Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ehhhh.... Windows 10 släpps imorgon så du kan inte installera det förrän imorgon.

Men man ska kunna installera det i alla fall. Varför går inte det?

Permalänk
Medlem

Spännande och se om detta blir guds bästa barn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nvidia har mindre än ett dygn på sig nu då att släppa en drivrutin som stödjer SLI. Tvivlar på att det händer. Jävla skit företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Någon som har någon aning om hur man TAR BORT "uppgradera till Win 10"-ikonen?

Och det icke-korkade svaret på din fråga, det svaret som du förmodligen söker är: Gå till Windows Update och manuellt avinstallera den uppdatering som lade till W10 ikonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Men man ska kunna installera det i alla fall. Varför går inte det?

Nej, det ska man inte kunna. Var har du läst det?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Kom upp efter jag installerade de senaste uppdateringarna. Antar att jag är klar nu.

Vet någon om jag kommer behöva skriva in min nyckel eller om det går via mailen och lösenordet? Har det kopplat nämligen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@Ollebro:
DX12 SLI menar du eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

http://i.imgur.com/LeVPj1b.jpg
Kom upp efter jag installerade de senaste uppdateringarna. Antar att jag är klar nu.

Vet någon om jag kommer behöva skriva in min nyckel eller om det går via mailen och lösenordet? Har det kopplat nämligen.

Du behöver inte skriva in någonting. Det är bara att klicka på installera imorgon och så har du Windows 10 efter drygt 30 minuter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du behöver inte skriva in någonting. Det är bara att klicka på installera imorgon och så har du Windows 10 efter drygt 30 minuter.

Grymt! Tack så mycket för kvickt svar!

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Så version 10240 är sista ? då har jag den redan RTM skivan med win 10 både på engelska o svenska. gött mos

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

http://betanews.com/2015/07/26/windows-10s-automatic-updates-...

Med den är nyheten i bakhuvudet så håller jag i alla fall tålamodet till en Pro version köpt vid senare tillfälle.

Det verkar gå att stänga av, se screenshot i följande länk:
http://betanews.com/2015/07/26/windows-10s-automatic-updates-for-nvidia-drivers-could-break-your-computer/#comment-2159713112

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Haha.. detta börjar ju bra.. datorn låste sig precis och det måste ha med detta att göra. Har inte haft en låsning sedan jag vet inte när. Tre minuter efter att de senaste uppdateringarna var gjorda pekar på det i alla fall.

Edit: En gång till! Åh herregud. Detta är en grym start på ett grymt operativsystem som ska påtvinga folk uppdateringar. Tycker personligen det är rätt uppenbart att det är de senaste uppdateringarna som gjort detta emot mig.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Antar att du har installerat alla Windows-uppdateringar, ej kör Windows 7 Enterprise eller är med i en domän? I annat fall kan du kolla här, det hjälpte för mig på en Windows 7-dator:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-w...

If you don’t see the Get Windows 10 app (the small Windows icon in your system tray), it might be because:
Your device isn’t up-to-date with at least Windows 7 SP1 or Windows 8.1 Update
Windows Update is turned off or is not set to received updates automatically
You’ve blocked or uninstalled the necessary Windows Update functionality.
Your device is not running genuine Windows
Your device is running Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise, or Windows RT/RT 8.1, which are excluded from this reservation offer.
Your device is managed as part of a school or business network. (Check with your IT administrator.)
PCs that we determine cannot run Windows 10 will not see the Get Windows 10 app before July 29th. After July 29th, we’ll enable the icon in the system tray. This is to help ensure that you can easily check your PC’s compatibility if you choose.

Har windows 7 home premium SP1, inte del av någon domän. Windows update är aktiverat och jag är up to date med alla uppdateringar. Vet ej vad felet är men får nog mer info om problemet imorn

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Steelseries Apex Pro, Asus ROG Harpe, MSI 321URX

Permalänk
Medlem

Finns det någon annan länk till det där scriptet som tar fram ikonen för uppgraderingen? Får inte fram den fast jag uppdaterad windows och länken till Dropbox är kaputtski.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Finns det någon annan länk till det där scriptet som tar fram ikonen för uppgraderingen? Får inte fram den fast jag uppdaterad windows och länken till Dropbox är kaputtski.

Kör in exakt alla optional uppdateringar under Windows 7/8.1 Starta om, Starta om igen efter det.

Vänta par timmar, starta om.

Det var hur jag löste det till slut, dock tog 2 dagar efter jag såg till att alla optinal saker fanns installerade, så kan hända att du behöver vänta ett tag, testade 5-10 olika manuella saker men de funkade aldrig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Ser fortfarande inte flaggan på ett legitimt W8.1 och den är fullt uppdaterad. Dock startar jag inte om den datorn ofta då den jobbar dygnet runt och "net statistics srv" visar 22 dagar sedan omstart men det var just efter uppdateringen som skulle ge flaggan.

Kan inte starta om datorn på en 10 dagar för att se om den dyker upp om jag tar bort classic shell. well well vi får se

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ser fortfarande inte flaggan på ett legitimt W8.1 och den är fullt uppdaterad. Dock startar jag inte om den datorn ofta då den jobbar dygnet runt och "net statistics srv" visar 22 dagar sedan omstart men det var just efter uppdateringen som skulle ge flaggan.

Kan inte starta om datorn på en 10 dagar för att se om den dyker upp om jag tar bort classic shell. well well vi får se

Jag använder classic shell men har ändå fått ikonen och är klar för uppdatering.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ja, nu har man provat allt man kan komma på för att få fram den jäkla ikonen. Alla batchfiler från cnet och även scriptet från microsoft. Jag har laddat ner GWX-filerna manuellt, utan resultat. Det värsta är att innan jag installerade om Windows för ett par veckor sedan hade jag ikonen och kunde "reservera" men efter ominstallation försvann den.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

"Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår och blir en W10 nyckel efter installationen va?"

Har du lust att formulera om det där, först skriver du att det inte bör vara så sen förstår jag det som att du menar att du tror det blir precis just så?

Mvh. Mansion

Din nuvarande licensinformation uppdateras efter uppgraderingen. Med andra ord kommer din nuvarande w7 nyckel att användas och du kan inte installera windows 7 på en annan dator med den nyckeln och fortsätta köra windows 10 på den uppgraderade.

Dom ger inte bort ett operativsystem, dom erbjuder en gratis uppgradering.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Ja får hoppas dom gör flera förbättringar i win 10, som ändra UI t.ex.

Ja jag har inte bråttom. När gratis uppgraderingen bara är låst till viss hårdvara är detta inte värt att "uppgradera".

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på om man kan göra någon form av "clean install"? Annars funderar jag på att blåsa min nuvarande 8.1 installation för att sedan uppgradera men det kräver ju en arbetsinsats...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk

@Friterad: Har du varit en testpilot så har du kunnat installera det tidigare, annars får du vänta tills imorgon för installationen. Det som man kan få nu är själva uppdateringsprogrammet och installationsfilen till morgondagen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Silver | ASRock P67 Extreme6 REV B3 | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB | Gigabyte Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Din nuvarande licensinformation uppdateras efter uppgraderingen. Med andra ord kommer din nuvarande w7 nyckel att användas och du kan inte installera windows 7 på en annan dator med den nyckeln och fortsätta köra windows 10 på den uppgraderade.

Dom ger inte bort ett operativsystem, dom erbjuder en gratis uppgradering.

Jag förstod detta, men jag menar; om jag mot förmodan vill köra W7 igen sen, kommer det gå eller är den nyckeln W10 forever? Det var min fråga. Däremot fick jag ett bra svar av en annan medlem. Tack ändå.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Haibane:

Är det någon som har koll på om man kan göra någon form av "clean install"? Annars funderar jag på att blåsa min nuvarande 8.1 installation för att sedan uppgradera men det kräver ju en arbetsinsats...

Min tanke va densamma, så igår blåste jag min windows 7 installation, men har nu stött på problem. Ikonen för reservation, och förhandsnerladdning av Windows 10 dyker inte upp längre, trotts att jag installerat alla windows update som finns att tillgå. Har t.om försökt installera patcher för uppgraderingen manuellt utan framgång. Någon annna som har samma problem? Vem vet, de knaske dyker upp efter en stund, men just nu är den spårlöst borta...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd

Vet inte om jag känner så spänd och laddad utan känns mer ..yay windows 8 med startmeny och undra hur många problem uppdateringen kommer ställa till med som äldre windows vid release

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur mycket utrymme en Windows 10 uppgradering kräver? Far min har bara ett par GB ledigt på C: men 40+ GB på D:

Är lite osäker om detta är uppladdningsbart eller inte. Jag har läst några rykten om att det skulle gå att använda D: eller en extern disk vid uppgradering om det fanns lite utrymme. Hade gärna skippat att installera om hela operativsystemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haibane:

Du kan inte göra clean install vid uppgraderingstillfället. Däremot kan du göra en reset efter att du har uppgraderat och då få en ren installation. Det är en ny funktion som finns i Windows 8/8.1 och 10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått någon ikon på min W7 burk i sign. Verkar ju vara lite random, har testat alla "fixar" som postats här i forumet utan framgång. Får väl hoppas att jag kan använda min W7 nyckel och ta hem en vanlig image av W10 som den går att använda med.

har dock en känsla av att det inte kommer finnas på bra länge.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tino:

Någon som har koll på hur mycket utrymme en Windows 10 uppgradering kräver? Far min har bara ett par GB ledigt på C: men 40+ GB på D:

Är lite osäker om detta är uppladdningsbart eller inte. Jag har läst några rykten om att det skulle gå att använda D: eller en extern disk vid uppgradering om det fanns lite utrymme. Hade gärna skippat att installera om hela operativsystemet.

Du kan uppgradera om du har 1GB ledigt på hårddisken eller mer. Du kan bli uppmanad att stoppa in ett USB-minne för att använda det som temporär lagringsplats under installationen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Hype! Jag har den på min Hyper-V maskin, ska hem och kolla mina datorer senare Ska bli mycket trevligt med en snabbare dator.

https://www.youtube.com/watch?v=XzFe5OOHZko

Det var ju en jäkla fps boost.:)
Ska bli intressant detta .;)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.