Permalänk
Medlem
Skrivet av Vicomten013:

Jag sitter med i5 3570k @ 4,2 16GB RAM (1666) och GTX 1070, hur tror ni det står sig på 1440p?

Väldigt bra.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Någon annan som tycker grafiken är kass? Har provat 3 olika drivare nu men allt på lite avstånd i spelet blir suddigt/låg upplösning. Oavsett inställningar eller med AA på/av.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har inte kan spela operations idag? Funkade i förrgår och igår men idag får jag bara upp introt till Amiens och sedan skickas jag tillbaka dit man väljer operations. (Spelar ingen roll vilken operation eller om jag väljer 40 eller 64 players)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

@ronz: Du har sudd-AA igång. Taktiken är att ta bort aliasing genom att göra allt suddigt...

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Är det bara jag som har inte kan spela operations idag? Funkade i förrgår och igår men idag får jag bara upp introt till Amiens och sedan skickas jag tillbaka dit man väljer operations. (Spelar ingen roll vilken operation eller om jag väljer 40 eller 64 players)

Samma här! Men så helt plötsligt kommer man in. Vet inte vad problemet är. Kanske det börjar ta slut på de 10 timmar folk har

Permalänk
Medlem

@Delcorona: Ok, jag får testa lite till då.. vill ju inte slösa all tid på att försöka joina dock :/ (Eller det kanske inte räknas om man inte är i en match?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Verkar vara nån bugg eller nått med grafikinställningarna. Första dan flöt det på bra, andra dan typ 20fps mindre. Sänkte grafiken men fortfarande inte bra. Provade sen att ta reset på grafikinställningarna och sen var allt bra igen. Skummit.
Undrar om det är värt att spara några timmar tills imorn eller har alla spelat upp sina 10h då så allt är tomt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

@-ronz: Du har sudd-AA igång. Taktiken är att ta bort aliasing genom att göra allt suddigt...

Nej det är inte AA-som orsakar det. Som jag skrev så är det suddigt/lågupplöst oavsett om jag har AA på eller inte. Det är främst reflektioner, tex vattenpölar som är väldigt pixligt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Ursäkta om jag är efter, har inte läst igenom tråden. Men hur kan man spela nu? Är det någon typ av early access om man förbokat? Tack!

Edit : nvm. Läste i tråden och hittar svaret

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ronz:

Nej det är inte AA-som orsakar det. Som jag skrev så är det suddigt/lågupplöst oavsett om jag har AA på eller inte. Det är främst reflektioner, tex vattenpölar som är väldigt pixligt.

Ta screenshot och posta. Kanske man kan jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ta screenshot och posta. Kanske man kan jämföra.

Svårt att ta bilder på det, det syns mest när man rör på sig. Försökte iaf;
http://i.imgur.com/vk37ysd.jpg
http://i.imgur.com/TH8pYCW.png

Ringade in de områden där det syns mest. Är pixligt på något vis.
Spelar ingen roll vilka grafikinställningar jag använder. Overall ser spelet sämre ut än både BF3 och BF4 pga detta

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Verkar skapligt ytligt spelet, alltså väldigt väldigt lite djup. Speciellt när det kommer till customization.
Typ 4 vapen per klass och skillnaden mellan de är skapligt små.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Verkar skapligt ytligt spelet, alltså väldigt väldigt lite djup. Speciellt när det kommer till customization.
Typ 4 vapen per klass och skillnaden mellan de är skapligt små.

Första världskriget hade ju inte enorma grejer som nu tid har och jag är tacksam över det, BF4 hade så många onödiga grejer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av ronz:

Svårt att ta bilder på det, det syns mest när man rör på sig. Försökte iaf;
http://i.imgur.com/vk37ysd.jpg
http://i.imgur.com/TH8pYCW.png

Ringade in de områden där det syns mest. Är pixligt på något vis.
Spelar ingen roll vilka grafikinställningar jag använder. Overall ser spelet sämre ut än både BF3 och BF4 pga detta

Ok, får ta egen screenshot senare i kväll och ladda upp. Kan man iaf se om det är lika för mig. Har inte tänkt på om det är sådär.

Skrivet av Lothbrok:

Verkar skapligt ytligt spelet, alltså väldigt väldigt lite djup. Speciellt när det kommer till customization.
Typ 4 vapen per klass och skillnaden mellan de är skapligt små.

Mm, det gäller att gameplayet håller i övrigt. Än sålänge är det grymt kul (lirat 8 timmar hittils) men om några veckor/månader det är då man vet. I BF4 finns det mycket utrymme att leka med olika konfigurationer av vapen och gadjets som sagt. Den som lever får se om BF1 håller i längden.

Permalänk
Entusiast

Förstår inte varför EA/DICE övergett browsern... samt undrar jag om det finns nåt sätt att kolla tidigare spelade rundor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Verkar skapligt ytligt spelet, alltså väldigt väldigt lite djup. Speciellt när det kommer till customization.
Typ 4 vapen per klass och skillnaden mellan de är skapligt små.

Själv bryr jag mig inte så mycket om tillbehör, olika vapen och sånt. Jag spelar för matchen och för att få poäng och kills. I BF4/BF3/CoD spelar jag också med samma vapen och tillbehör nästan hela tiden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Själv så avskydde jag battlelog och är bara glad att dom har det ingame numera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Första världskriget hade ju inte enorma grejer som nu tid har och jag är tacksam över det, BF4 hade så många onödiga grejer.

Detta är ju dock bara inspirerat av WW1.
Så de hade kunnat slänga in silencers och massa annat.

Skrivet av fantomsmurfen:

Själv bryr jag mig inte så mycket om tillbehör, olika vapen och sånt. Jag spelar för matchen och för att få poäng och kills. I BF4/BF3/CoD spelar jag också med samma vapen och tillbehör nästan hela tiden.

Du gillade alltså battlefront?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Du gillade alltså battlefront?

Ja jag spelar det litegrann nästan dagligen. (Har 121 timmar i SWBF och har 164 timmar i BF4)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Ja jag spelar det litegrann nästan dagligen. (Har 121 timmar i SWBF och har 164 timmar i BF4)

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Hur är SP? Värt att löpa enbart för det tror ni?

Permalänk
Skrivet av ronz:

Svårt att ta bilder på det, det syns mest när man rör på sig. Försökte iaf;
http://i.imgur.com/vk37ysd.jpg
http://i.imgur.com/TH8pYCW.png

Ringade in de områden där det syns mest. Är pixligt på något vis.
Spelar ingen roll vilka grafikinställningar jag använder. Overall ser spelet sämre ut än både BF3 och BF4 pga detta

Hann inte ta nån perfekt screenshot då speltiden rann ut nyss
Här är två iaf. Ser inga konstiga pixlar dock.

http://forumbilder.com/images/2016/10/15/ScreenshotWin32_Fina...
http://forumbilder.com/images/2016/10/15/ScreenshotWin32_Fina...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Hann inte ta nån perfekt screenshot då speltiden rann ut nyss
Här är två iaf. Ser inga konstiga pixlar dock.

http://forumbilder.com/images/2016/10/15/ScreenshotWin32_Fina...
http://forumbilder.com/images/2016/10/15/ScreenshotWin32_Fina...

Svårt att se, men det ser inte ut som att du har det problemet jag har, ditt spel ser klarare ut. :/

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Svårt att se, men det ser inte ut som att du har det problemet jag har, ditt spel ser klarare ut. :/

Ok skumt då vi har i princip samma spec på datorn. Antar du drog in nyaste Nvida drivarn om det gör nån skillnad.

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle klara mig på min I7 4770K, gtx1070 fastän jag bara har i 8GB ram i för tillfället.
Men jag använder ca 90-95% ram under spelets gång
och ligger bara mellan 50-80fps ibland drar det ned ännu mer. Spelar ingen roll vad jag kör för grafikinställningar.

Vet att rekommenderade var 16GB men trodde inte
det skulle vara så här kasst

I BF4 allt maxat hade jag runt 120-140fps.

EDIT: Nu vet jag varför troligtvis... hade 1333mhz inställt i bios, vet att ja pillade för jag
hade problem för längesedan, men när jag ändrade till 2400mhz vilket minnena är gjorda för
så verkar det vara skillnad.
Sedan så går mina minnen i Singel, funkar ej i Dual pga böjda pins.... hade helt glömt av detta,
så singel channel påverkar prestandan enormt i BF1, aldrig märkt av detta lika mkt i annat spel innan.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ok skumt då vi har i princip samma spec på datorn. Antar du drog in nyaste Nvida drivarn om det gör nån skillnad.

Har provat de tre senaste drivarna..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag kommer helt seriöst inte att orka spela det här spelet. Sniper gevär som gör 100 i skada när dom träffar lillfingret får ju en awp att skämmas. Alltså, helt seriöst, 100 i skada inte undra på att jag blev slaktad som en gris. Trodde helt seriöst först träffarma att dom flytade in en hs men, helt jävla vansinnigt.

Nej, blir tillbaka till BF4 och alla kör med irnv vilket är trevligare än detta.

Permalänk
Avstängd

@ronz:
Jag tycker grafiken är makalöst fin.
Lik den i starwars battlefront.
Sån jäkla skillnad jämfört med BF4.
Och jag är den som gillar lite långsammare FPS spel.
Jämfört med call of duty,
Man är bara död utan att fatta vad som hände.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett horribelt tragiskt spel att lira, man kutar runt i en dimma mest hela tiden känns det som utan att se ngt sen ligger det en kille med ett sniper gevär utan optik 50-60m bort och skjuter på det som rör sig i dimman och träffar en i lilltån och man dör.

Edit: Det är efter typ efter par timmar av betan och nu trial.

Permalänk
Skrivet av Lothbrok:

Verkar skapligt ytligt spelet, alltså väldigt väldigt lite djup. Speciellt när det kommer till customization.
Typ 4 vapen per klass och skillnaden mellan de är skapligt små.

Det är ju sjukt stor skillnad i tex damage drop off.. Men ja det är lite skralt med bössor å andra sidan hade bf4 allt för många som i princip inte gjorde någon nytta.