Permalänk
Medlem

Jag undrar huruvida alla dessa olika rykten verkligen gynnar AMD eller om det inte vore bättre att bara ge svart på vitt lite mer konkret hur de planerat.

Medveten om att det förhoppningsvis händer under Computex, men det känns aningen sent bara.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Frontier Edition will ship with 16GB of HBM2 towards the latter half of June. You will see the enthusiast gaming platform, the machine learning platform and the processional graphics platform very soon thereafter. And so, we will be launching Vega across all the market segments over the next couple of months. "

Så som jag tolkat vad Lisa Su sade är att RX Vega kommer släppas innan 31.a Juli och inte senare. Kommande två månader, Juni och Juli. Har svårt att se hur folk har kommit fram till att det ska släppas i Augusti.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

Intressant läsning, men WinterCharm's fatwa stal showen. (╮°-°)╮┳━━┳ ( ╯°□°)╯ ┻━━┻

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abnomynos:

Intressant läsning, men WinterCharm's fatwa stal showen. (╮°-°)╮┳━━┳ ( ╯°□°)╯ ┻━━┻
http://forumbilder.se/G8CKC/snip-20170523000945.png

Fast Nvidia-kortet lär ju inte göra det han ber om heller. Kommer snarare bli tvärtom.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Fast Nvidia-kortet lär ju inte göra det han ber om heller. Kommer snarare bli tvärtom.

Nej men nvidias kort behöver inte göra annat än att släppa ett nytt kort med förvirrande namn och en sjuhelvetes jävla prislapp, det räcker för att man ska glömma bort att man ville ha "beej's"

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

Så som jag tolkat vad Lisa Su sade är att RX Vega kommer släppas innan 31.a Juli och inte senare. Kommande två månader, Juni och Juli. Har svårt att se hur folk har kommit fram till att det ska släppas i Augusti.

Fast "next couple of months" betyder väl typ kommande månaderna viket är mer än en månad.
Så det kan väl vara 2-3-4.. månader eller...?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av happy_per:

Fast "next couple of months" betyder väl typ kommande månaderna viket är mer än en månad.
Så det kan väl vara 2-3-4.. månader eller...?

"The first shipping Vega will be the Frontier Edition, which will ship with 16GB of memory and it will ship towards the later half of June. You will see the enthusiast gaming platform, the machine learning platform, the professional graphics platform very soon thereafter. And soon we will be launching Vega across all the market segments over the next couple of months".

Vilket betyder under nästkommande månader, men jag tror att couple, tenderar att vara ganska få i engelskan.

https://forum.beyond3d.com/threads/amd-vega-10-vega-11-and-ve...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Det man får fundera på är om 'next' i det här fallet räknas från nu eller från när FE släpps..gör ju en skillnad på en månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

@Adrenochrome: Tror att Lisa inte hade för avsikt att vara tydlig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

"The first shipping Vega will be the Frontier Edition, which will ship with 16GB of memory and it will ship towards the later half of June. You will see the enthusiast gaming platform, the machine learning platform, the professional graphics platform very soon thereafter. And soon we will be launching Vega across all the market segments over the next couple of months".

Ska man lägga någon vikt vid den formuleringen?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Aleshi:

Ska man lägga någon vikt vid den formuleringen?

Bra fråga, alla marknadssegment, tolkar jag som inkluderande de som Polaris har nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Bra fråga, alla marknadssegment, tolkar jag som inkluderande de som Polaris har nu.

Personligen så tycker jag det känns troligare att detta är ytterligare ett exempel på vilseledande formuleringar snarare än att vi får se Vega-baserade grafikkort under tusenlappen.

Permalänk
Medlem

@Aleshi:

Kan syfta på kommande APU:s som ska ha Vega i GPU-delen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

@Aleshi:

Kan syfta på kommande APU:s som ska ha Vega i GPU-delen?

Det är ett segment, men är det alla segment?
Dessutom kommer Zen-baserade APU:er först en bra bit in i 2018 till desktop.

Permalänk
Medlem

Jag läser det snarare som vad alla tror kommer hända - HBM2 kommer va bristvara. Dvs vi kommer inte se 3+ varianter av RX Vega som släpps "nu", bara en top end (den som landar nånstans mellan 1080 och 1080Ti i prestanda). De resterande korten (dvs alla gimpade varianter i alla olika segment) kommer inte förren efter flera månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag läser det snarare som vad alla tror kommer hända - HBM2 kommer va bristvara. Dvs vi kommer inte se 3+ varianter av RX Vega som släpps "nu", bara en top end (den som landar nånstans mellan 1080 och 1080Ti i prestanda). De resterande korten (dvs alla gimpade varianter i alla olika segment) kommer inte förren efter flera månader.

Vilka kort pratar du om exakt? Kommer vi se Vega-baserade kort täcka segmenten som nuvarande 500-serien håller inom några månaders tid?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av murklor:

Jag läser det snarare som vad alla tror kommer hända - HBM2 kommer va bristvara. Dvs vi kommer inte se 3+ varianter av RX Vega som släpps "nu", bara en top end (den som landar nånstans mellan 1080 och 1080Ti i prestanda). De resterande korten (dvs alla gimpade varianter i alla olika segment) kommer inte förren efter flera månader.

Har inte sett något om att alla tror det kommer bli brist på HBM2.
För närvarande är det onekligen brist men produktionen uppges rampas upp, enligt vad jag sett.

edit Ah! du menar på kortare sikt, då håller jag med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vilka kort pratar du om exakt? Kommer vi se Vega-baserade kort täcka segmenten som nuvarande 500-serien håller inom några månaders tid?

För eller senare måste det ju hända, ja. AMD kan ju inte köra RX588 år 2026 eller nåt som är en refresh av Polaris. Frågan är bara när.

Som ovan insåg, så är det förstås kortsiktigt jag menar

Det enda sättet jag ser att dom kan minimera brister är att dom kör 2x2, 2x4 och 2x8 minnes konfigs. Dvs 16gb Frontier, 8gb RX Vega top end och ett 4gb "budget" kort runt 1070 prestanda. Men med tanke på att AMD själva säger att dom inte tjänar nåt på low end... undrar jag hur mycket sånt minne det kommer finnas. Det är nog låg prioritet att tillverka. Jag gissar på att dom kommer fokusera helt på 2x8 och 2x4 i början, helt enkelt. Att sälja billigare 2x4 varianter skulle inte vara i deras intresse, dom skulle bara förlora på det.

Hur som helst så är det bara några dagar tills vi får reda på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

För eller senare måste det ju hända, ja. AMD kan ju inte köra RX588 år 2026 eller nåt som är en refresh av Polaris. Frågan är bara när.

Som ovan insåg, så är det förstås kortsiktigt jag menar

Du behöver inte vara dryg och insinuera att jag inte insåg vad som menades. Men jag pratar om Lisa Su's utalande. Där är inte frågan alls "när". Hon säger uttryckligen att Vega ska komma till samtliga segment inom ett par månader. 2026 är inte vad som avses när man säger "next couple of months". Frågan är, vilseleder hon, eller kommer vi på riktigt få se Vega i samtliga segment inom några få månader? Det inkluderar liksom 50$ - 700$+. Jag tror att det är en väldigt liberal användning av ord det handlar om i hennes fall.
Jag är rätt övertygad om att vi inte kommer få se Vega i något lägre segment innan årsskiftet. Vidare tolkar jag också bristen på Polaris-ersättare som att Vega inte alls är så mycket effektivare som AMD sagt.

Skrivet av murklor:

Det enda sättet jag ser att dom kan minimera brister är att dom kör 2x2, 2x4 och 2x8 minnes konfigs. Dvs 16gb Frontier, 8gb RX Vega top end och ett 4gb "budget" kort runt 1070 prestanda. Men med tanke på att AMD själva säger att dom inte tjänar nåt på low end... undrar jag hur mycket sånt minne det kommer finnas. Det är nog låg prioritet att tillverka. Jag gissar på att dom kommer fokusera helt på 2x8 och 2x4 i början, helt enkelt. Att sälja billigare 2x4 varianter skulle inte vara i deras intresse, dom skulle bara förlora på det.

Hur som helst så är det bara några dagar tills vi får reda på det.

Det där är också intressant, när AMD inte lyckats tävla på Highend, som med 2900XT vs 8800 Ultra eller med Polaris vs 1080 Ti så heter det att det är i låga segment alla volymer och pengar är. Men när de vill slå sig in på högre segment så heter det att det inte finns pengar i lägre segment. Just den delen av AMDs PR känns väldigt tveksam. Vilket förstärker min tveksamhet till att det är så smart att fläska upp GCN till beräkningskort när AMDs marknadsandelar och volymer i den branschen är väldigt små. Det förstör hela deras förmåga att konkurrera med nVidia. En VLIW3 hade nog varit mycket effektivare än GCN till spel.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Du behöver inte vara dryg och insinuera att jag inte insåg vad som menades. Men jag pratar om Lisa Su's utalande. Där är inte frågan alls "när". Hon säger uttryckligen att Vega ska komma till samtliga segment inom ett par månader. 2026 är inte vad som avses när man säger "next couple of months". Frågan är, vilseleder hon, eller kommer vi på riktigt få se Vega i samtliga segment inom några få månader? Det inkluderar liksom 50$ - 700$+. Jag tror att det är en väldigt liberal användning av ord det handlar om i hennes fall.
Jag är rätt övertygad om att vi inte kommer få se Vega i något lägre segment innan årsskiftet. Vidare tolkar jag också bristen på Polaris-ersättare som att Vega inte alls är så mycket effektivare som AMD sagt.
Det där är också intressant, när AMD inte lyckats tävla på Highend, som med 2900XT vs 8800 Ultra eller med Polaris vs 1080 Ti så heter det att det är i låga segment alla volymer och pengar är. Men när de vill slå sig in på högre segment så heter det att det inte finns pengar i lägre segment. Just den delen av AMDs PR känns väldigt tveksam. Vilket förstärker min tveksamhet till att det är så smart att fläska upp GCN till beräkningskort när AMDs marknadsandelar och volymer i den branschen är väldigt små. Det förstör hela deras förmåga att konkurrera med nVidia. En VLIW3 hade nog varit mycket effektivare än GCN till spel.

Tillverkare kan väl aldrig garantera 100% yield vid tillverkning av deras kretsar? Med andra ord kommer vi nog se Vega i high/mid/low segmentet inom kort då de massproducerar Frontier Edition och RX Vega just nu. De kretsarna som är defekta kommer få kärnor/minnesbussar/minneskretsar andra diverse saker inaktiverade och helt enkelt rebrandas till mid/low end kort. Precis som nvidia gör (tänk Kepler 1080,1070,1060 etc). Tycker Lisa Su:s statement inte är på något vis felaktigt utan snarare naturligt. Att kassera de kretsarna vore en förlust.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Tillverkare kan väl aldrig garantera 100% yield vid tillverkning av deras kretsar? Med andra ord kommer vi nog se Vega i high/mid/low segmentet inom kort då de massproducerar Frontier Edition och RX Vega just nu. De kretsarna som är defekta kommer få kärnor/minnesbussar/minneskretsar andra diverse saker inaktiverade och helt enkelt rebrandas till mid/low end kort. Precis som nvidia gör (tänk Kepler 1080,1070,1060 etc). Tycker Lisa Su:s statement inte är på något vis felaktigt utan snarare naturligt. Att kassera de kretsarna vore en förlust.

Fast nu gör du en halmgubbe. Jag har inte sagt att de inte ska återvinna kretsar som inte klarar full spec, klart de kommer göra det, men de täcker inte mycket mer av marknaden med en krets för att de gör det. Dessutom glider du från frågan. Kommer Vega till alla segment inom ett par månader? Kommer vi få se Vega nerklippt till kort under 3000:-? 2000:-? Kommer vi få se Vegakort nerklippta till segment under tusenlappen? Om inte, så är ju uttalandet felaktigt. Huruvida det är naturligt eller inte är dessutom irrelevant i frågan om dess korrekthet.
Vi fick aldrig se Fiji nerklippt till budgetkort, vi har aldrig fått se en enda krets användas till kort i entusiastsegmentet och budgetsegmentet samtidigt. Och nej, nVidia har inte heller gjort det.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Fast nu gör du en halmgubbe. Jag har inte sagt att de inte ska återvinna kretsar som inte klarar full spec, klart de kommer göra det, men de täcker inte mycket mer av marknaden med en krets för att de gör det. Dessutom glider du från frågan. Kommer Vega till alla segment inom ett par månader? Kommer vi få se Vega nerklippt till kort under 3000:-? 2000:-? Kommer vi få se Vegakort nerklippta till segment under tusenlappen? Om inte, så är ju uttalandet felaktigt. Huruvida det är naturligt eller inte är dessutom irrelevant i frågan om dess korrekthet.
Vi fick aldrig se Fiji nerklippt till budgetkort, vi har aldrig fått se en enda krets användas till kort i entusiastsegmentet och budgetsegmentet samtidigt. Och nej, nVidia har inte heller gjort det.

Men frågan är väl egentligen är väl egentligen vad "alla segment"betyder enligt dig och vad som egentligen sagts? Lisa Su:s uttalande säger att AMD kommer ta Vega till alla segment. Det kan innebära att AMD släpper variationer av Vega i sina APU:er, vilket de gör inom kort, dessa kan ju rätt enkelt täcka många segment (low-end/integrated/mobile/handheld) Eller pratar du pris/segmentering endast inom gaming? Vet inte riktigt vad du försöker bevisa? och JO, Nvidia hade t.ex GM20x (maxwell) från low till highend 950,960, 970, 980, 980Ti till TitanX, maxwell fanns även i TegraX1. Om du pratar EXAKT samma Krets, t.ex GM200 i TitanX så har den aldrig använts i andra segment, men det är inte heller något som man kan ta ifrån Lisa Su:s uttalande. Så återigen vad är det du försöker bevisa?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Men frågan är väl egentligen är väl egentligen vad "alla segment"betyder enligt dig och vad som egentligen sagts? Lisa Su:s uttalande säger att AMD kommer ta Vega till alla segment. Det kan innebära att AMD släpper variationer av Vega i sina APU:er, vilket de gör inom kort, dessa kan ju rätt enkelt täcka många segment (low-end/integrated/mobile/handheld) Eller pratar du pris/segmentering endast inom gaming? Vet inte riktigt vad du försöker bevisa?

I meningen innan så pratar honom Vega till Frontier Edition, Entusiast Gaming, Machine Learning och professionell grafik. Efter det så ska Vega komma till ALLA segment. Vill poängtera innan vi går vidare att hon alltså särskiljer och visar att hon menar alla andra segment än de hon räknade upp först. Man kan inte bara utesluta hela grafikkortsmarknaden när man räknar ALLA segment. Men vi kan köra ett tankeexperiment med din högst godtyckliga definition med vad som avses med ALLA segment. Kommer vi se Vega till APU:er inom ett par månader från Frontier Edition? Ja eller nej? Om ja, kommer de komma till stationära och bärbara? Utöver det, är en APU med sin nisch samma segment som ett grafikkort som har sin nisch?
Helt enkelt, kommer vi se Vega i någon som helst annan produkt än grafikkort över 3000:- innan Q4 eller rent av Q1-Q2? Kommer de täcka ALLA segment inom ett par månader?

Skrivet av Helionart:

och JO, Nvidia hade t.ex GM20x (maxwell) från low till highend 950,960, 970, 980, 980Ti till TitanX, maxwell fanns även i TegraX1.

Frågan gällde om man kunde ta Vega till flera segment genom återvinning av defekta kretsar, i ditt exempel låtsas du som om det gäller ett flertal kretsar. Kommer det ett flertal Vega-kretsar de närmaste månaderna?

Skrivet av Helionart:

Om du pratar EXAKT samma Krets, t.ex GM200 i TitanX så har den aldrig använts i andra segment, men det är inte heller något som man kan ta ifrån Lisa Su:s uttalande. Så återigen vad är det du försöker bevisa?

Nej, Lisa sa inte det, DU sa att de kunde nå alla segment genom att deaktivera delar. Vega 10 kan inte användas i budget-grafikkort. Vilka andra kretsar kommer inom ett par månader?

Jag försöker inte bevisa någonting. Jag försöker ställa en fråga angående Lisas uttalande. Du försöker avleda från grundfrågan och bevisa en del dock. Du kan inte ange deaktivering av delar av en krets som metod för att nå alla segment i ena andetaget för att i andra andetaget låta en bred front av olika kretsar vara bevis på hur man gjort detta. Det är en helt annan sak. Familjen med Maxwell kretsar är inget exempel på hur man ska kunna nå ALLA segment med Vega 10 inom ett par månader. Du kan inte låta definitionen av vad du menar ändras för att passa argumentet som du vill föra för stunden.

Så, kan vi hålla oss till min fråga? Kan man förvänta sig att Vega kommer till alla segment inom några månader? Jag nöjer mig med att inkludera alla grafikkortssegment från budget till entusiast. Du kan inkludera APU:er, bärbart och handhållna enheter i definitionen om du vill. Men den breda definitionen ökar inte chanserna för AMD att nå ALLA segment.
Som sagt, vill inte bevisa något, jag vill ha svar, och då svar på min faktiska fråga, inte på någon annan fråga jag inte ställt.

Permalänk
Hjälpsam

@Aleshi: APU:n kommer att få Vega, tror att det var Pappersmästaren som nämnde det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@Aleshi: APU:n kommer att få Vega, tror att det var Pappersmästaren som nämnde det.

Det har jag aldrig någonsin sagt emot. Jag har tvärtom förtydligat vad jag menat flera gånger. Min fråga kvarstår.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Det har jag aldrig någonsin sagt emot. Jag har tvärtom förtydligat vad jag menat flera gånger. Min fråga kvarstår.

Du behöver inte vara så aggressiv. Allt alla vet är vad hon sa och det var att det kommer till alla segment inom några månader. Hon kanske definierar alla segment annorlunda än dig så att det är low-, mid- och high-end, typ under 2000, under 4000 och upp till 8000 eller så. Eller så kanske hon syftar på att de kommer att börja släppa i fler segment inom den tiden och fler allt eftersom. Oavsett så är det mesta i denna tråd, som inte är citat, rena spekulationer och inget att hetsa upp sig över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Du behöver inte vara så aggressiv. Allt alla vet är vad hon sa och det var att det kommer till alla segment inom några månader. Hon kanske definierar alla segment annorlunda än dig så att det är low-, mid- och high-end, typ under 2000, under 4000 och upp till 8000 eller så. Eller så kanske hon syftar på att de kommer att börja släppa i fler segment inom den tiden och fler allt eftersom. Oavsett så är det mesta i denna tråd, som inte är citat, rena spekulationer och inget att hetsa upp sig över.

Och jag menar att jag inte tror att det kommer till alla segment även med den definitionen inom ett par månader. Jag kan inte komma på någon godtycklig definition som kan få det att gå ihop med hur det ser ut nu.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Det har jag aldrig någonsin sagt emot. Jag har tvärtom förtydligat vad jag menat flera gånger. Min fråga kvarstår.

Svaret på din fråga kommer tiden utvisa. Vega kommer nog ingå i många om inte alla deras segment då de verkar satsa stenhårt på zen + vega. Sättet du formulerat dig på verkar som att du är fast beslutsam att bevisa någon påstådd lögn.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Svaret på din fråga kommer tiden utvisa. Vega kommer nog ingå i många om inte alla deras segment då de verkar satsa stenhårt på zen + vega. Sättet du formulerat dig på verkar som att du är fast beslutsam att bevisa någon påstådd lögn.

Du envisas med denna halmgubben. Jag har aldrig invänt mot att Vega kommer ingå i alla deras segment. Du kan låtsas som att det är däri min invändning ligger om du vill. Men det leder ingen vart.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Aleshi:

Det har jag aldrig någonsin sagt emot. Jag har tvärtom förtydligat vad jag menat flera gånger. Min fråga kvarstår.

Jag pratade inte mot dig, jag bara nämnde ett segment som uttalat kommer att få Vega, ett annat är prestandasegmentet.
Vad gäller övriga som du frågar om, saknar jag svar.
Detta är ingen strid från min sida.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |