Lönt att skaffa abonnemang?

Permalänk
Inaktiv

Lönt att skaffa abonnemang?

Har idag en smått trilskande Nexus 5X med kontantkort. Betalar Fast pris för 250 kr i månaden med Comviq Fast Pris kontantkort.

Då jag är i bytestankarna, så undrar jag om det är värt/lönt att skaffa ett abonnemang istället.
Är nyfiken på Huawei P10 Plus, och har hittat denna dealen hos Tele2 som har en kampanj just nu.

Om fattat det hela rätt, så hamnar totalkostnaden på 448 kr i månaden med 1GB surf.
Alltså blir det en höjning med ca 200 kr i månaden, gentemot mitt kontantkort idag.

Som jag ser det får jag en ny flaggskeppstelefon från Huawei, dock till en dyrare månadskostnad.

Jag delbetalar alltså både för telefonen och abonnemanget i 24 mån?

Är det någon idé för mig att skaffa ett (dyrare) abonnemang istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Har idag en smått trilskande Nexus 5X med kontantkort. Betalar Fast pris för 250 kr i månaden med Comviq Fast Pris kontantkort.

Då jag är i bytestankarna, så undrar jag om det är värt/lönt att skaffa ett abonnemang istället.
Är nyfiken på Huawei P10 Plus, och har hittat denna dealen hos Tele2 som har en kampanj just nu.

Om fattat det hela rätt, så hamnar totalkostnaden på 448 kr i månaden med 1GB surf.
Alltså blir det en höjning med ca 200 kr i månaden, gentemot mitt kontantkort idag.

Som jag ser det får jag en ny flaggskeppstelefon från Huawei, dock till en dyrare månadskostnad.

Jag delbetalar alltså både för telefonen och abonnemanget i 24 mån?

Är det någon idé för mig att skaffa ett (dyrare) abonnemang istället?

finns det inget dyrare abb. för mer surf? då brukar mobilens kostnad sjunka

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Har idag en smått trilskande Nexus 5X med kontantkort. Betalar Fast pris för 250 kr i månaden med Comviq Fast Pris kontantkort.

Då jag är i bytestankarna, så undrar jag om det är värt/lönt att skaffa ett abonnemang istället.
Är nyfiken på Huawei P10 Plus, och har hittat denna dealen hos Tele2 som har en kampanj just nu.

Om fattat det hela rätt, så hamnar totalkostnaden på 448 kr i månaden med 1GB surf.
Alltså blir det en höjning med ca 200 kr i månaden, gentemot mitt kontantkort idag.

Som jag ser det får jag en ny flaggskeppstelefon från Huawei, dock till en dyrare månadskostnad.

Jag delbetalar alltså både för telefonen och abonnemanget i 24 mån?

Är det någon idé för mig att skaffa ett (dyrare) abonnemang istället?

https://webbutik.comviq.se/huawei-p10-plus.html?s=1029

Denna deal hoppade jag på, tog 4gb surf. Är skitnöjd med luren och de nyare batcherna har coating på skärmen som de första inte hade 😀

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

finns det inget dyrare abb. för mer surf? då brukar mobilens kostnad sjunka

Behöver bara 1GB surf, eftersom jag har WiFi på jobbet och hemma.

Permalänk
Medlem

Har Huawei p10 själv. Grym telefon!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Är väl en no-brainer, ta Comviq dealen som länkats?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimpanDirr:

https://webbutik.comviq.se/huawei-p10-plus.html?s=1029

Denna deal hoppade jag på, tog 4gb surf. Är skitnöjd med luren och de nyare batcherna har coating på skärmen som de första inte hade 😀

ja, nu börjar det likna något. Endast 45 kr mer i månaden än med mitt kontantkort

Får man med SIM-kort när man beställer telefonen?

Hur lång leveranstid var det på Comviq?

Vad är dina intryck av telefonen? Batteritiden?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Är väl en no-brainer, ta Comviq dealen som länkats?

jo, verkar onekligen bra.

Vill bara veta mer om telefonen innan.

Har du den själv?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en kampanj hos Comviq för just Huawei P10 Plus så de verkar just nu vara betydligt billigare än övriga alternativ.

Med Comviq fastpris 2 gb surf får du den för 295*24 = 7080 kr. Biligast pris på prisjakt är 6666 kr, vilket då gör att du sparar 3066 kr jämfört med att köpa dem separat (145*24 + 6666 - 295*24) vilket är en väldigt bra deal.

Jag har inte telefonen själv men har hört mycket bra om den. Den har även fått höga betyg i olika tester. Se t.ex. recensionen från Mobil.se:
http://www.mobil.se/tester/produkttester/huawei-p10-plus-test...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

jo, verkar onekligen bra.

Vill bara veta mer om telefonen innan.

Har du den själv?

Har en P9 Pro och jag är riktigt nöjd, blev lite sugen på P10 när jag såg den dealen tidigare faktiskt.

Känns som att man får grymt mycket för pengarna med Huawei utan att behöva stå ut med plastighet och kass kvalitet som med ZTE t.ex.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eThor:

Det verkar vara en kampanj hos Comviq för just Huawei P10 Plus så de verkar just nu vara betydligt billigare än övriga alternativ.

Med Comviq fastpris 2 gb surf får du den för 295*24 = 7080 kr. Biligast pris på prisjakt är 6666 kr, vilket då gör att du sparar 3066 kr jämfört med att köpa dem separat (145*24 + 6666 - 295*24) vilket är en väldigt bra deal.

Jag har inte telefonen själv men har hört mycket bra om den. Den har även fått höga betyg i olika tester. Se t.ex. recensionen från Mobil.se:
http://www.mobil.se/tester/produkttester/huawei-p10-plus-test...

För mig kommer det att bli 45 kr i månaden mer än med nuvarande kontantkort.

Vad är skillnaderna och fördelarna gentemot min Nexus 5X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

För mig kommer det att bli 45 kr i månaden mer än med nuvarande kontantkort.

Vad är skillnaderna och fördelarna gentemot min Nexus 5X?

Du kan börja här:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4191481,3341561

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ja, nu börjar det likna något. Endast 45 kr mer i månaden än med mitt kontantkort

Får man med SIM-kort när man beställer telefonen?

Hur lång leveranstid var det på Comviq?

Sim-kort får du med, leveranstiden brukar vara 2-3 dagar om den finns i lager. Tänk dock på att denna mobilen är "månadens mobil", det innebär att priset kommer att höjas på tisdag med största sannolikhet!

Så skall du beställa så bör du senast göra det imorgon:
https://www.comviq.se/manadensmobil

Permalänk
Medlem

Har en p10 och är väldigt nöjd både med batteri och prestanda. Kan dock säga en sak som stör mig lite, telefonen kommer med ett skärmskydd påklistrat och de kändes lite små fult med de på så tog bort de rätt så omgående och skärmen saknar den där anitifett ytan som finns på de flesta telefoner. Blir väldigt lätt smuts och flöt på skärmen så vill du köra utan skärmskydd så kan de va bra å ha i åtanke.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Inaktiv

hittade denna sidan: http://www.gadgetsnow.com/compare-mobile-phones/Google-Nexus-...

känns som den räcker

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cr0wN:

Sim-kort får du med, leveranstiden brukar vara 2-3 dagar om den finns i lager. Tänk dock på att denna mobilen är "månadens mobil", det innebär att priset kommer att höjas på tisdag med största sannolikhet!

Så skall du beställa så bör du senast göra det imorgon:
https://www.comviq.se/manadensmobil

ja, tur du sade det

Beställer jag någon gång innan kl.24 imorgon är det lugnt?

den verkar finnas i lager?

Permalänk
Medlem

@mikael_a1:
Japp, trycker jag vidare så står det 2-3 arbetsdagar i leveranstid, så borde finns i lager därmed.

Innan 24.00 imorgon borde vara lugnt, men jag hade nog beställt så fort jag hade bestämt mig för att inte chansa i onödan.

Permalänk
Skrivet av Cr0wN:

@mikael_a1:
Japp, trycker jag vidare så står det 2-3 arbetsdagar i leveranstid, så borde finns i lager därmed.

Innan 24.00 imorgon borde vara lugnt, men jag hade nog beställt så fort jag hade bestämt mig för att inte chansa i onödan.

Jag tog min på hämtning så hade den i handen 10min efter jag skrivit avtalet med mobilt bankid på deras sida

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cr0wN:

@mikael_a1:
Japp, trycker jag vidare så står det 2-3 arbetsdagar i leveranstid, så borde finns i lager därmed.

Innan 24.00 imorgon borde vara lugnt, men jag hade nog beställt så fort jag hade bestämt mig för att inte chansa i onödan.

ja, borde ju inte ångra mig om jag har en Nexus 5X och skaffar denna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimpanDirr:

Jag tog min på hämtning så hade den i handen 10min efter jag skrivit avtalet med mobilt bankid på deras sida

Väljer jag hämta direkt så kommer det upp att den är slut i lager.

Skall jag välja "Posten" och "Hämta hos ditt lokala ombud istället då?

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Väljer jag hämta direkt så kommer det upp att den är slut i lager.

Skall jag välja "Posten" och "Hämta hos ditt lokala ombud istället då?

Förståeligt att den är slut, japp men då dröjer det väl 2-3 dagar.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Skrivet av Vash:

Har en p10 och är väldigt nöjd både med batteri och prestanda. Kan dock säga en sak som stör mig lite, telefonen kommer med ett skärmskydd påklistrat och de kändes lite små fult med de på så tog bort de rätt så omgående och skärmen saknar den där anitifett ytan som finns på de flesta telefoner. Blir väldigt lätt smuts och flöt på skärmen så vill du köra utan skärmskydd så kan de va bra å ha i åtanke.

Då fick du nog en gammal batch tyvärr, detta ska vara löst på senare lurar. Jag har coating på min.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

@SimpanDirr: Köpte för någon månad sen men kan ju va gammal för de.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimpanDirr:

Förståeligt att den är slut, japp men då dröjer det väl 2-3 dagar.

beställning gjord nu iaf, borde få telefonen på Onsdag ,👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimpanDirr:

Då fick du nog en gammal batch tyvärr, detta ska vara löst på senare lurar. Jag har coating på min.

vad är coating?

bäst att låta skärmskydddet sitta kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikael_a1:

vad är coating?

bäst att låta skärmskydddet sitta kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, det är bättre att skaffa ett skärmskydd om du vill ha ett på. Det medföljande är bara till för att undvika repor under transport. Inte så najs att använda telefonen med.

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

vad är coating?

bäst att låta skärmskydddet sitta kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en beläggning på skärmen som gör att smuts osv inte fastnar lika lätt. Då fingeravtrycksläsaren sitter under glaset så kunde dom inte använda det först. Men detta är löst nu på senare batcher.

Jag har aldrig använt skärmskydd och kommer aldrig göra.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: Det en rätt stor uppdatering så du borde bli nöjd ja!

Permalänk
Medlem

@anon99339: Nej de är inte ett transportskydd utan ett helt vanligt förmonterat skärmskydd. Min från tele 2 hade i alla fall inte coating.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vash:

@kazen_90: Nej de är inte ett transportskydd utan ett helt vanligt förmonterat skärmskydd. Min från tele 2 hade i alla fall inte coating.

ok, jag kan alltså låta det sitta på, och behöver inte köpa ett skärmskydd efter jag fått telefonen?