Permalänk

PSU låter galet mycket.

Hej!

Jag har ett https://www.inet.se/produkt/6909984/fractal-design-integra-m-... som låter extremt mycket.
Den överröstar alla komponenter i datorn när jag spelar lite tyngre spel och även i idle.
Tycker den inte borde bli maxbeslastad ens då jag har en i5 4690K (ej överklockad atm) och gtx 970 (testat o klocka ner denna tillome o sänka power limiten).

PSU't är inköpt 2015-02-05. Kan det vara så att de börjar bli trött och gammalt?
Jag har det i en Node 304. Hade fläkten neråt men då kvävdes den på luft pga att de är så dålig markfrigång. Nu har jag snurrat på PSUn så fläkten är uppåt precis vid frontens fläktintag men ingen förbättring. (har blåst ur den med luft på burk).

En laptop låter fasen mindre...

/P

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Avstängd

Trött och gammal, nja.. kanske fläkten i så fall. Testa att byt ut den själv, är enkelt att byta. Det är ju ett billigt nätaggregat så det är inte att förvänta sig något annat än att vissa komponenter i den ger upp ganska snabbt.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Fractal design nätdelar är inte så bra men du kan prova att mäta hur stor effekt datorn drar med en sådan här. Du kanske känner någon som har en. Exempel:

Voltkraft

Om du har en kortslutning i datorn så kanske den fungerar ändå fast den dra mycket ström.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk

Fattar inte vad ni skriver om FD, men det där nätaggregat gör knappt ifrån sig ljud använder 3st och ingen av dem
Har har hög ljudnivå. Mina är helt silent.

Den har tillräckligt mycket kraft för din dator så det är inte det.
Har du garanti så byt om du kan.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...