Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Skulle tydligen uppdatera appen.

den gnällde dock om att det inte var windows 8.1 eller senare vilket var ganska udda tyckta jag:D

hehe du får inte skrämmas så där! Är redan nervös så det räcker över att gå från iphone till windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Mycket störigt.
Jag har alla apparna internt. Endast bild/film/downloads på kortet.
Och SD-kort är en av fördelarna med mobilen, också fungerar det inte...

Jag fick nyss ett sms om att inet fått in mozo-backplate.

Jag håller tummarna att det löser sig snart.. !

Jasså vilket skydd har du beställt? och till vilken, XL?

Skrivet av jmkbiker:

Har Panzer och det fungera bra på min 950XL. Har haft Panzer på tre olika telefoner och varit nöjd.

Ok. nice :)! Hur mycket skydd "fattas" det uppe i höger hörn.. där kameran sitter? Har läst att den del skydd lämnar mobilen nästan oskyddad där..
Många skydd lossnar i de nedre hörnen också av vad jag läst, även mitt gör det hur är de med Panzer?

Permalänk
Medlem

Hur ställer man in quiet hours när man inte kan använda cortana i Sverige??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

Hur ställer man in quiet hours när man inte kan använda cortana i Sverige??

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det går, iaf inte utan en app eller nått.

Störigt son tusan.

Permalänk
Skrivet av Quart:

Hur ställer man in quiet hours när man inte kan använda cortana i Sverige??

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av theailer:

Tror inte det går, iaf inte utan en app eller nått.

Störigt son tusan.

Ändra region till USA eller något annat land som har stöd för cortana. Så gjorde jag i alla fall, va ju tvungen att testa cortana lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Ok. nice :)! Hur mycket skydd "fattas" det uppe i höger hörn.. där kameran sitter? Har läst att den del skydd lämnar mobilen nästan oskyddad där..
Många skydd lossnar i de nedre hörnen också av vad jag läst, även mitt gör det hur är de med Panzer?

Skyddet täcker kameralinsen, det är urskuret till vänster om lins till vänster om högtalaren.
Har någon mm. vänster hörna nere och uppe där det kommit in lite luft. Syns bara om man tittar lite noggrannare .

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Skyddet täcker kameralinsen, det är urskuret till vänster om lins till vänster om högtalaren.
Har någon mm. vänster hörna nere och uppe där det kommit in lite luft. Syns bara om man tittar lite noggrannare .

ok, låter ju jättebra det, jag beställer ett direkt.. :D!

edit:

Fast vilken panzer har du? ser att det fanns två olika sorter..

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/PA...

https://www.proshop.se/Mobiltelefontillbehoer-Skyddsfilm/Micr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Jag håller tummarna att det löser sig snart.. !

Jasså vilket skydd har du beställt? och till vilken, XL?

Ok. nice :)! Hur mycket skydd "fattas" det uppe i höger hörn.. där kameran sitter? Har läst att den del skydd lämnar mobilen nästan oskyddad där..
Många skydd lossnar i de nedre hörnen också av vad jag läst, även mitt gör det hur är de med Panzer?

Yes, Mozo silver/svart XL.

Jag har panzer, stora luftbubblor som inte går att få väck på alla hörn. Glaset går över kameran. Men det glaset känns väldigt bra. Synd att det är så svårt att applicera det bra.

Fick trotts att jag kört reset, och lagt alla appar på SD-kortet en massa omstarter igårkväll.
Hade inga under hela dagen...

Nu har jag helt tagit ur SD-kortet och ska kolla om det hjälper. Jag kommer nog kontakta supporten oavsett. Man måste kunna ha SD-kort i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Yes, Mozo silver/svart XL.

Jag har panzer, stora luftbubblor som inte går att få väck på alla hörn. Glaset går över kameran. Men det glaset känns väldigt bra. Synd att det är så svårt att applicera det bra.

Fick trotts att jag kört reset, och lagt alla appar på SD-kortet en massa omstarter igårkväll.
Hade inga under hela dagen...

Nu har jag helt tagit ur SD-kortet och ska kolla om det hjälper. Jag kommer nog kontakta supporten oavsett. Man måste kunna ha SD-kort i.

Jasså.. nice! Själv har jag beställt Brown/Silver till min XL.. men har dock inte fått ngt sms från Inet :(...

Klart man ska kunna ha i ett SD-kort ffs.. jag hade också kontaktat supporten för en sådan sak.. för det känns ju iaf som det måste vara mjukvaru-relaterat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Jasså.. nice! Själv har jag beställt Brown/Silver till min XL.. men har dock inte fått ngt sms från Inet :(...

Klart man ska kunna ha i ett SD-kort ffs.. jag hade också kontaktat supporten för en sådan sak.. för det känns ju iaf som det måste vara mjukvaru-relaterat..

Jag har googlat lite, och det behöver inte vara mjukvarufel. Verkar som att de som haft problemet har lämnat tillbaka mobilen och fått en ny enhet där det går att använda sd-kort...

Permalänk
Medlem

Jag snackade med supporten. Hon bad mig köra Recovery Tool, och se om det hjälpte. Om inte så kommer det uppdateringar snart. De verkar tro att det är mjukvaruproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jag snackade med supporten. Hon bad mig köra Recovery Tool, och se om det hjälpte. Om inte så kommer det uppdateringar snart. De verkar tro att det är mjukvaruproblem.

Vi hoppas på mjukvarurelaterat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Ändra region till USA eller något annat land som har stöd för cortana. Så gjorde jag i alla fall, va ju tvungen att testa cortana lite

Har oxo tänkt ändra för att prova. Några nackdelar med att ha den på USA som region?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Har oxo tänkt ändra för att prova. Några nackdelar med att ha den på USA som region?

Skickades från m.sweclockers.com

En liten varning bara. Jag vet inte hur det påverkar, men jag provade med UK. Nu har jag flera betalningskonto, baserat på region.

Och det kan vara så att en app du köper i UK-regionen kanske inte fungerar när du sen går tillbaka till SE-regionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

En liten varning bara. Jag vet inte hur det påverkar, men jag provade med UK. Nu har jag flera betalningskonto, baserat på region.

Och det kan vara så att en app du köper i UK-regionen kanske inte fungerar när du sen går tillbaka till SE-regionen.

Det suger ju hårt, men är man bara medveten om det så är det lugnt.
Ska provas, längtar efter att få skrika Hey Cortana till telefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kunde bara Telenors distributör leverera en telefon kunde jag ge mig in konstruktivt i alla härliga diskussioner.

/*Slut på meddelande*/

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCon:

Kunde bara Telenors distributör leverera en telefon kunde jag ge mig in konstruktivt i alla härliga diskussioner.

/*Slut på meddelande*/

Köp på elgiganten...

Inet hade en vit 950 Xl såg jag också för någon dag sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Köp på elgiganten...

Inet hade en vit 950 Xl såg jag också för någon dag sen.

Kör den via Telenor Change, så jag får surt vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

En liten varning bara. Jag vet inte hur det påverkar, men jag provade med UK. Nu har jag flera betalningskonto, baserat på region.

Och det kan vara så att en app du köper i UK-regionen kanske inte fungerar när du sen går tillbaka till SE-regionen.

Fungerar inte så.

Jag köper blandat med region US och Sverige och kan installera apparna hursom. En förutsättning är såklart att utvecklaren har gjort appen tillgänglig i den region du försöker installera den i.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCon:

Kör den via Telenor Change, så jag får surt vänta

Edit: Den kom idag

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Edit: Den kom idag

Men vad tusan...
Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

ok, låter ju jättebra det, jag beställer ett direkt.. :D!

edit:

Fast vilken panzer har du? ser att det fanns två olika sorter..

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/PA...

https://www.proshop.se/Mobiltelefontillbehoer-Skyddsfilm/Micr...

Den vanliga svarta frp. visste inte att det fanns premium som till iPhone, tror inte att det fanns när jag beställde, beställde skyddet en månad innan telefonen..

Permalänk
Skrivet av downup:

Läste om detta, någon bugg i appar som är installerade på SD-korten

Har apparna installerade på SD-kortet och har inte råkat ut för några random omstarter. Fast gäller buggen bara 950 XL eller existerar den även på 950?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Den vanliga svarta frp. visste inte att det fanns premium som till iPhone, tror inte att det fanns när jag beställde, beställde skyddet en månad innan telefonen..

Ok. Beställde den vanlig oxå.. :).. Premium alltså.. kosta ju bara 10kr mer.. hur stor kan skillnaden vara tro..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Har apparna installerade på SD-kortet och har inte råkat ut för några random omstarter. Fast gäller buggen bara 950 XL eller existerar den även på 950?

Tror det beror mycket på SDkort, köper man kvalitet så är set nog inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ni nå bättre tips på hållare till bilen än denna?

http://brodit.se/product.html?id=521829&pn=prod&brand=Microso... 950

Lite saftigt med 550 spänn (den utan laddning kostar 250 typ), dessutom tillkommer ju clip till bilen on man inte redan har.

Permalänk
Medlem

Är ni nöjda med Mozo Skalen? Ska beställa ett Silver/svart..

Permalänk
Medlem

nån som fått nya firmware?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd

New firmware update for Lumia 950/950 XL: 01078.00027.15506.020xx

Stability and performance improvements.
Improvements for SD memory card support.
Improvements for automatic display brightness settings.
Fix for a camera problem that was causing noisy images in low-light conditions for some users.
Fix for a 4K video problem that was causing stripes to show up while playing back recorded videos for some users.

http://www.windowscentral.com/new-firmware-lumia-950-and-lumi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Är ni nöjda med Mozo Skalen? Ska beställa ett Silver/svart..

Skulle gissa på att de flesta här inte fått än tyvärr.. :/ vart många förseningar..