nf7-s v1.2 xp2400 , överklockningbekymmer

Permalänk
Medlem

nf7-s v1.2 xp2400 , överklockningbekymmer

Lyckas igne vidare me mitt kort , ngn som kan ipsa om vart felet sitter ?

nf7-s 1.2
2x256 winbond
xp2400 bra stepping

testade sätta volten på 1.85 samt
köra 10x166
samt divader på 6/6

resultat piip - piip - piip

borde väl iten va ngt problem o kräma ur den betydligt mera ?

Chiftec 340watt o falconrock 2

testade 18*133 o de funkade ett tag , dog efter 56 grader , värme !? lite dålig cirkulation i lådan.

men tips på inställningar m.m mottages tacksamt ...

Extra irreterande att varje gång de blir fel så vill itne mitt usb tangentbord vara me o leka = måste reseta skiten o krångla som fan .... "snyft"

Permalänk
Inaktiv

jag har samma problem när jag kör 1.875V på processorn så börjar den pipa.. är nån slags spärr på processorn så man inte kan mata mycket spänning till coren... har sett nån annan som också haft så på sin XP2400+ AIUHB..

Permalänk
Medlem

Jag får inte heller upp den så högt.. 203*11 är mitt högsta..:( tips om vad jag ska höja? jag kör 5-2-2-2. cpu 1.75V minne 2.9V chipset 1.7V .

Permalänk
Medlem

Min 2400 på NF7-s2.0 ligger på 50 grader under belastning. Rätt varmt tycker jag iaf.

Lyckas inte heller klocka upp den nåt. Kan inte öka bussen nåt alls utan det jobbiga pipandet. CMOS-reset är det enda dessutom som verkar hjälpa när den börjar pipa.

Permalänk
Medlem

Min kan jag komma upp i 200 (ostabilt) men jag måste smyga upp hastigheten i typ 5mhz åt gången.
Hoppas jag upp till 200mhz på direkten så skiter sig allt.

Ibland vertkar den vilja klockas o ibland inte.
Mitt tycke är att bios:en verkar BUGGIG.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk

var inga problem för mig att uppnå 200fsb med min 2400+ steppnin AIUHB

Permalänk
Inaktiv

inte för mig heller, men däremot kan man inte mata den med den spänning man vill!

Permalänk
Medlem

värme är nog det största problemet på dessa kort, mitt 1.2 gick stabilt i 200 Mhz (dual channel) med orginal kylningen ville inte 203 mhz, med vattenkylning på nordbryggan är det stabilt i 217 mhz (dual channel)

med en vdd mod vill det nog mer

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk

jo det är samma fär mig,har dålig kylning på nb vet inte om det är dålig kontack mellan min sb och zalman fläns.