Vad har ni för prestanda i GTA V?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Låter mycket konstigt, har du testat slå av SLI?

Körde benchmarken men vafan kommer det inget resultat efter?
Kollade inte så noga så det blev ju pannkaka av alltihop.....ids int göra det igen. :/

CPU: AMD FX-6300@4.2GHz
GPU: Gigabyte GTX 670 2GB OC
RAM: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz
UPPLÖSNING: 1920x1080
GRAFIKINSTÄLLNINGAR: Mesta på high, textures och tessellation normal, Post FX av MSAA av FXAA på
FPS: ~50-100 beroende på vart man befinner sig å vilken massförstörelse man skapar......
DRIVRUTIN: 350.12

Såhär ser det ut med MSI Afterburner rullandes i Rooftop Rumble-uppdraget, settings mot slutet av uppdraget.
5YwUdh-agjQ

Tycker ändå det kommer täta små hack oavsett FPS i GTA V. Jäkligt störande. Många open world spel som har samma problem tycker ja, Watchdogs, FarCry4 mfl. Fattar inte grejen, ja vill ha det mjuuukt.

Blir så irriterad att jag nästan inte vill spela, speciellt om det kommer ett hack precis när man ska köra förbi nån bil och gör att man krockar...fryktansvärt drygt. Vsync jämnar ut det lite, men vsync off blir det värre, trots högre FPS. Ligger mellan 55-100 och allt känns hackigt. Med Vsync är det mjukt 80% av tiden i alla fall.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tycker ändå det kommer täta små hack oavsett FPS i GTA V. Jäkligt störande. Många open world spel som har samma problem tycker ja, Watchdogs, FarCry4 mfl. Fattar inte grejen, ja vill ha det mjuuukt.

Blir så irriterad att jag nästan inte vill spela, speciellt om det kommer ett hack precis när man ska köra förbi nån bil och gör att man krockar...fryktansvärt drygt. Vsync jämnar ut det lite, men vsync off blir det värre, trots högre FPS. Ligger mellan 55-100 och allt känns hackigt. Med Vsync är det mjukt 80% av tiden i alla fall.

Inga hack som gör att jag krockar i GTA V i alla fall, kan inte uttala mig om Watchdogs då jag aldrig spelat det. Har bara FC4 till PS4 så kan ju inte jämföra där heller då det flyter på bra.

Spelar tyvärr inte några "open world-spel" förutom just GTA V och The Crew på PC och inga hack som orsakar krockar i någon av dem.

Låter ju som problem när textures ska laddas in, typ slö HDD eller liknande. Men eftersom jag kör på en rätt slö SSHD 7200rpm så kan ju inte vara så om du nu inte kör spelen på 5400rpm HDD?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Inga hack som gör att jag krockar i GTA V i alla fall, kan inte uttala mig om Watchdogs då jag aldrig spelat det. Har bara FC4 till PS4 så kan ju inte jämföra där heller då det flyter på bra.

Spelar tyvärr inte några "open world-spel" förutom just GTA V och The Crew på PC och inga hack som orsakar krockar i någon av dem.

Låter ju som problem när textures ska laddas in, typ slö HDD eller liknande. Men eftersom jag kör på en rätt slö SSHD 7200rpm så kan ju inte vara så om du nu inte kör spelen på 5400rpm HDD?

Nej, det är nog snarare CPUn i så fall som ställer till det för mig. Har spelet på SSDn. Nu har jag i alla fall spelat klart GTA så det får bli nått annat nu Tyckte tyvärr inte att online-läget var speciellt kul. Gillade dock SP storyn och röst-skådisarna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Nej, det är nog snarare CPUn i så fall som ställer till det för mig. Har spelet på SSDn. Nu har jag i alla fall spelat klart GTA så det får bli nått annat nu Tyckte tyvärr inte att online-läget var speciellt kul. Gillade dock SP storyn och röst-skådisarna.

Jadu ingen aning du har ju inte direkt någon sämre CPU än mig, snabbare IPC men lite lägre klockad. Jag kör med en FX-6300@4.2GHz.

"Public" online är inget för mig, man spawnar å så dör man.....spelar enbart invite only eller friend-sessions å det är riktigt kul om man är några stycken

Missions kan bli tråkigt i längden men nåt race här å där samt lite "jiddrande" med snuten är aldrig tråkigt dock ensam är ju självklart allt tråkigt online.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jadu ingen aning du har ju inte direkt någon sämre CPU än mig, snabbare IPC men lite lägre klockad. Jag kör med en FX-6300@4.2GHz.

"Public" online är inget för mig, man spawnar å så dör man.....spelar enbart invite only eller friend-sessions å det är riktigt kul om man är några stycken

Missions kan bli tråkigt i längden men nåt race här å där samt lite "jiddrande" med snuten är aldrig tråkigt dock ensam är ju självklart allt tråkigt online.....

Kommer säkert installera det igen om nån månad Alla mina vänner har redan tröttnat på det då de spelade på xbox och ps. Tänkte spela om lite Zelda spel nu i sommar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Låter mycket konstigt, har du testat slå av SLI?

Körde benchmarken men vafan kommer det inget resultat efter?
Kollade inte så noga så det blev ju pannkaka av alltihop.....ids int göra det igen. :/

CPU: AMD FX-6300@4.2GHz
GPU: Gigabyte GTX 670 2GB OC
RAM: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz
UPPLÖSNING: 1920x1080
GRAFIKINSTÄLLNINGAR: Mesta på high, textures och tessellation normal, Post FX av MSAA av FXAA på
FPS: ~50-100 beroende på vart man befinner sig å vilken massförstörelse man skapar......
DRIVRUTIN: 350.12

Såhär ser det ut med MSI Afterburner rullandes i Rooftop Rumble-uppdraget, settings mot slutet av uppdraget.
5YwUdh-agjQ

Är det att processorn är dålig? För min dator i sign presterar bättre

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Är det att processorn är dålig? För min dator i sign presterar bättre

Ditt graffekort är nog betydligt bättre än mitt för så fort jag ökar Vram över 1500/2048 så går Vram i taket med lagg som följd. Ingen aning om hur ditt kort presterar men definitivt mycket bättre än mitt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Ditt graffekort är nog betydligt bättre än mitt för så fort jag ökar Vram över 1500/2048 så går Vram i taket med lagg som följd. Ingen aning om hur ditt kort presterar men definitivt mycket bättre än mitt.

i Msi ligger det på 1500 mb vram användning, och efter flera timmars spelande så har den spikat på 1615 mb en gång vad jag märkt. :s konstigt, tycker 2 Gb ska vara 2Gb

Lika en kompis som har:
I5 3570k @ 4.2 Ghz
8 Gb ram 1600 mhz
Asus GTX 660Ti 2 Gb

men han kan inte ha lika grafikinställningar som mig utan måste dra population variety 3 steg ifrån mitten till lägre för att komma under hans gräns som är lika som min (2047 eller 2056 mb).

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Går aldrig under 70 FPS med högsta inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

i Msi ligger det på 1500 mb vram användning, och efter flera timmars spelande så har den spikat på 1615 mb en gång vad jag märkt. :s konstigt, tycker 2 Gb ska vara 2Gb

Lika en kompis som har:
I5 3570k @ 4.2 Ghz
8 Gb ram 1600 mhz
Asus GTX 660Ti 2 Gb

men han kan inte ha lika grafikinställningar som mig utan måste dra population variety 3 steg ifrån mitten till lägre för att komma under hans gräns som är lika som min (2047 eller 2056 mb).

Såhär ser mitt ut och som du ser kommer jag över 1900MB på vissa ställen i stan.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt system och hur bra GTA fungerar på det

CPU: i5 4670k
GPU: HIS 6950 2GB

RAM: Corsair Vengeance 8GB 2133Mhz
UPPLÖSNING: 1920x1080

GRAFIKINSTÄLLNINGAR: Allt på normal förutom förutom, texturer = high, water = High, Reflections = Very High
FPS: Brukar flyta på bra men ibland börjar det lagga skit mycket har inte mätt men typ 35-40 i genomsnitt. Innan reflections så gjorde jag en benchmark och fick 45-55. Ingen aning varför det börjar lagga, kanske behövs bättre drivrutin eller bättre optimering av spelet.

DRIVRUTIN: Ingen aning
ALLMÄNT OM GRAFIKEN: Det ser skit bra ut, speciellt med reflektionerna på bilarna.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Mitt system och hur bra GTA fungerar på det

CPU: i5 4670k
GPU: HIS 6950 2GB

RAM: Corsair Vengeance 8GB 2133Mhz
UPPLÖSNING: 1920x1080

GRAFIKINSTÄLLNINGAR: Allt på normal förutom förutom, texturer = high, water = High, Reflections = Very High
FPS: Brukar flyta på bra men ibland börjar det lagga skit mycket har inte mätt men typ 35-40 i genomsnitt. Innan reflections så gjorde jag en benchmark och fick 45-55. Ingen aning varför det börjar lagga, kanske behövs bättre drivrutin eller bättre optimering av spelet.

DRIVRUTIN: Ingen aning
ALLMÄNT OM GRAFIKEN: Det ser skit bra ut, speciellt med reflektionerna på bilarna.

Vet du inte vilken drivrutin du har så låter det som att du kanske inte varit direkt noga med att uppdatera? Uppdatera och se om det blir bättre. Även om det inte är ett jättestarkt kort kanske det finns några fps att hämta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ni som tycker att spelet rullar på sämre nuförtiden: http://www.pcgamer.com/gta-5s-latest-update-reportedly-degrad...

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Det officiella är att den fixar installationsproblem för folk som har skumma tecken i sitt Win login.

Inofficiellt har jag läst om att patchen löst det så att launchern inte längre käkar 25% CPU kraft. Dock har jag även läst att folk har sämre prestanda nu efter patchen.

Jag får bättre FPS efter senaste patchen men inbillar mig att grafiken ser lite sämre ut. Kan inte köra Mod längre. Kommer upp meddelande om aktiveringen när jag har det påslaget i singleplayer.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag hade ett GTX 580 för 1 månad sen och körde med allt på lägsta, vilket funkade helt okej, nu har jag ett GTX 660 TI och det rullar på sämre, har även satt allt på lägsta. Undrar om det har något med vad @Flygman länkade till eller något som vet något?

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Jag hade ett GTX 580 för 1 månad sen och körde med allt på lägsta, vilket funkade helt okej, nu har jag ett GTX 660 TI och det rullar på sämre, har även satt allt på lägsta. Undrar om det har något med vad @Flygman länkade till eller något som vet något?

Det surras om att Rockstar lagt in "skräpkod" för att försvåra för moddare/cheaters.
Spelet fungerar därför betydligt sämre, R* vet om problemet och "arbetar på en fix".

Permalänk
Medlem

Yeye får väl vänta tills dom patchar så får vi se..

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Jubileumsmästare

CPU: 5820K 4,4Ghz
GPU: 980Ti SLI 1450GPU/2001RAM
RAM: 16GB DDR4 3000Mhz
UPPLÖSNING: 2560x1440
GRAFIKINSTÄLLNINGAR: Allt på max.
FPS: 92 avg
ALLMÄNT OM GRAFIKEN: Ser grymt bra ut.

Riktigt tungdrivet spel, men ser bra ut när man kan skruva upp grafikinställningarna.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

CPU: 6700K@4.2 Ghz
GPU: 980 Ti@1459MHz/7800MHz
RAM: 16 GB DDR4 2666 MHz
UPPLÖSNING: 1920x1080 native / 3840x2160 DSR
GRAFIKINSTÄLLNINGAR: Högsta, MSAAx4 / Högsta(grass quality: very high), ingen AA
FPS: ~60 FPS / ~40 FPS*
*Väldigt ungefärligt, testade ej ordentligt. I DSR 4K har jag för mig 38 FPS var det lägsta jag fick. Då körde jag runt på en kulle full med gräs.

Det är sjukt snyggt. Jag tycker DSR 4K utan AA ser bättre ut än 1080p med MSAAx4 men jag tappar ~20 FPS.

Skärmen jag spelar på är 1080p 144 Hz och den andra inkopplade skärmen är 1050p 60 Hz. Provade online bland de gräsiga kullarna norr om staden samt motorvägen längs kusten och inne i staden.

Nån som har några tips för att optimera prestandan utan att förlora märkbart med ögongodis?
Ska prova koppla bort den andra skärmen och kolla om jag får mer FPS senare.

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Går aldrig under 70 FPS med högsta inställningar.

I vilken upplösning och med vilken AA?

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av BrottOchStraff:

Nej, det är nog snarare CPUn i så fall som ställer till det för mig. Har spelet på SSDn. Nu har jag i alla fall spelat klart GTA så det får bli nått annat nu Tyckte tyvärr inte att online-läget var speciellt kul. Gillade dock SP storyn och röst-skådisarna.

Skrivet av krrjon:

Jadu ingen aning du har ju inte direkt någon sämre CPU än mig, snabbare IPC men lite lägre klockad. Jag kör med en FX-6300@4.2GHz.

"Public" online är inget för mig, man spawnar å så dör man.....spelar enbart invite only eller friend-sessions å det är riktigt kul om man är några stycken

Missions kan bli tråkigt i längden men nåt race här å där samt lite "jiddrande" med snuten är aldrig tråkigt dock ensam är ju självklart allt tråkigt online.....

För att återuppliva en gammal diskution.
BrottOchStraff har 8 GB minne och krrjon har 16 GB, kan det inte vara det som ställer till det för BrottOchStraff?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

kör allt på very high har bara 60hz skärm så har cap på 60fps, ser bra ut tycker jag! spec på datorn i signatur

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Pendlar mellan stabilt 60 och ner till 41fps. Men jag klarar av at hålla det 60 för det mesta, bara några ställen där det droppar under 60. På hyffsade inställningar så det inte ser allt för fult ut.

Tills spelet kraschar för att windows säger att det inte finns tillräckligt med minne...

Dold text
Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

För att återuppliva en gammal diskution.
BrottOchStraff har 8 GB minne och krrjon har 16 GB, kan det inte vara det som ställer till det för BrottOchStraff?

Nu har jag inte ens spelet installerat längre Kör Witcher 3 nu. Men tror inte de va ram, i alla fall hade jag fortfarande mycket ram ledigt med spelet igång (typ 3gb): men det kan ju också bero på att de har kodat att spelet max får använda x andtal % av total ledig ram. Så jag utesluter inte att det var problemet heller. Men Phenom II börjar bli rätt trött, speciellt i RTS och open world spel där CPUn får jobba mycket. I FPS märks det inte lika mkt riktigt, speciellt inte i single player spel. Blir en skylake snart

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av BrottOchStraff:

Nu har jag inte ens spelet installerat längre Kör Witcher 3 nu. Men tror inte de va ram, i alla fall hade jag fortfarande mycket ram ledigt med spelet igång (typ 3gb): men det kan ju också bero på att de har kodat att spelet max får använda x andtal % av total ledig ram. Så jag utesluter inte att det var problemet heller. Men Phenom II börjar bli rätt trött, speciellt i RTS och open world spel där CPUn får jobba mycket. I FPS märks det inte lika mkt riktigt, speciellt inte i single player spel. Blir en skylake snart

Ju mer minne, desto mer kan ju Windows använda till att casha texturer och data, det var det jag var inne på.
Fanns också en minnesläcka i GTA V, boten var att ha tillräckligt stor pagefil, med 8 GiB ram och en hårddisk, skulle jag nog valt att ha en på 16 GiB och laggt den på hårddisken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ju mer minne, desto mer kan ju Windows använda till att casha texturer och data, det var det jag var inne på.
Fanns också en minnesläcka i GTA V, boten var att ha tillräckligt stor pagefil, med 8 GiB ram och en hårddisk, skulle jag nog valt att ha en på 16 GiB och laggt den på hårddisken.

Jag flyttade dock installationen till SSDn sen, men märkte inte så mkt förutom att spelet startade snabbare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Gjorde ett hyfsat snabbt test, och ligger ganska stabilt mellan 55-65 FPS.

Spec
GPU: MSI GTX 780 Ti 3GB, 875MHz
CPU: Intel i7 4770K, OC 4.2GHz
RAM: 8GB DDR3 1600MHz
SSD: Samsung 840 EVO 500GB

Graphics
Ignore suggested limits: On
DirectX Version: DX11
Screen Type: Full Screen
Resolution: 3840x2160p (DSR)
Aspect Ratio: 16:9
Refresh Rate: 144hz
Output Monitor: 1
FXAA: Off
MSAA: Off
NVIDIA TXAA: Off
V-Sync: Off
Pause Game On Focus Loss: Off
Population Density: Max
Population Variety: Max
Distance Scaling: Max
Texture Qualtiy: High
Shader Qualtiy: High
Shadow Qualtiy: High
Reflection Qualtiy: High
Reflection MSAA: Off
Water Qualtiy: High
Particles Qualtiy: High
Grass Qualtiy: High
Soft Shadows: Sharp
Post FX: Normal
Motion Blur Strength: Off
In Game Depth Of Field Effects: Off
Anisotropic Filtering: x16
Ambient Occlusion: Normal
Tessellation: High

Advanced Graphics
Long Shadows: Off
High Resolution Shadows: Off
High Detail Streaming While Flying: Off
Extended Distance Scaling: Off
Extended Shadows Distance: Off

Ska bli kul att se skillnaden med den nya datorn när den kommer.

Visa signatur

Corsair Air 740 | ASUS Maximus X Apex | Intel Core i7 8700K @ 4.9GHz & Noctua NH-D15 | MSI Gaming X Trio GTX 1080 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 4300MHz | Samsung 850 PRO 1TB SSD | WD Green 1TB HDD | Seasonic Prime Titanium 650W | ASUS Essence One & Philips Fidelio X2

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har nyss installerat ett ytterligare HD7970 Jag kör Crossfire nu
samt med dom senaste Crimson drivrutinerna (Vilken hemsk layout)
Men jag har märkt en väldigt fluktuerande FPS min Peak FPS är högre men själva stabiliteten är all over the place 40-120 fps
Tidigare var den 55-60fps GPU Usage ligger på 50% i snitt på vardera GPU när jag kollar MSI Afterburner samt 6gig RAM används.

konstant vad beror detta på?

Samt fick fel meddelande med att windoiws hade för lite minne så ändrade Pagefilen till så att systemet fick välja (hade inga problem med det tidigare med 1 kort enbart)
//
_tekken_

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Måste säga jag är impad hur väloptimerat GTA 5 är..

Har inte köpt GTA 5 först nu för jag var säker det skulle hacka massvis på dator i signatur, men GTA 5 flyter tametusan bätte än GTA 4

Kör då 1920x1080 Medium .. Ingen AA förstås men helt laggfritt.. så avvaktar med uppgradering ett tag till

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!