Command and Conquer Generals

Permalänk
Medlem

Command and Conquer Generals

Command and Conquer Generals:
Kan man ändra gamespeed? Allså det går ganska trögt när jag spelar.
Tanks i Red Alert går dubbel så fort. Kan det bero på min dator?

Permalänk
Medlem

Du kan höja gamespeeden i skirmish, sänker du grafiken till lägsta så går det snabbt som satans, testa det.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Du kan höja gamespeeden i skirmish, sänker du grafiken till lägsta så går det snabbt som satans, testa det.

Hjälper inte. varför så trög?!?! Hjälp!!!!!!!!!!
(Min dator har bara 700 MHZ)

Permalänk
Medlem

??

Finns det nån som tycker att spelet är inte lika snabb som Red Alert?

Permalänk

Red Alert är väl inte ett 3D spel

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

C&C är ultraslött. Man måste ha minst dubbel prestanda jämfört med minimikraven. Kräv pengarna tillbaka.

Visa signatur

What is this? A centre for ants? How are we suppose to learn children how to read if they can't even fit in the building?

Permalänk
Medlem

Tycker det går finfint på min burk.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
Tycker det går finfint på min burk.

Är det så konstigt då? Du har över den dubbla klockfrekvensen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

I går när jag satt och spelade kom en polare till mig! Hans första ord var va fan sänk gamespeed! jag sa att jag körde på standart!!

Han har en 800mhz och ett gf2! och det går slött som fan för han!

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Att det går segt beror på att Generals anpassar speeden efter hur många fps man har så man alltid ska ha ett visst antal fps. Därför går det segt om man har en långsam dator. Så om det går väldigt sakta testa sänk grafikkvalitén i options.

Permalänk
Hedersmedlem

generals går PRECIS på en T-bird 1ghz för mig.

spelet kräver hutlöst mkt av systemet...

Flyter lika bra med radeon9700pro som med radeon 9100 för mig.......dunderskumt..=)

(okej.......nästan......1280 istället för 1024, men ändå.....)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Alltså. spelet går väldigt fort på min TB1000 med en gf3 och 512 PC133 CAS2 minne, fast som sagt, spelet kräver ganska mycket minne, självklart går det snabbare på min 1800 med 512 ddr och t44, fast som sagt, dt går inte alls segt eller sakta på den andra...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

jag har en Pentium3 1Ghz,512 RAM och ett Geforce4 MX420, det funkar utmärkt. Men stäng av "extra lighting" och "3d shadows", det är väldigt krävande.