I så fall vart har du köpt dom?

Smart att ha radiatorn på en annan plats. Alla dessa mostersetups med radiatorn i chassit är ju kontraproduktivt. Ungefär som att ha kylningen i en bil ovanpå motorn.