NHL 14 vs NHL 15 -tråden

Permalänk
Avstängd

NHL 14 vs NHL 15 -tråden

Att döma av 99% av de recensioner jag läst från gemene gamer så är NHL 15 i stort sett en ripoff av NHL 14, men med färre spellägen. Vad är dina upplevelser av NHL 15 hittills, och hur mycket skiljer spelet från sin föregångare NHL 14? Är det värt att spendera 500 kr på att köpa årets utgåva, om man redan har förra årets utgåva, om man ser till vad som erbjuds i spelen?

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att detta beror på om du köper NHL till PS3/Xbox360 eller nextgen konsolerna...

Permalänk
Medlem

Om du kör på next-gen så är det stor skillnad i spelupplevelsen, och jag skulle rekommendera dig att köpa om du gillar NHL!
Har du fortfarande PS3/Xbox360 avråder jag dig. Vad jag sett så är det nästan exakt samma spel som NHL 14.

Permalänk

Har NHL 15 till Xbox One. Pucken känns mera realistisk då den studsar väldigt mycket känns mera verkligt och inte fastlimmat på isen.

Permalänk

EA har tagit bort massvis med funktioner i NHL 15. Man ska inte köpa sådana spel och stödja EA i detta fallet.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Skulle avråda från att köpa NHL 15 på Xbox 360/PS3. Visa missnöjet med att stå över ett år och köp sedan NHL 16 på nya konsolerna. Skrämmande nog har de flesta spelare som gillar EASHL gått över till NHL 15 på de äldre konsolerna. Det är i princip som att ge bort 500 kr eftersom det i stort sett är samma version som NHL 14.

Permalänk

Jag har det på Xbox One och tycker att spelkänslan är klart bättre. Ångrar inte att jag köpte det. Till de äldre konsolerna har jag ingen aning, har ej testat.