Permalänk

@ClintBeastwood: Detta verkade fungera. Tack så hemskt mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Undrar, är det ngn med AMD gpu som har sämre fps än ni borde ha?

Jag har mellan 55-90 fps med mitt ena 290x på high 2560x1080. crossfire fungerar ej än så länge

Permalänk
Medlem

Finns det inte hardcore längre?

Permalänk
Medlem

Spelet verkar verkligen gilla fler trådar.
Bytte igår från i5 2500k @ 4.2Ghz (16GB 1600Mhz ram) till
i7 6700k, stock än så länge men sync all cores 4.2Ghz (16GB Ram 3000Mhz).

I 1080p ultra är det väldigt sällan fpsen dippar under 100 om den ens gör det. Testade ändå på 64p conquest på Amiens som verkar tungdriven.

Tyckte spelet funkade helt ok på gamla 2500k också, men dippade en hel del med konstant maxade cores och varm processor som följd.
6700k ligger väl mellan 60-80% på alla "8" cores och spelet känns mycket mer smooth än innan.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att spelet crashar? Datorn i sign och win 10 pro.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av trattjaevel:

Någon annan som har problem med att spelet crashar? Datorn i sign och win 10 pro.

Inget felmeddelande ?

Permalänk
Medlem

@Myllerman: Nej :/

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Spelet verkar verkligen gilla fler trådar.

Kan ju vara att det är en väldigt mycket snabbare processor också...

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vilken tid man kan börja spela battlefield 1 early enlister? Det står en tid som är klar klockan 00.00 Tisdag, men kommer man verkligen kunna spela direkt då?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Kan ju vara att det är en väldigt mycket snabbare processor också...

Jag vill flika in här med att BF1 verkligen gillar fler trådar! Min gamla i7 920 har inga problem att hänga med.
Jag kör 2560x1080 Ultra - GTX 980 ligger på 100% konstant medan CPU ligger under 50% alltid.
Jag har runt 80fps och dippar ibland till 65 eller så.

Permalänk
Avstängd

Spelade spelet nyss igen..

Flyter på bra med dator i sign

1080P@75FPS/Ultra/100 på scale och 50 på det nedre/FXAA medium.

Men tyvärr så tilltalar spelet mig inte så värst mycket, BF4 med WW1 mod.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

växlingsfilen som windows använder
har du inte ändrat den så är den nog redan på "storleken bestäms av windows"

kontrollpanelen/system och säkerhet/system/avancerade systeminställningar/avancerat/prestanda inställningar/avancerat/virtuellt minne ändra/
Välj "Storleken bestäms av windows"

Bra tips, ska testas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agustavsson:

Bra tips, ska testas!

gör så.
dag och natt skillnad här.

Nån som vet vad BF1 kommer att ligga på i storlek nerladdat?
avinstallerade BF4 nyss på 35gb så runt där är lugnt.
större så blir det att skaffa en större SSD

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fisken1986:

BF4 med WW1 mod.

lol
hade det varit det så hade jag inte avinstallerat BF4.
BF4 går ju inte att spela nu när man har kört BF1 betan
BF4 ser ju för jävligt ut

grovhuggen low poly grafik med matta blåaktiga färger.
BF1s grafik är i en helt annan division.

låter mer som du behöver en ny skärm och en skärmkalibrering
enbart efter en kalibrering så ser man färgerna i spelen som dom är tänkta att visas.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Nån som vet vad BF1 kommer att ligga på i storlek nerladdat?

Mitt tar 47,1 GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nike54:

Spelet verkar verkligen gilla fler trådar.
Bytte igår från i5 2500k @ 4.2Ghz (16GB 1600Mhz ram) till
i7 6700k,

Frågan är om det inte är HT (Hyper Threading) med i7 modellerna som ger en boost?
finns det BF1 tester mellan i5 och i7 modeller?

vet sen förut att HT ger en boost i BF4

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Alla maps går att spela på nu ju.. var det inte bara 5 av 9 förut?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Nån som vet hjur långt SP läget är? Kanske skulle spela SP i ett bf för en gångs skull... hört att detta ska vara bra...
Hinner inte spela på fredag, ska på Volbeat... men servrarna brukar vara överbelastade första dagarna, disconnection, rubberbandning, mm... så blir det även denna gång ändå misstänker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

lol
hade det varit det så hade jag inte avinstallerat BF4.
BF4 går ju inte att spela nu när man har kört BF1 betan
BF4 ser ju för jävligt ut

grovhuggen low poly grafik med matta blåaktiga färger.
BF1s grafik är i en helt annan division.

låter mer som du behöver en ny skärm och en skärmkalibrering
enbart efter en kalibrering så ser man färgerna i spelen som dom är tänkta att visas.

Vad kalibrerar man mot? Finns det nån motsvarighet till pc skärm som det gör när man ställer in tv/projektor dvs avs hd 709 eller DVE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Man snackar lite om att snabbare minnen kan vara orsaken till dipps. Själv går mina i 1869,6 MHz. Men det kanske bara gäller när man kör 8gig

A lot of comments add up to the fact that BF1 is sensitive to RAM speed. 8 Go 1600 Mhz (framerate drops) vs 8 Go 2400 Mhz (smooth as butter). Can anyone try that out by underclocking his RAM ? If you have excellent framerate and high speed RAM of course. 8 Go vs 16 Go is not relevant regarding this fix.

It's not a fact but it's perhaps the issue with our problem. If it's relevant (meaning if people try), DICE can look into that or we have to upgrade our RAM.

I've got issues (drops below 60 fps) with W10 - Dx11 - i5 3570k 4 Ghz - 8 Go RAM 1600 Mhz - 1070 GTX.

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/35936/my-cpu-...

Mycket intressant. Jag testade att hoppa in i BIOS nu och såg att XMP profilen var avstängd, så mina minnen kördes i 1333hz - nu kör det i 1600 som de ska. Får se hur det går imorgon när det släpps.

Skrivet av pg_ice:

hade samma problem i betan tills jag satte tillbaka page filen i windows från custom till att windows bestämmer storleken.
stabila fps efter
testa det

Min page file körs på systemdisken och bestäms av Windows, så det är inte det, men tack ändå

Skrivet av Whaea:

Någon som har koll på vilken tid man kan börja spela battlefield 1 early enlister? Det står en tid som är klar klockan 00.00 Tisdag, men kommer man verkligen kunna spela direkt då?

Yes vid midnatt inatt, tisdag 00:00 CEST - så ungefär 14 timmar från att jag skriver detta meddelande

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Vad kalibrerar man mot? Finns det nån motsvarighet till pc skärm som det gör när man ställer in tv/projektor dvs avs hd 709 eller DVE?

OT: ?
det viktigaste är att ställa in vitballansen till 6500K eftersom alla färger blandas från vitt.
stämmer vitballansen då stämmer även färgerna.
tyvärr så har dom flesta skärmarna en helt skruvad vitballans mot det blåa hållet över 8000K.
Även gammakurvan kan vara helt förvrängd standard.

En kalibrering menas med att man hakar på en colori eller spectrometer på skärmen och läser av ett antal testfiler i ett kalibreringsprogram som Chroma Pure/Calman eller HCFR.
Sen justerar man in RGB ballansen och ev Gamma på skärmen så att man når referens.

Med DVE så går det enbart att ställa in svart och vitnivån och skärpa inget annat.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chiliboy:

Min page file körs på systemdisken och bestäms av Windows, så det är inte det, men tack ändå

Är Hyper Threading på?
Kolla även så att inte CPUn håller på och throttlar upp och ner när du spelar
den måste ligga konstant på maxhastighet. (när den belastas)
finns inst för cpu throttling i biosen och även inst för energisparlägen.

lite info om hur man maxar CPUn när den används
http://smallbusiness.chron.com/prevent-drops-cpu-speed-70828....

Edit: vad kör du för Windows?
Harvar du runt med Win7 så är det garanterat problemet här.
CPU optimeringen i spel fick en rejäl boost från och med Win8 vilket märks
Det kan skilja 20-30fps från att köra Win7 till att köra Win 8.1 eller 10

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Förstår inte varför EA/DICE övergett browsern... samt undrar jag om det finns nåt sätt att kolla tidigare spelade rundor?

Browsern ? Serverbrowsern finns ju fortfarande

Permalänk

Vilket fantastiskt spel! Att jag tjänade in EA Access-avgiften och dessutom fick spela i förtid gjorde bara saken bättre!

Lite oroväckande att Quickmatch-functionen bara fungerande för Domination för mig, samt att hela spelet låste sig ifall jag försökte quitta när den fastnat i att försöka hitta Conquest-matcher. Men finns ju server browser. Att class promotion inte inträffade förrens man lämnade servern borde de också fixa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Class promotion händer väl när det händer? Har ett minne om att jag fått upp info om det under spelets gång. Å andra sidan händer det ju så jävla mycket hela tiden så jag ska inte svära på den saken

Permalänk

Riktigt bra spel! Var lite tveksam innan då jag tröttnat rätt fort på de senaste BF-spelen. Men detta är ju helt klart det bästa på bra länge!

Permalänk
Skrivet av patient67:

Vilket fantastiskt spel! Att jag tjänade in EA Access-avgiften och dessutom fick spela i förtid gjorde bara saken bättre!

Lite oroväckande att Quickmatch-functionen bara fungerande för Domination för mig, samt att hela spelet låste sig ifall jag försökte quitta när den fastnat i att försöka hitta Conquest-matcher. Men finns ju server browser. Att class promotion inte inträffade förrens man lämnade servern borde de också fixa.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har blivit class promotad under rundans gång vet dock inte om unlocks såvida låses upp då eller sen men det dyker upp en symbol som falggar för att man blivit promotad

Permalänk
Skrivet av knubbsalen:

Jag har blivit class promotad under rundans gång vet dock inte om unlocks såvida låses upp då eller sen men det dyker upp en symbol som falggar för att man blivit promotad

Minns att jag fick en notis när jag gick upp i level första gången men sen blev det tyst och inga unlocks under ett spelpass på tre timmar. När jag loggade in igen samma kväll var allt upplåst på direkten 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Någon som har koll på vilken tid man kan börja spela battlefield 1 early enlister? Det står en tid som är klar klockan 00.00 Tisdag, men kommer man verkligen kunna spela direkt då?

Släppdatum på Windows: 18 oktober 2016 00:00 CEST

Alltså Central European Summer Time som är våran tid nu, så vi ska kunna spela 00.00 inatt

https://www.timeanddate.com/time/zones/cest

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Någon som har hört något mer angående hyra server via EA?
tycker de borde släppt det. man kan ju lira inatt..