Nytt Gaming Headset, Vilket?

Permalänk
Medlem

Nytt Gaming Headset, Vilket?

Hallå kära Sweclockers! Är ute efter ett nytt gaming headset då mitt nuvarande Corsair Vengence 2100 Wireless börjar lida mot sitt slut efter reparationer med diverse silvertejp och superlim.

Dom funktioner jag måste ha är trådlöst och bra mikrofon! Har kollat på Steelseries 800 men verkar kluven kring priset och mic kvalitén, har testat Corsair Vengence H2100 som uppgradering kring jul men kvalitén på ljudet och mikrofonen i det exemplaret jag fick, kan ju slänga sig i sjön.

Nu till min fråga, Vad kör ni med för något och vad rekommenderar ni?

Som sagt det jag söker är

- Bra Mikrofon med skarpt och klart ljud utan att ta upp omgivningen.
- Trådlöst
- Priset spelar inte så stor roll

Hit me!

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Citat:

§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet. Om man är osäker på var en tråd ska placeras kan man skapa den i en forumdel som verkar lämplig och sedan anmäla sitt eget inlägg till moderatorerna för att få placeringen kontrollerad.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Oh sorry, antod det räknades som kringutrustning.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

Har själv Siberia 800. Toknöjd, det extra batteriet är det som gör det för mig. I övrigt bra ljud, känns gediget, tror andra upplever micen som bra med.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Kör själv HyperX Cloud 2 ljudet är bra micken okej krånglar dock en del (glapp mm).

Om du kan tänka dig att lägga till lite satsa på ett par riktiga hörlurar+modmic/bordsmic!

Permalänk

@Lippen: Sennheiser hd800s med modmic

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Finns både SteelSeries Siberia P800 och 800, P800 är billigare på komplett, där står det också att det är pc/ps4 men på webhallen står det bara ps4? men det borde väl vara samma?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Finns både SteelSeries Siberia P800 och 800, P800 är billigare på komplett, där står det också att det är pc/ps4 men på webhallen står det bara ps4? men det borde väl vara samma?

Skulle avråda dig att lägga så mycket på ett gaming headset. Visst de är säkert bra, men för 2500kr finns bättre alternativ, riktiga hörlurar + mic som jag skrev förut.