Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förståeligt det. :/
CDON har väldigt bra priser på vissa nya Amiibos har jag sett. Men att hinna på innan allt är uppbokat är ju desto svårare. Stör mig personligen att jag fortfarande inte kunnat förboka de tre Amiibos jag saknar utöver de jag redan har bokat. Player 2-versionerna av Corrin (Female), Cloud och Bayonetta.

Är den sällsynt? Den första med eldklotet?
Jodå, saknas en del Zelda-Amiibos, speciellt allt BotW-relaterat som blev riktigt svårt att få tag i. Men samtidigt lite kul at ha några man letar efter då och då, de få gånger jag samlar på något så är det oftast själva letandet som är det roliga. Att äga föremålet är inte lika kul alla gånger.

Jag gjorde också en checklist, lite tydligare än en hopträngd bild om vad jag har. Betydligt färre Amiibos än många av er andra.
http://i.imgur.com/97ljYIM.jpg

Det var @Tiamat som hade otur med trasig Amiibo.

Trist, måste vara något produktionsfel nästan. Vissa Amiibos, som Polutena exempelvis, känns väldigt känsliga konstruktionsmässigt med.

Får hoppas nya batchar ser bättre ut.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag vet inte om jag ens ska skaffa de andra versionerna av Corrin, Bayonetta och Cloud. Nu får det räcka liksom, de kan omöjligt förvänta sig att man ska köpa sex figurer varav tre är bara med en annan pose och nya kläder för 199 kr/st. Sedan har vi tre nya Link figurer för 299 kr per styck beroende på var man tittar, tre nya Splatoon för 179 kr styck, och nu är det Mario figurer för 249 kr styck samt två Metroid figurer. Är de helt galna?

Jag orkar i alla fall inte, de pengarna kan man lägga på spel istället eller dekorationer inspirerade av spelkaraktärer man gillar. Börjar bli galet att man ska spendera såna summor på samlingsfigurer, självklart hade det gått om de kostade under 149 kr som förut. Men nu har det gått för långt, i för sig är kvalitén mycket större i nya figurerna men ibland undrar man om man kanske borde bara köpa figurer som man verkligen gillar.

Nu kommer jag inte kunna hålla mig borta från de nya Splatoon, Metroid och Link amiibosarna, men annars borde man kanske dra en gräns. Tänker du köpa Super Mario Odyssey figurerna med bröllops outfit?

Mario med Eldklottet verkar vara rätt sällsynt iaf om man ska tro på vad /r/amiibo säger för där verkar alla hurra när de får tag i.. kan vara nått de driver om eller så är den faktiskt sällsynt.

Det var inte för ens amiibo figurerna kom som jag började samla på något på riktigt. Sen vet jag inte om jag skulle gå så långt att betala en scalper på tradera, ebay eller nån annan sida för att få en figur. där tycker jag gränsen går och jag tycker det idiotiskt av Nintendo att skapa en efterfrågan genom att begränsa antalet amiibos och sen promota deras användning i sina spel med vetskapen att det finns inte tillräckligt många där ute så att varje person kan nyttja deras effekter. Tycker ju inte att det visar en bra bild av ett företag att man låter en produkt bli offer för andrahandsmarknaden när den knappt är släppt och är slutsåld på under 1 timme överallt typ. Det skapar ju knappast nöjda kunder utan snarare irriterade och besvikna personer. Varför inte producera så det finns tillräckligt med amiibos och på så viss skapa en gladare community som inte tänker att "fan nu måste jag spamma f5 på varje sida som brukar sälja amiibos" utan istället få personer att tänka "oj va roligt nu kan jag köpa nya figurer av mina favorit karaktärer till det här spelet" Tycker iaf det är den genomgående trenden om man kollar på sidor t.ex. /r/amiibo.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är väl egentligen leksaker när allt kommer till sin spets?

Jo det är det, fast jag kan nästa lova att mera person som är 20+ köper amiibos än det är barn som gör. Med tanke på hur fort de säljer slut så är det nog inte många barn som sitter och trycker på F5 för att få tag i sitt exemplar.

Men som sagt du har rätt, det är leksaker.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag vet inte om jag ens ska skaffa de andra versionerna av Corrin, Bayonetta och Cloud. Nu får det räcka liksom, de kan omöjligt förvänta sig att man ska köpa sex figurer varav tre är bara med en annan pose och nya kläder för 199 kr/st. Sedan har vi tre nya Link figurer för 299 kr per styck beroende på var man tittar, tre nya Splatoon för 179 kr styck, och nu är det Mario figurer för 249 kr styck samt två Metroid figurer. Är de helt galna?

Jag orkar i alla fall inte, de pengarna kan man lägga på spel istället eller dekorationer inspirerade av spelkaraktärer man gillar. Börjar bli galet att man ska spendera såna summor på samlingsfigurer, självklart hade det gått om de kostade under 149 kr som förut. Men nu har det gått för långt, i för sig är kvalitén mycket större i nya figurerna men ibland undrar man om man kanske borde bara köpa figurer som man verkligen gillar.

Nu kommer jag inte kunna hålla mig borta från de nya Splatoon, Metroid och Link amiibosarna, men annars borde man kanske dra en gräns. Tänker du köpa Super Mario Odyssey figurerna med bröllops outfit?

Jag är rätt kluven till Player 2 Cloud, hatar egentligen designen men vet att jag kommer ångra mig om jag inte köper den.
Men annars kan jag hålla mig från att köpa mer än jag vill ha, även om det blev väldigt många bokningar nyligen. Och funderar även på nya Pikmin-Amiibon. Rock-Pickmin är med, älskar designen så pass mycket att den blir svår att låta bli.

Prisökningarna men också stundtals den hysteri och problematik att ens få tag i någon dödar intresset för mig många gånger. Just Zero Suit Samus och problemet att få tag i den fick mig att tröttna 2015 eller om det var tidigt 2016. Men senaste tidens Amiibo-släpp har gjort det svårt att låta bli.

Och du har ju helt rätt om att pengarna och även tiden kan läggas på något annat istället. Finns ju ofta massor av hål att täppa igen och nya uppstår ständigt med. Att köpa de man gillar är vettigt, om man kan låta bli samlingsimpulsen. De jag gillar mest har jag gärna vid datorn som prydnad. Många av de senare håller väldigt hög kvalitet med tanke på priset, köper man statyer och liknande så drar priset iväg väldigt snabbt så det går ju se det som ett billigare alternativ till detta med.

Metroid-Amiibosarna kunde jag inte hålla mig ifrån, likaså de fyra "ras" Zelda-Amiibosarna. Blev att boka rubbet. Just Metroid-Amiibon har jag väntat på ända sedan konceptet visades upp, en riktigt härlig design på varelsen och jag hoppas bara att den massproducerade varianten håller hög kvalitet med.

Personligen skippar jag bröllops-Amiibosarna, men kommer någon Marioifierad fiende som Amiibo kan det bli svårt att låta bli. Chain Chomp Mario och Bullet Mario gillar jag rätt skarpt faktiskt.

Själv tjänar jag i dagsläget rätt bra så kostnaden för Amiibosarna berör mig inte så mycket. Men det drar fort iväg om man ska komplettera samlingen förstås. Samtidigt, andrahandsvärdet bör vara rätt bra så finns ju alltid möjlighet att tjäna tillbaks eller kanske gå med vinst om man börjar sälja av en del Amiibos.

Skrivet av ågren:

Den lär ju tåla att man tappar den i backen ett par gånger om den till och med fungerar med ett stort hål genom hela konsolen
https://www.youtube.com/watch?v=qBVyF0I2Ruo&t=2m40s

Hehe, Switchen har torterats rätt bra. Känns som den är tåligare än många förväntat sig. Skönt att diskussionen lämnat tramsstadiet där varenda påhittad och ibland verklig problematisk detalj skulle lyftas upp. Problemfri är den inte men att skärmen lätt skulle repas i dockningsstationen, att den böjs vid användning och allt annat trams vet vi ju idag att inte stämmer. Synd dock med vänster joycon, men det bör vara tillrättat vid det här laget.

Skrivet av martinot:

Det är väl egentligen leksaker när allt kommer till sin spets?

Det är ju det mesta egentligen. Spelkonsoller, spel men även speldatorer är ju egentligen rena leksaker. För att inte tala om olika fordon som används för rent nöje och liknande köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är ju det mesta egentligen. Spelkonsoller, spel men även speldatorer är ju egentligen rena leksaker. För att inte tala om olika fordon som används för rent nöje och liknande köp.

Helt Sant! Vi kommer nog alltid att ha leksaker, men de kommer bara att variera (och ofta bli större) med åren.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Helt Sant! Vi kommer nog alltid att ha leksaker, men de kommer bara att variera (och ofta bli större) med åren.

Haha, så sant!
Finns så mycket kul att spendera sin lediga tid på, dygnet skulle behöva fler timmar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Mario med Eldklottet verkar vara rätt sällsynt iaf om man ska tro på vad /r/amiibo säger för där verkar alla hurra när de får tag i.. kan vara nått de driver om eller så är den faktiskt sällsynt.

Det var inte för ens amiibo figurerna kom som jag började samla på något på riktigt. Sen vet jag inte om jag skulle gå så långt att betala en scalper på tradera, ebay eller nån annan sida för att få en figur. där tycker jag gränsen går och jag tycker det idiotiskt av Nintendo att skapa en efterfrågan genom att begränsa antalet amiibos och sen promota deras användning i sina spel med vetskapen att det finns inte tillräckligt många där ute så att varje person kan nyttja deras effekter. Tycker ju inte att det visar en bra bild av ett företag att man låter en produkt bli offer för andrahandsmarknaden när den knappt är släppt och är slutsåld på under 1 timme överallt typ. Det skapar ju knappast nöjda kunder utan snarare irriterade och besvikna personer. Varför inte producera så det finns tillräckligt med amiibos och på så viss skapa en gladare community som inte tänker att "fan nu måste jag spamma f5 på varje sida som brukar sälja amiibos" utan istället få personer att tänka "oj va roligt nu kan jag köpa nya figurer av mina favorit karaktärer till det här spelet" Tycker iaf det är den genomgående trenden om man kollar på sidor t.ex. /r/amiibo.

Ah, mer än vad jag visste. Jag har sett rapporter om att exempelvis USA fått nya leveranser av många av de tidiga Amiibosarna under förra året men kan förstås tänka mig att vissa mer populära versioner säljer mer och ökar värdet på de som säljs.
Guld/silver-versionen lär nog vara rätt svår att få tag i iallafall.

Samtidigt, scalping förekommer på typ alla områden där efterfrågan är större än tillgången. Svårt problem att lösa speciellt där det alltid finns de som ändå vill betala.

Jag kan förstå om Nintendo inte var intresserade av att sälja NES Classic till låg vinst men just Amiibos borde de kunna köra större serier i. Viktigast av allt är nog ändå att få upp produktionstakten på Switch. Försäljningen går riktigt bra men begränsas ändå av att efterfrågan är större än tillgången. Jag förväntar mig en billigare "Lite"-modell framöver som är enklare och billigare att tillverka som kanske skulle lätta lite på trycket.

Hade varit intressant att se hur perverst rik Nintendo hade blivit om de faktiskt satsade på att bli ännu rikare än de är och faktiskt försöker mätta marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Trevlig sida amiibochecklist.com

Här är en länk till min samling.

http://i.imgur.com/XCCrZHA.jpg

Tackar för den sidan, amiibochecklist.com. (Finns det någon liknande sida för Lego Dimensions?)

Här är min lilla samling. Har dock nästan bara köpt mina amiibos vid rea.

Permalänk

Om någon av er har en Super Mario amiibo från SSB serien helt oöppnad i fint skick så är jag villig att byta. Jag har själv några oöppnade i perfekt skick, kanske är en av de någon som ni vill ha i er samling. Bara att höra av sig

Permalänk
Medlem

Min lista fylls strax ut med några till på väg från Australien.

Men så här långt är det nedan som gäller.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Min lista fylls strax ut med några till på väg från Australien.

Men så här långt är det nedan som gäller.

http://www.dropbox.com/s/q17i06i7d1430ha/amiibolist.jpeg?raw=1

Försöker du samla allihopa eller bara de du tycker om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Försöker du samla allihopa eller bara de du tycker om?

Absolut alla.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ni är alla onskefulla!

Allr ert prat om Amiibos de senaste dagarna gjorde mig så klart sugen på att skaffa egna. Jag som aktivt undvikit dessa.
Har sen tidigare bara Bowser som följde med Skylanders till 3DS. Något som kan likna en samling har jag bestämt mig för att inte ha. Har helt enkelt inte plats för sånt. Någon enstaka fin figur kommer jag ändå inte kunna undvika att skaffa i framtiden.

Efter att ha kikat lite vad som finns så slog jag till på limited-utgåvan av ett spel jag ändå någon gång tänkt skaffa:

Nu när jag officiellt förlorat amiibo-oskulden (bowsern är ju ändå mest en skylander) ska jag se till att samlingen inte växer för fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

@Swe.Stars: AliExpress, köpte ett 100 pack för runt 300:-. Bilderna kommer ifrån gbatemp och skrev ut med min laserskrivare.

1. Du har inte en länk till "köparen" på Aliexpress? Funderar på om man kan köpa ett färre antal. 300:- är ju ändock billigare än N2 Elite som går för cirka 400-500:-

2. Vart fick du tag på plastfickorna? Hittade inget vettigt på Clas Ohlsson på lunchen idag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Jag har ju länkat till dom i mitt inlägg

Ursäkta. Helt blind :>
Hur förvarar du dina små "knappar"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

1. Du har inte en länk till "köparen" på Aliexpress? Funderar på om man kan köpa ett färre antal. 300:- är ju ändock billigare än N2 Elite som går för cirka 400-500:-

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjPgZS6uOHUAhWGHJoKHTLOCH8QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.n2elite.com%2F&psig=AFQjCNHHuXGcxmizminsosSEzJRaOke1Pw&ust=1498770261196975

2. Vart fick du tag på plastfickorna? Hittade inget vettigt på Clas Ohlsson på lunchen idag :/

https://www.aliexpress.com/item/100pcs-Lot-NTAG215-NFC-Forum-...

277:- nu. Fickorna ingår. De ligger i buntar om 10.

Permalänk
Inaktiv

Hm, Stardew Valley ser ut att missa lansering under sommaren. Störande att utvecklaren inte kan vara bättre med att informera om hur det går med Switch-utgåvan.

Skrivet av iller:

Absolut alla.

Gotta catch 'em all, Amiibo!
Du är ju en bra bit på vägen med ser jag.

Hm, frågan är om inte finns tillräckligt stort intresse för Amiibos för en egen tråd med. Fast för tillfället är det ju ganska lugnt med Switch-diskussioner med så liten risk för krockar och liknande.

Skrivet av mudde:

Ni är alla onskefulla!

Allr ert prat om Amiibos de senaste dagarna gjorde mig så klart sugen på att skaffa egna. Jag som aktivt undvikit dessa.
Har sen tidigare bara Bowser som följde med Skylanders till 3DS. Något som kan likna en samling har jag bestämt mig för att inte ha. Har helt enkelt inte plats för sånt. Någon enstaka fin figur kommer jag ändå inte kunna undvika att skaffa i framtiden.

Efter att ha kikat lite vad som finns så slog jag till på limited-utgåvan av ett spel jag ändå någon gång tänkt skaffa:
http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/fire-emblem-echoes-limited-edition-eu.jpg

Nu när jag officiellt förlorat amiibo-oskulden (bowsern är ju ändå mest en skylander) ska jag se till att samlingen inte växer för fort.

"Please allow me to introduce myself, I'm a man of Amiibos and taste".

Hehe, slippery slope. Så länge du inte känner dig "tvungen" att samla så är det nog ingen större fara. Och vill du sälja de så bör andrahandsvärdet på de vara rätt bra med.
Calica är en av mina favoriter av de jag har i dagsläget. Så en riktigt bra början på eventuellt samlande.

Och du vill nog ha Corrin med framöver.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Nej vad trist

Yes fick en bok
CD skivan är soundtrack!

Äntligen har mitt Cave story kommit den var skickad den 15:e Juni via VGP från Kanada. Ska hämta ut det snart

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hm, frågan är om inte finns tillräckligt stort intresse för Amiibos för en egen tråd med.

Det finns en bra amiibo tråd jag vet om, men om man vill ha en här kan jag gärna skapa en. Trodde bara inte att intresset var stort nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Please allow me to introduce myself, I'm a man of Amiibos and taste".

Hehe, slippery slope. Så länge du inte känner dig "tvungen" att samla så är det nog ingen större fara. Och vill du sälja de så bör andrahandsvärdet på de vara rätt bra med.
Calica är en av mina favoriter av de jag har i dagsläget. Så en riktigt bra början på eventuellt samlande.

Och du vill nog ha Corrin med framöver.

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fassets1.ignimgs.com%2F2017%2F04%2F12%2Famiibo-smash-corrinp2-pkg-1492038001248_1280w.jpg&f=1

Det finns en stor risk att den också inhandlas. Ser riktigt fin ut. Kanske även blir någon Zelda-figur vid något tillfälle. En handfull eller två figurer är ändå ingen samling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ursäkta. Helt blind :>
Hur förvarar du dina små "knappar"?

I mitt case i ett fack med dragkedja.

www.webhallen.com/261031

Permalänk
Medlem

Wow, plötsligt händer det! Mitt "Nintendo Switch - Travel case Zelda grey" som jag beställt hos Ginza den 3:e mars (!) är nu skickat.. jisses! Bra timing till semstern

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

I mitt case i ett fack med dragkedja.

www.webhallen.com/261031

Guld. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

https://www.aliexpress.com/item/100pcs-Lot-NTAG215-NFC-Forum-...

277:- nu. Fickorna ingår. De ligger i buntar om 10.

Guld att plastfickorna medföljer - och 100 stycken(!) är ju en himla massa Amiibos
Vart får du tag på bilderna/albumarten och hur lyckas man att printa dem så där i rätt storlek? Kör du flera på en utskrift? Äter inte det massor av färg på laserskrivare? Har en färgskrivare jag använder för PDF:er i skolan jag vill kladda på, men färgen räcker inte nämnvärt långt till ens det..

Kan inte begripa att inte andra är helt mållösa. Var tvungen att dra ner bilden i Evernote för att komma ihåg hur jag själv ska försöka få dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Guld att plastfickorna medföljer - och 100 stycken(!) är ju en himla massa Amiibos
Vart får du tag på bilderna/albumarten och hur lyckas man att printa dem så där i rätt storlek? Kör du flera på en utskrift? Äter inte det massor av färg på laserskrivare? Har en färgskrivare jag använder för PDF:er i skolan jag vill kladda på, men färgen räcker inte nämnvärt långt till ens det..

Kan inte begripa att inte andra är helt mållösa. Var tvungen att dra ner bilden i Evernote för att komma ihåg hur jag själv ska försöka få dem.

Det finns en tråd på gbatemp för Zelda och en flera Smash Bros, finns även guide där hur man skapar sidor att skriva ut i Scribus (eller något sådant). Se bara till att ta bilderna för CC (credit cards). Sedan har jag hittat andra bilder på nätet och gjort en egenskapad mall, så får man pilla lite för att få bilderna att passa bara.

Jag köpte min laserskrivare för ett bra tag sedan, den tror jag ska klara 2-2500 eller något färgsidor och det är bra mycket kvar så har inte brytt mig om det. Har du bläck kan det tänkas dra mycket, kommer aldrig i mitt liv gå tillbaka till bläck, drar massor och bara kloggar igen efter ett litet tag, usch.

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en switch! Vad tycker ni som äger en, är den värd det? Köper isåfall switch, Zelda, fodral, skyddsglas samt SD-kort på 128gb till en början. Och vilken färg tycker ni personligen isåfall? Gråa eller röd/blå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Funderar starkt på att köpa en switch! Vad tycker ni som äger en, är den värd det? Köper isåfall switch, Zelda, fodral, skyddsglas samt SD-kort på 128gb till en början. Och vilken färg tycker ni personligen isåfall? Gråa eller röd/blå?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ångrar inte att jag köpte en switch, Zelda är så bra som alla kritiker skrivit i sina recensioner. Det blir säkert bra med de tillbehören du valt, jag har inte köpt väska än då ingen fanns i lager när jag beställde. Har du tänkt spela vid tvn kan jag starkt rekommendera en prokontroll, den är lite väl dyr men mycket bekvämare än joycongreppet.

Dessutom har du en nödlösning ifall du måste skicka in vänster joycon på reparation, man kan ju hoppas att problemet med desync är fixat men det är surt att sitta med bara en joycon och inte kunna lira zelda.

Angående färgen tycker jag att den röd/blå är lite barnslig, men vilken du föredrar kan inte jag avgöra. Ta den du tycker bäst om

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Funderar starkt på att köpa en switch! Vad tycker ni som äger en, är den värd det?

Beror lite på vad du är ute efter. Själv gillar jag fortfarande 3DS bättre som bärbar konsol, där spelen är mer unika och mer anpassade för korta spelsessioner.

Nintendo Switch har mycket ärvt mycket mer från Wii U och är i min ögon en konsol som gör sig bäst nära hemmet. Har inte haft min Switch med mig på resande fot sedan hemresan ifrån Japan.

Zelda BotW är däremot ett riktigt bra spel. Just nu är det däremot Fire Emblem Echoes till 3DS som får allt mitt fokus. Min Switch ligger och dammar sedan någon månad tillbaka.

Jag har Zelda BoTW samt Mario Deluxe Kart 8 till Switch. Men gillar inte överpriserna på många av spelen.

Stardew Valley skaffade jag på GOG för ~80 SEK. Funkar fint på min Linx Vision (Windows 10). Då är det även fritt fram att använda diverse mods.

Nintendo Switch är en trevlig konsol, men lider i dagsläget av samma symptom som Sony PSP samt PS Vita. Dvs begränsat utbud av spel, där spelen i sig känns utvecklade för stationära konsoler. Zelda är återigen ett bra spel, men absolut inget unikt.

Ang. färgen så kör jag blåa joycons på båda sidor. Hoppas att helt svarta (likt utvecklingskittet) blir verklighet.

Här är mina "bärbara" konsoler som jag leker med:

Dvs Nintendo 3DS, Linx Vision 8" samt Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det finns en bra amiibo tråd jag vet om, men om man vill ha en här kan jag gärna skapa en. Trodde bara inte att intresset var stort nog.

Ah, Loading-tråden? Borde nog duga med iofs. Nu har samtidigt Amiibo-spåret dött ut, iallafall tillfälligt.

Skrivet av mudde:

Det finns en stor risk att den också inhandlas. Ser riktigt fin ut. Kanske även blir någon Zelda-figur vid något tillfälle. En handfull eller två figurer är ändå ingen samling

Hehe, snart sitter du med en komplett samling.

Skrivet av ZyntaaX:

Funderar starkt på att köpa en switch! Vad tycker ni som äger en, är den värd det? Köper isåfall switch, Zelda, fodral, skyddsglas samt SD-kort på 128gb till en början. Och vilken färg tycker ni personligen isåfall? Gråa eller röd/blå?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag trivs bra med min. Jag hade gärna sett fler spel lanserats, speciellt från Third Party, men de dröjer lite. Switch säljer bra så mer spel bör komma.
Zelda: Breath of the Wild och Mario Kart 8 Deluxe är ganska givna val. Finns mer spel också så bäst är om du ser vad du är intresserad av.

Jag har ett microSD-kort på 128GB till min men är långtifrån full. Tror jag ligger runt 20GB använt i dagsläget.
Använder detta fodral: https://www.komplett.se/product/912451/gaming/konsoler-tillbe...
Jag har inte skaffat några skärmskydd då jag inte anser att det behövs. När jag förbokade fanns nog bara den med gråa bokningsbar, vilken är vad jag föredrar. Hade det gått att välja de andra färgerna i par hade de kanske varit intressantare med förstås.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag trivs bra med min. Jag hade gärna sett fler spel lanserats, speciellt från Third Party, men de dröjer lite. Switch säljer bra så mer spel bör komma.
Zelda: Breath of the Wild och Mario Kart 8 Deluxe är ganska givna val. Finns mer spel också så bäst är om du ser vad du är intresserad av.

Jag har ett microSD-kort på 128GB till min men är långtifrån full. Tror jag ligger runt 20GB använt i dagsläget.
Använder detta fodral: https://www.komplett.se/product/912451/gaming/konsoler-tillbe...
Jag har inte skaffat några skärmskydd då jag inte anser att det behövs. När jag förbokade fanns nog bara den med gråa bokningsbar, vilken är vad jag föredrar. Hade det gått att välja de andra färgerna i par hade de kanske varit intressantare med förstås.

Ja Jo, men spel lär ju släppas fler framöver ^^ Mario kart har jag tänkt skaffa med, men får bli Zelda först!

Ah men dåså, då räcker ju 128gb ett bra tag iallafall Precis det fodralet jag kollat på förövrigt! Skärmskydd vill jag ha mest för det känns bäst haha. Och det blir troligtvis de grå även för mig

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Beror lite på vad du är ute efter. Själv gillar jag fortfarande 3DS bättre som bärbar konsol, där spelen är mer unika och mer anpassade för korta spelsessioner.

Nintendo Switch har mycket ärvt mycket mer från Wii U och är i min ögon en konsol som gör sig bäst nära hemmet. Har inte haft min Switch med mig på resande fot sedan hemresan ifrån Japan.

Zelda BotW är däremot ett riktigt bra spel. Just nu är det däremot Fire Emblem Echoes till 3DS som får allt mitt fokus. Min Switch ligger och dammar sedan någon månad tillbaka.

Jag har Zelda BoTW samt Mario Deluxe Kart 8 till Switch. Men gillar inte överpriserna på många av spelen.

Har själv varit lite sugen på en Switch till och från, och fortfarande inte omöjligt att jag skaffar mig en när priserna på konsolen går ner lite (förmodligen) efter jul. Är dock precis som du inte helt förtjust i prisläget på spelen och tillbehören som ligger rätt högt jämfört med andra plattformar. Speciellt spelen är ju ofta den högsta kostnaden i längden, och skulle vara kul att se större utbud och mer konkurrens där innan jag slår till.

Kommer dock förhoppningsvis med tiden (den är ju fortfarande en rätt ny och "het" konsol).

Skrivet av walkir:

Stardew Valley skaffade jag på GOG för ~80 SEK. Funkar fint på min Linx Vision (Windows 10). Då är det även fritt fram att använda diverse mods.

Apropå priser så ser jag att den ligger på 136 pix hos GOG, men ca 80 hos Steam. Är det fördel att köpa hos GOG (slipper DRM?) trots det högre priset?

Skrivet av walkir:

Ang. färgen så kör jag blåa joycons på båda sidor. Hoppas att helt svarta (likt utvecklingskittet) blir verklighet.

Här är mina "bärbara" konsoler som jag leker med:
http://i.imgur.com/cYmynDc.jpg

Dvs Nintendo 3DS, Linx Vision 8" samt Nintendo Switch

Snyggt med de två blåa kontrollerna!

(Har aldrig gillat de som skeppas med blandat blått/rött, men snyggt i lika par färger.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/