Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk

Blev Mario Rabbids collectors ed från elgiganten för 399kr
Väntade med den tidigare då det ju bara rasslar fram massor av nya bra spel till Switch nu. Med Switch känns det som det stora problemet är hur man ska ha tid att spela allt.

Permalänk
Inaktiv

Då en del väntat på lägre priser på Switch igen så är nog Kompletts rabattkoder intressanta. Mellan 500 till 2000kr rabatt beroende på ordervärde. Fungerar på hela sortimentet:

https://www.komplett.se/kampanj/46832/1111-singles-day

Permalänk
Medlem

Har väntat och sneglat på Switch länge, vilket säger rätt mycket då jag aldrig ägt en Nintendo konsol eller brytt mig om dem speciellt mycket. Men det är något med Switchen som fick habegäret att ta över och vad glad jag är att det tog över. Väntade in Mario och slog till på bundle med de röda joy-consen och jäklar vad snygga de är!

Det var länge sedan jag kände en sådan här spelglädje och "vill-inte-sluta-spela-känsla" på konsol. Förlåt Nintendo för att jag ignorerat er så här länge, det kommer inte att ske i framtiden.

Precis som DocStargazer slog jag till på Mario + Rabbids Kingdom idag på Elgiganten https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...
Även om jag inte bryr mig om Collectors editions på spel så kan man ju inte tacka nej till ett pris som är billigare än bara spelet och den digitala kopian. Detta blir förövrigt även mitt första fysiska spel, hade tänkt köra allt digitalt men med priserna de har i e-shopen svider det lite när de är så mycket billigare i fysisk form.

Angående skärmskydd kör jag denna https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/267913-d...
79kr med medlemsrabatt, funkar riktigt bra även om jag lyckades få in skit mellan glaset och skärmen när jag lade på min :/

Permalänk
Medlem

@Skadidle: Om du ska försöka sätta på ett skydd igen så fick jag tipset att göra det i badrummet, fungerade perfekt för mig!

Instruktioner:
Stäng dörren och sätt igång duschen på högsta värmen i någon minut, så att det ångar till sig bra i rummet.
Stäng av duschen och vädra ut lite snabbt så att det inte är imma på devicen.
Sätt på skärmskyddet enligt vanliga instruktionerna.

Varför:
Ångan i luften kommer (i teorin) att ta bort partiklar och sånt som flyger runt, så att det förhoppningsvis inte ska komma in något sånt under tiden att du förbereder och klistrar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

@Skadidle: Om du ska försöka sätta på ett skydd igen så fick jag tipset att göra det i badrummet, fungerade perfekt för mig!

Instruktioner:
Stäng dörren och sätt igång duschen på högsta värmen i någon minut, så att det ångar till sig bra i rummet.
Stäng av duschen och vädra ut lite snabbt så att det inte är imma på devicen.
Sätt på skärmskyddet enligt vanliga instruktionerna.

Varför:
Ångan i luften kommer (i teorin) att ta bort partiklar och sånt som flyger runt, så att det förhoppningsvis inte ska komma in något sånt under tiden att du förbereder och klistrar på.

Tack för tipset! Får testa det nästa gång, stör mig inte jättemycket på det (än så länge) men är ju inte speciellt dyr att ersätta så

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tiamat:

Någon som har fått till ett 21:9 format på en X34:a skärm?
Har testat det på datorn via en demo det såg riktigt snyggt ut.

Tyvärr har jag inte skärmen nedan:

Men undrar ifall någon har testat i full 21:9 format?

Jag löste problemet själv utan emulator det går att få full format med X34 och troligtvis andra 21:9 skärmar om man sänker upplösningen till 720p. Inte den bästa lösningen men bättre än ingenting. Kör på det I Zelda och Mario odyssey var riktigt snyggt. Xbox1X provade jag med Ninja gaiden black och det flöt helt ok. Då inte alla skärmar har så att man kan dra ut bilden så går sänkningen lika bra.

Permalänk

vad ska man ha för minneskort till sin switch? vill gärna ha runt 128gb men inte lägga mer än ca 400kr.. Vad ska man tänka på, skrivhastighet osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

vad ska man ha för minneskort till sin switch? vill gärna ha runt 128gb men inte lägga mer än ca 400kr.. Vad ska man tänka på, skrivhastighet osv?

Inte världens lättaste price point men hade föreslagit denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4283861, något över 400 men har bra skrivhastighet/läshastighet och skall funka i Switchen. Annars är väl 100 MB/s i läs en bra referenspunkt, helst lika mycket i skriv men ibland kan man inte få allt

Permalänk

@Skadidle: Funkar denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4284235
Eller denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4408848
Tycker det är svårt och saftigt att betala mer än 500kr med frakt...

Permalänk
Medlem

@Damponmyboard: Absolut, hade själv kört på Samsung men båda skall funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Då en del väntat på lägre priser på Switch igen så är nog Kompletts rabattkoder intressanta. Mellan 500 till 2000kr rabatt beroende på ordervärde. Fungerar på hela sortimentet:

https://www.komplett.se/kampanj/46832/1111-singles-day

Väntat länge men kanske inte bara priset som hindrade mig.
Pappa har tjatat om att köpa en ny mobil länge. Så han köpte en mobil för 8 och fick 1000kr rabatt och jag tog en switch och fick 1000kr. Lite snål skjuts men jag köper skal och skärmskydd till han i farsdag så blir det bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Damponmyboard: Beställde nyss ett SDXC 256GB på Wish för 58 kr inkl frakt. Återstår såklart att se om det är kompatibelt och funkar, men ett litet tips är att kika på Wish och kanske ta en chansning. Tror 128GB låg runt 500-lappen på prisjakt när jag kikade så hoppas på billig Kina-teknik här.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

@Damponmyboard: Beställde nyss ett SDXC 256GB på Wish för 58 kr inkl frakt. Återstår såklart att se om det är kompatibelt och funkar, men ett litet tips är att kika på Wish och kanske ta en chansning. Tror 128GB låg runt 500-lappen på prisjakt när jag kikade så hoppas på billig Kina-teknik här.

// Peter

Hör gärna av dig hur det går med Kina-teknik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

@Damponmyboard: Beställde nyss ett SDXC 256GB på Wish för 58 kr inkl frakt. Återstår såklart att se om det är kompatibelt och funkar, men ett litet tips är att kika på Wish och kanske ta en chansning. Tror 128GB låg runt 500-lappen på prisjakt när jag kikade så hoppas på billig Kina-teknik här.

// Peter

Jag skulle inte våga köpa flashminnen från okända kinesiska butiker, särskilt inte till dessa priser. Det är relativt vanligt förekommande med 'fejkat' utrymme och korrupta minneskort på den kinesiska marknaden.

Därmed inte sagt att det inte finns äkta produkter att köpa men man bör nog vara försiktig och kolla upp omdömen om både produkterna och butikerna innan köp.

Är det för bra för att vara sant...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

@Skadidle: det fick bli det kortet, känns bra att det var en switch ägare som skrivit ett gott betyg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av casuaL:

Väntat länge men kanske inte bara priset som hindrade mig.
Pappa har tjatat om att köpa en ny mobil länge. Så han köpte en mobil för 8 och fick 1000kr rabatt och jag tog en switch och fick 1000kr. Lite snål skjuts men jag köper skal och skärmskydd till han i farsdag så blir det bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt!

Skrivet av ågren:

Jag skulle inte våga köpa flashminnen från okända kinesiska butiker, särskilt inte till dessa priser. Det är relativt vanligt förekommande med 'fejkat' utrymme och korrupta minneskort på den kinesiska marknaden.

Därmed inte sagt att det inte finns äkta produkter att köpa men man bör nog vara försiktig och kolla upp omdömen om både produkterna och butikerna innan köp.

Är det för bra för att vara sant...

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, och speciellt inte stoppa in dom. Är det inte något skit på minnet så finns alltid risken att man antingen förstör läsaren eller det man stoppar in den i.

Ont om bra minnen till anmärkningsvärt bra pris dock. Kör ett gammalt Samsung någonting på 128GB som jag fick tag i rätt billigt för 1-2 år sedan. Stabil och bra, hoppas den räcker länge också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Jag har också köpt en kinadocka (en Dealonow ) och har haft lite problem med den med, men som tur inte att den permanent har fastnat i boot, så kan nog tyvärr inte ge några mer tips än att lämna in på garanti eller något liknande...

Min docka har problemet att jag inte får sätta switchen i sovläge medans den är i kinadockan, då kommer den att låsa sig med svart skärm. Jag kan få fram sidomenyn med hemknappen men den svarar inte på order som omstart och liknande, enda lösningen är hård omstart.
Om jag tar ut switchen ur dockan innan jag lägger den i sovläge så fungerar allt fint.

Men jag är lite halvt som halvt skeptisk till dessa dockor nu, de fungerar men inte utan en viss oro av att använda dem.

Pratade med Bergsala men det fanns ingen annan lösning de kunde ge via telefon (hård omstart + låta konsolen ligga orörd ett dygn eller mer mellan försöken) så det blev att lämna in den. Dessvärre såg det mörkt ut angående att föra över spardata om Switchen inte bootade ordentligt vilket känns extra tråkigt. Så tills jag hör något annat hoppas jag att det löst sig till det bättre.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Inaktiv

Fick äntligen hem Legendary Amiibosarna! Missat så många nya leveranser så skönt att äntligen få hem något iallafall.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Fick äntligen hem Legendary Amiibosarna! Missat så många nya leveranser så skönt att äntligen få hem något iallafall.

https://i.imgur.com/TWjWTSl.jpg
https://i.imgur.com/mygLvNH.jpg

Ja CDON levererade igen det är nästan som jag förväntar mig sig snart måste de f**ka upp det
Fick mina idag med helt intakta jämfört med (fl)Inet som alltid har en kass paketering.

Ps kör ibland med paypal på CDON ifall de muppar sig fast sist fick jag tillbaks pengarna på mitt paypal konto pengatvätt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja CDON levererade igen det är nästan som jag förväntar mig sig snart måste de f**ka upp det
Fick mina idag med helt intakta jämfört med (fl)Inet som alltid har en kass paketering.

Ps kör ibland med paypal på CDON ifall de muppar sig fast sist fick jag tillbaks pengarna på mitt paypal konto pengatvätt?

Hehe typ. Ångrat både en och fem gånger att jag förlitat mig på Webhallen innan. Var tidig med förbokning på Metroid-Amiibosarna där och såg Inets förbokning. Tänkte att det var lugnt då jag var sjukt tidig. Fortfarande ingen leverans från Webhallen, de tänker inte leverera.

Jag hoppas vi får se de senare lanseringarna dyka upp igen framöver, vissa gick typ aldrig att beställa ens, de få ställen som ens fick in dessa blev fullbokade på direkten.

Hehe, hade du betalt via annat betalsätt än Paypal och ändå fått återbetalningen där?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Hehe, hade du betalt via annat betalsätt än Paypal och ändå fått återbetalningen där?

Jag gjorde en betalning via paypal med mitt kreditkort sen skickade de tillbaks till paypal kontot inte via banken. Jag har USD som primär valuta där så jag fick det i dollar lika med jag losa lite på växlingskursen.

Permalänk
Medlem

@ågren: Du har helt rätt, och jag är själv aningen skeptisk och ser det som en chansning. Men jag tänkte prova peta in det i en gammal mobil först och koppla den till datorn och prova formatera och göra en del överföringar till och från för att se lite hur det lirar innan den får hoppa in i Switchen.

Jag återkommer när jag har provat med besked.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Inaktiv

Hm... oroande detta. L.A. Noire släpps imorgon men fortfarande verkar vi egentligen inte veta något om hur Switch-utgåvan faktiskt är. Likaså Skyrim mot slutet av veckan.

Två butiker är nere på 399kr för LAN, en butik är nere på 448kr för Skyrim.

Skrivet av Tiamat:

Jag gjorde en betalning via paypal med mitt kreditkort sen skickade de tillbaks till paypal kontot inte via banken. Jag har USD som primär valuta där så jag fick det i dollar lika med jag losa lite på växlingskursen.

Ah! Ser inte butiken att du använt Paypal, inte hur pengarna från kontot kommit från för håll?

Intressant dock att de betalade tillbaks i just dollar med.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hm... oroande detta. L.A. Noire släpps imorgon men fortfarande verkar vi egentligen inte veta något om hur Switch-utgåvan faktiskt är. Likaså Skyrim mot slutet av veckan.

Två butiker är nere på 399kr för LAN, en butik är nere på 448kr för Skyrim.

Vad är det som är oroande, förstår inte vad du menar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

Vad är det som är oroande, förstår inte vad du menar?

Att spelen inte visas upp mer ger vibbar av att Rockstars och Bethesda hoppas folk köper pga namnet innan de ser spelen granskade. Med DOOM så fick Digital Foundry testa spelet innan lansering vilket gav lite vägledning om vad man hade att vänta sig.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Ah! Ser inte butiken att du använt Paypal, inte hur pengarna från kontot kommit från för håll?

Intressant dock att de betalade tillbaks i just dollar med.

Det borde de göra tycker man de skickade tillbaks i SEK men eftersom jag har USD så som bara primärt omvandlades de till dollar.
Har ändrat och lagt till SEK och andra valutor nu.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fick äntligen hem Legendary Amiibosarna! Missat så många nya leveranser så skönt att äntligen få hem något iallafall.

https://i.imgur.com/TWjWTSl.jpg
https://i.imgur.com/mygLvNH.jpg

Gratulerar! Hur mycket betalade du för dem? Var det från CDON?

Det är läskigt att de här figurerna redan är ute ur sortimentet hos samtliga butiker...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det borde de göra tycker man de skickade tillbaks i SEK men eftersom jag har USD så som bara primärt omvandlades de till dollar.
Har ändrat och lagt till SEK och andra valutor nu.

Ah, okej.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Gratulerar! Hur mycket betalade du för dem? Var det från CDON?

Det är läskigt att de här figurerna redan är ute ur sortimentet hos samtliga butiker...

849kr som tidigare nämnt, och jo CDON.

De gick att beställa i fredags igen men gick åt väldigt fort i de butiker som hade de till försäljning. Denna har varit relativt "lätt" att köpa mot en del andra Amiibos. Men ska man köpa en nu idag så är det nog förstås lika svårt och omöjligt som det mesta andra förstås.

Permalänk
Medlem

Den här killen visar upp Doom på Switch och jämför även lite med PS-versionen. Dessutom gillar jag hans humor

Permalänk

Köpte Rocket League precis, testade det lite snabbt och jag måste säga att jag blev överraskad över hur opolerad grafiken var!? Hann bara testa i handheld och spelet var roligt men jag hade mycket högre förväntningar på grafiken... Tror ni det kan komma någon patch eller det ska vara så?