Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

XBOX 360 kontrollen har 44 enligt samma mätning i samma video.

Kikade på videon precis. Verkade vara XB1 S-kontroller ver. 2 (de nya med BT) som jag förstod det.

Enligt samma video och test låg Nintendo Switch Pro-kontrollen på 64 ms.

En orsak till att jag föredrar WiFi framför BT normalt (om det går att välja på). Klart mindre lagg.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag håller med om att man måste ha iallafall 1 Nintendo Pro controller och det har jag faktiskt också. Men att köpa 3 st till för 600 kr känns ganska tungt. Jag räknar inte joy-con som någon vettig lösning, ingen av oss som provade dem gillade dem, på tok för små för normala vuxenhänder. Då är Hori troligen ett mycket bättre alternativ eller till och med SNES kontrollen om det nu inte är massa input lag.

Jag håller med om ett det just nu inte finns något klockrent alternativ men man kan hoppas på att det kommer, Nintendo behöver inse att deras kontroll är överprissatt. En XBOX One kontroll kostar 450 kr och för mig slår den så gott som allt annat jag provat inkl Nintendo Swich pro men den fungerar självklart inte till Switch om man inte håller på med USB adaptrar.

Tycker du joycons är för små även i hållaren? Tycker själv de är riktigt sköna så, men jag kanske är skadad av spelande med andra bärbara enheter.

Ensamma joycons är annars väldigt små, men ändå skoj det lilla jag kört. Är det Mario Kart som gäller finns ju "rattar" att köpa till. Har dock inte provat dom själv.

Om någon i gänget (ev roterande schema) kan spela med båda joycons i hållaren, så räcker vore en pro controller och 2 Hori (eller 2 BT-adaptrar om du vill ha trådlöst). En bra uppsättning för totalt strax över tusenlappen.

Vet inte om det finns några 4-player-spel ännu som "kräver" gyro (som odyssey nästan verkar göra). Du har ju i.a.f. då 2 kontrollers med gyro/rumble.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Tycker du joycons är för små även i hållaren? Tycker själv de är riktigt sköna så, men jag kanske är skadad av spelande med andra bärbara enheter.

Ensamma joycons är annars väldigt små, men ändå skoj det lilla jag kört. Är det Mario Kart som gäller finns ju "rattar" att köpa till. Har dock inte provat dom själv.

Om någon i gänget (ev roterande schema) kan spela med båda joycons i hållaren, så räcker vore en pro controller och 2 Hori (eller 2 BT-adaptrar om du vill ha trådlöst). En bra uppsättning för totalt strax över tusenlappen.

Vet inte om det finns några 4-player-spel ännu som "kräver" gyro (som odyssey nästan verkar göra). Du har ju i.a.f. då 2 kontrollers med gyro/rumble.

Det mest optimala är 4 likadana kontroller som till alla andra konsoler vi har, det gör att ingen kan skylla på kontrollerna. Detta var faktiskt något vi märkte av redan med Nintendo Wii U, där hade vi 2 remotes med nunchucks, 1 pro controller och då såklart original kontrollen med skärmen på och det kändes alltid som att någon hade handikap tack vare detta.

Det bästa hade varit 4 st pro kontroller men det är inte bara dyrt, jag skulle känna mig ganska lurad att betala 2400 kr för 4 st kontroller till en konsol som redan är relativt dyr.

Visst kan det vara kul att prova joy-con var för sig men det är inget man blir någon världsmästare på. Det räcker man kör par banor i mario kart så har man kramp i händerna. Att koppla dem i hållare gör det klart skönare men det är fortfarande ganska uppenbart att det inte är anpassat för vuxna händer, båda jag och flickvännen fick kram i armen med detta tillbehör.

Förövrigt håller jag med om att sladdar till spelkontroller är botten så troligen blir det väl 3 st SN30 PRO.

Självklart förstår jag att vi alla har olika uppfattningar om vad som funkar bra. För vår del har alltid XBOX kontrollerna varit klart bäst och dessutom har de haft ett rimligt pris.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kikade på videon precis. Verkade vara XB1 S-kontroller ver. 2 (de nya med BT) som jag förstod det.

Enligt samma video och test låg Nintendo Switch Pro-kontrollen på 64 ms.

En orsak till att jag föredrar WiFi framför BT normalt (om det går att välja på). Klart mindre lagg.

Grejen är att det är så lite lagg att jag har svårt att tro att du kommer verkligen märka något? Dessutom är de värdena tagna långt innan de nya firmwarsen där man sagt att man förbättrat response time. Så det borde vara ganska lungt med SN30 PRO kontrollerna. De är säkert dock inte lika bekväma som pro kontrollen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja (på frågan).

Har inte testat att uppdatera firmware än, men mellan Switchen och min XB1S-kontroller så måste jag trycka på synk-knappen på adaptern om jag haft de avstängda. Lite irriterande, men har inte orkat uppdatera firmware än.

Nej (på påståendet), för just mig personligen.

Det går kanonfint att koppla in alla kontrollers via sladd då det finns USB-uttag på ändan av adaptern för just det. Funkar riktigt bra. Har testat det med min Elite-kontroller (som kör WiFi för minimalt lagg istället för BT) och även XB360-kontroller.

Däremot så är jag bekväm och skippar helst sladd (husdjur och barn som kan springa mellan TV och soffbord), så jag synkar hellre en gång manuellt vid start (går på några sekunder och bara att trycka på en knapp).

Klar fördel för just Mayflash-adaptern att den både stödjer kontrollers via USB-sladd, och via BT.

Var köpte du adapter för 200 kr? De kanske ändå inte är så dumt, då hade jag kunnat använda 360 kontroller vilket jag har ganska många. Vibrations och gyro är inte jätte viktigt för mig faktiskt, dessutom har jag pro controllern när jag spelar själv.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@Neon:
Kan förresten tillägga att jag är mycket nöjd med min Hori-kontroll i övrigt. Spakar och knappar känns som om dom är av god kvalitet. Har inte testat något spel som utmanar d-paden så den kan jag inte kommentera. D-paden är annorlunda, men vissa recensenter verkar nöjda i.a.f.:
http://www.nintendolife.com/news/2017/08/hardware_review_hori...
Försök hitta någonstans där du kan prova om du är osäker och spelar många spel där d-paden är viktig.

USB-hub + 3-4 Horipads (beroende på om din grupp "tillåter" att en kör med pro controller utan att det ger fördelar) bör ju funka.

När jag själv kört olika TV-spelskonsoler med många spelare brukar ändå några spakar vara mer slitna än andra så någon har alltid fördel. Vi kanske är för gamla/luttrade (lycka till att hitta t.ex. 4st använda N64-kontrollers med bra spakar ) eller för avslappnade för att bry sig om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Var köpte du adapter för 200 kr? De kanske ändå inte är så dumt, då hade jag kunnat använda 360 kontroller vilket jag har ganska många. Vibrations och gyro är inte jätte viktigt för mig faktiskt, dessutom har jag pro controllern när jag spelar själv.

Jag köpte den på AliExpress här: https://www.aliexpress.com/item/Mayflash-Wireless-for-PS4-for... (ca 170 pix för adapter, och ca 20 pix för frakt).

Däremot; skall du enbart köra med USB-kabel (som är de enda kontrollers på X360 som stöds) så finns det billigare alternativ på bla. AliExpress. https://www.aliexpress.com/item/Coov-N100-for-PS3-PS4-Xbox-On... (ca 90 pix ink. frakt, men ingen adapter jag testat själv, så kan inte gå i god för den).

Gyro fungerar helt perfekt. Inget problem alls.

Rumble fungerar, hyfsat, men inte lika bra som Nintendo original (de har ju speciell HD-rumble, som kan ge lite svagare/diskretare effekter än vad vanliga handkontrollers för XBox och PS kan).

lagt till prisuppgifter
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag har blivit med konsol! Detta är stort för mig eftersom det var 15 år sedan sist detta hände (Gamecube).

Alla annonserade portar av indiespel blev för mycket. Portabel version av Hollow Knight och steamworld serien bland andra är sjukt lockande

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Aha, tittade runt lite på youtube igår på Mayflash och även om det fungerar bra för det mesta så är det inte självklart, det kan uppstå lite konstigheter då och då.

SN30 PRO ser ha krypet upp lite i pris till 450 kr och då är det inte alls långt till en Nintendo Pro kontroller.

Har mätt vårt vardagsrum och det är precis att 3 meter kabel når de yttre platserna. Troligen ingen höjdare om någon rycker till i sladden, dessutom har vi kattor som kan få för sig att bita i kablarna om de rör på sig.

Just nu ser det ut som att Nintendo Pro kontroller är det ända välfungerande alternativet, får kanske överväga att köpa iallafall en Pro kontroller till så har vi iallafall till vår egna familj. Sen längre fram kanske man får tag på något billigare alternativ.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Just nu ser det ut som att Nintendo Pro kontroller är det ända välfungerande alternativet, får kanske överväga att köpa iallafall en Pro kontroller till så har vi iallafall till vår egna familj. Sen längre fram kanske man får tag på något billigare alternativ.

Om du skall investera så mycket pengar (för mig räcker adapterlösningen för 170 pix fint tills vidare, men kanske köper en Pro-kontroller längre fram), så see iaf. till att köpa "Xenoblade Chronicles 2 Edition" då den trasiga D-paden är fixad på den.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Om du skall investera så mycket pengar (för mig räcker adapterlösningen för 170 pix fint tills vidare, men kanske köper en Pro-kontroller längre fram), så see iaf. till att köpa "Xenoblade Chronicles 2 Edition" då den trasiga D-paden är fixad på den.

Tack för headsup! Tog en titt på det, läste lite kommentarer och det ser ut som att även den vanliga kontrollen har blivit uppdaterad. Det finns dock en stor risk att den äldre modellen finns kvar i lager i en hel del butiker.

Även Splatoon kontrollen ska ha uppdaterad D-pad.

Oavsett så lär jag inte betala 200 kr extra för kontrollen, 650 är redan dyrt som det är.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fysisk utgåva Lost Sphear

Skrivet av tyvar1:

Satte igång spelet lite snabbt och märkte att allt var på japanska även fast jag har den Europiska utgåvan köpt från Square Enix EU Store. Kanske är för spelet inte släppts i EU ännu så byts automatisk till engelska den 23e?

Har du engelsk text nu?
Jag testade utan att ladda ned och har engelsk text nån sa att om jag laddar ned så förlorar jag engelsk text stämmer det?

Apparently both NA and EU have the same situation.
English IS on the cart from the get-go. But the 1.2 update, for some reason, gets rid of it

Ps 1.3 update finns ute nu så det spelar ingen roll den har engelska.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Neon:

Tack för headsup! Tog en titt på det, läste lite kommentarer och det ser ut som att även den vanliga kontrollen har blivit uppdaterad. Det finns dock en stor risk att den äldre modellen finns kvar i lager i en hel del butiker.

Även Splatoon kontrollen ska ha uppdaterad D-pad.

Oavsett så lär jag inte betala 200 kr extra för kontrollen, 650 är redan dyrt som det är.

Nu har jag alla tre olika pro-kontroller men jag har inte märkt någon skillnad på Splatoon 2 kontrollen förutom man får mer handsvett av den.
Plastfärgen verkar göra att jag får mer handsvett.

Permalänk
Medlem

Förövrigt, det där med att dockan skavar på displayen, hur har ni löst det? Är det skärmskydd som gäller? Och isåfall finns det något okay för rimligt pris?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nu har jag alla tre olika pro-kontroller men jag har inte märkt någon skillnad på Splatoon 2 kontrollen förutom man får mer handsvett av den.
Plastfärgen verkar göra att jag får mer handsvett.

Hehe okay Jag gissar på att de som klagar på d-paden är ganska känsliga eller kanske rakt av pro players. Jag som inte spelar riktigt på den nivån har inte märkt av att det skulle vara något problem alls med Nintendos Pro Controller. Dock så ska man såklart köpa det bästa möjliga för det pris man kan tänka sig lägga så finns det en version med uppdaterad d-pad så bör man kolla efter det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Neon:

Hehe okay Jag gissar på att de som klagar på d-paden är ganska känsliga eller kanske rakt av pro players. Jag som inte spelar riktigt på den nivån har inte märkt av att det skulle vara något problem alls med Nintendos Pro Controller. Dock så ska man såklart köpa det bästa möjliga för det pris man kan tänka sig lägga så finns det en version med uppdaterad d-pad så bör man kolla efter det.

Nja jag är ingen pro player heller man i puyo-puyo åker blocken åt fel håll, i Zelda dör jag för jag inte kan gå rakt i shriines, i Gunvolt så blir det fel med det mesta

Vill man ha mer handsvett för pengarna och en uppdaterad kontroll med en kula i köp xeno 2:an.
Finns fraktfritt på Ginza jag köpte min där vid release för 700:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tack för headsup! Tog en titt på det, läste lite kommentarer och det ser ut som att även den vanliga kontrollen har blivit uppdaterad. Det finns dock en stor risk att den äldre modellen finns kvar i lager i en hel del butiker.

Även Splatoon kontrollen ska ha uppdaterad D-pad.

Oavsett så lär jag inte betala 200 kr extra för kontrollen, 650 är redan dyrt som det är.

Väldigt bra! Hade hoppats på detta så småningom. Gillar nämligen själv inte designen på Xenoblade- eller Splatoon-kontrollerna (även om jag har spelet). Föredrar det vanliga svarta utseendet som på standard Pro-kontroller (de hade dock gärna fått göra en vit, eller i andra färger - eller tom. Design Labs så att man kan bestämma alla färger själv ).

Då får man bara vänta lite så att att man har större chans att få den nya versionen.

Sedan återstår bara att de kommer tillbaka med analoga triggers (som på GC-tiden, och som hos de billigare PS/XB/PC-kontrollers), så har vi något riktigt riktigt bra till slut!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Shiftlings (pusselspel) kommer på e-shop 1:e februari:

Källa

Owlboy kommer 13 februari via e-shop (ska dyka upp en fysisk utgåva TBA):

Källa

Rocket League kommer att få en stor uppdatering detta år nämligen:

Hey there! We’re actively working on cross-platform party support for a 2018 release.

Will cross platform parties work between XBOX ONE and Nintendo Switch, not just game consoles and PCs?

Hey Alex! We're still looking into all the details about the cross-platform party feature, so we don't have yet any specific information about which platforms will have it at launch. Stay tuned to our Twitter and Facebook for updates!

Så snart kan du krossa motspelare på andra konsoler och eventuellt XBX1.

Källa

Miles & Kilo ska komma till e-shop inget bestämt datum ännu:

The fall part 2 kommer 13 februari, e-shop:

Rykte Iconoclasts kanske dyker upp till switch?
Lots of Nintendo Switch requests for Iconoclasts. That would be great! But finishing what was originally planned comes first, at least

Källa

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Ps 1.3 update finns ute nu så det spelar ingen roll den har engelska.

Grymt! Då vet jag vad jag ska göra när jag kommer hem

Skrivet av Tiamat:

Owlboy kommer 13 februari via e-shop (ska dyka upp en fysisk utgåva TBA):

http://i64.tinypic.com/30c6s8x.jpg

Källa

Detta spel ser jag verkligen fram emot! Samma med Hollow Knight, hoppas det spelet också kommer snart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Detta spel ser jag verkligen fram emot! Samma med Hollow Knight, hoppas det spelet också kommer snart!

Skickades från m.sweclockers.com

Hade varit så najs med Hollow knight och Owlboy i fysisk form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Förövrigt, det där med att dockan skavar på displayen, hur har ni löst det? Är det skärmskydd som gäller? Och isåfall finns det något okay för rimligt pris?

Långt ifrån alla har det problemet är viktigt att påpeka (vet att tex. Anders190 här i forumet har en som inte repar hans).

Att dockan kan skava på Switchen inträffar bara om den raka plattan på framsidan är något lite ihopböjd inåt/bakåt. Är tydligen stora variationsexemplar, så kan mycket väl hända att din är OK. Problemet är att toleranserna som Nintendo haft vid tillverkning av sina dockor inte har varit den mest noggranna. Därför varierar det mycket från ett exemplar till nästa.

Så här kan du enkelt testa om du fått en böjd docka, eller inte:

Själv så har jag helt struntat i originaldockan, och flyttade istället elektroniken över till en snyggare och mer smidig portabel docka. Köpte en billigt på AliExpress: https://www.aliexpress.com/item/Portable-Mini-DIY-Replacement...

Kan verkligen rekommendera en sådan. Både mer portabel, och du behöver aldrig riskera att repa Switchen (eller slita på skyddsglaset).

Så här ser den röda versionen ut som jag köpte, färdigmonterad sittandes på TV-bänken hemma hos mig i ett av TV/bio-rummen (skall köpa en till i ljusblått, då vi numera har två Switchar i familjen):

En annan fördel jag hört (men inte kunnat verifiera själv, då jag aldrig använt medföljande dockan) är att det blir mindre varmt för Switchen. Spelar man CPU/GPU-intensiva spel en längre stund så behöver den enligt uppgift betydligt mer sällan throttla prestandan pga. värme. Detta då en sådan här mer öppen lösning skall ge en svalare spelkonsol än originaldockan (som tydligen kan ha en del problem med just värmeuppbyggnad och lite bristfällig kylning av Switchen inuti dockan).

kylfördel
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Hade varit så najs med Hollow knight och Owlboy i fysisk form.

Owlboy skulle få en fysisk utgåva eller? Tycker mig ha läst något sådant.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Owlboy skulle få en fysisk utgåva eller? Tycker mig ha läst något sådant.

Ja på bilden som jag har länkat står det att det ska komma en fysisk utgåva med, okänt datum TBA.
Ni som läser på mobilversionen ser ni inte bilderna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja på bilden som jag har länkat står det att det ska komma en fysisk utgåva med, okänt datum TBA.
Ni som läser på mobilversionen ser inte bilderna.

Ah bra, sneglade lite innan då jag var säker på att någon skrivit om detta.

Lite på området med fördelar med fysiska utgåvor så har Eurogamer en artikel som tar upp problematiken med digitala spel: http://www.eurogamer.net/articles/2018-01-21-where-do-downloa...

Edit: tittade igen nu och den syns. Måste ha bläddrat för snabbt nyss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Hade varit så najs med Hollow knight och Owlboy i fysisk form.

Verkligen! Är uppe i 22 fysiska spel nu så snart måste man skaffa sig ett till gamecard case

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det bästa hade varit 4 st pro kontroller men det är inte bara dyrt, jag skulle känna mig ganska lurad att betala 2400 kr för 4 st kontroller till en konsol som redan är relativt dyr.

Jag kan hålla med om att det blir en rätt saftig totalsumma men å andra sidan får man konsolen inkl. fyra pro controllers för ca 5800kr och konsolen i sig är knappast dyr.

Jag kan nog inte minnas en konsol i modern tid (bortsett från Switch och Gamecube) som kostat under 5000kr och då med en handkontroll. PS2 och PS3 låg väl till och med närmare 6000kr?

Det skiljer dessutom 80kr mellan Dualshock 4 och Nintendos pro controller så prisskillnaden är inte särskilt stor och under väldigt lång tid var det omöjligt att hitta Dualshock 4 för under 600kr.

Skrivet av Neon:

Förövrigt, det där med att dockan skavar på displayen, hur har ni löst det? Är det skärmskydd som gäller? Och isåfall finns det något okay för rimligt pris?

AmFilm är väl den som brukar rekommenderas mest. Av någon underlig anledning verkar dock ingen svensk ÅF sälja dessa.
https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Protector-amFilm-201...

Glas brukar rekommenderas framför plast men båda har sina för- och nackdelar, glas har ofta bättre touch men reflekterar väldigt mycket ljus osv.

Till just Switch spelar det ingen större, att glas ofta rekommenderas beror på att skärmskydd av härdat glas spricker när man tappar enheten och absorberar stöten men det gör ju ingen skillnad i detta fall eftersom Switchen har en skärm av plast.

Skrivet av Tiamat:

Shiftlings (pusselspel) kommer på e-shop 1:e februari:
https://youtu.be/z-fC2c2vYS0

Källa

Owlboy kommer 13 februari via e-shop (ska dyka upp en fysisk utgåva TBA):

http://i64.tinypic.com/30c6s8x.jpg

Källa

Rocket League kommer att få en stor uppdatering detta år nämligen:

Hey there! We’re actively working on cross-platform party support for a 2018 release.

Will cross platform parties work between XBOX ONE and Nintendo Switch, not just game consoles and PCs?

Hey Alex! We're still looking into all the details about the cross-platform party feature, so we don't have yet any specific information about which platforms will have it at launch. Stay tuned to our Twitter and Facebook for updates!

Så snart kan du krossa motspelare på andra konsoler och eventuellt XBX1.

Källa

Miles & Kilo ska komma till e-shop inget bestämt datum ännu:
https://youtu.be/1A5O0fL3ZsY

The fall part 2 kommer 13 februari, e-shop:
https://youtu.be/DQVCVPYwrZ0

Rykte Iconoclasts kanske dyker upp till switch?
Lots of Nintendo Switch requests for Iconoclasts. That would be great! But finishing what was originally planned comes first, at least
https://www.youtube.com/watch?v=xmBpMt5O7zw

Källa

Tack så jättemycket för alla fina uppdateringar i tråden! <3
Jag brukar i regel inte vara så intresserad av indiespel (troligtvis för att 98% på Steam är skit) men Switchen har så många spännande titlar som man lätt missar om man inte håller sig uppdaterad på spelsiter osv.

Det finns ju hur många bra indiespel som helst och Switchen är ett perfekt format men tyvärr försvinner väldigt många guldkorn i bruset av skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Då så är ni sugna på mer info?
Samurai Shodown II kommer på e-shop nästa vecka.

OPUS: Rocket of Whispers kommer till switch TBA:

Skvaller (som kanske inte stämmer):

Via japanesenintendo.com har det rapporterats om att Nintendo har ansökt om ytterligare en titel för...

Animal crossing ansökan på japanska finns i bilden nedan:

Dold text

My Time at Portia till e-shop detta år:

Ojiro Fumoto skaparen till Downwell har gått med Nintendo i dagsläget vet vi inte vad som ska portas från dem:

Computer auto-translated this to "I got a job on the Nintendo DS! I'll do my best to". Does this mean you are porting Downwell to the DS, or that you got a job at Nintendo, or BOTH!?!

Sist men inte minst Rain World på väg till switch?

(SLUGCAT ON SWITCH} ʕ●.●ʔ RT if you agree

Källa

Påminnelse Lost Sphear har släppts idag här är den nya trailern:

Den har en ny patch glöm inte att ladda ned den: new equipment and artefacts, a new dungeon, the new Moonlight Battleground mode, and more.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har mätt vårt vardagsrum och det är precis att 3 meter kabel når de yttre platserna. Troligen ingen höjdare om någon rycker till i sladden, dessutom har vi kattor som kan få för sig att bita i kablarna om de rör på sig.

Avstånd borde gå att lösa med USB-kabel till en USB-hub på soffbordet. Körde med en sån lösning hos en polare till Xbox 360 innan fler i spelgruppen hunnit skaffa konsol med egna trådlösa dosor. Den trådade var ju riktigt billig och utmärkt till PC, så jag och en till hade sån innan vi skaffat konsol.

Trådlöst är självklart smidigare, i.a.f. om man har bra laddmöjligheter och kommer ihåg att ladda dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Själv så har jag helt struntat i originaldockan, och flyttade istället elektroniken över till en snyggare och mer smidig portabel docka. Köpte en billigt på AliExpress: https://www.aliexpress.com/item/Portable-Mini-DIY-Replacement...

Tack för tipset, beställde en direkt. Fick hem min Switch igår och tyckte direkt att originaldockan kändes riskabel mot displayen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv

Dragon Quest Builders närmar sig, gillar inte riktigt priset jag sett så blir att billigare eller se om exempelvis Elgiganten rear vid lanseringen.

Blir att sälja PS4-versionen ihop med en del andra spel som hittat ut till Switch och PC så slutgiltiga priset blir lite lägre förstås.

Skrivet av Tiamat:

Då så är ni sugna på mer info?
Samurai Shodown II kommer på e-shop nästa vecka.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ8O3XSHKr_fqh7sKA6BtKHY1ok33UZn765NR2P8qJ3_ra8gwTs

OPUS: Rocket of Whispers kommer till switch TBA:
https://youtu.be/5QxvKXaJ7SA

Skvaller (som kanske inte stämmer):

Via japanesenintendo.com har det rapporterats om att Nintendo har ansökt om ytterligare en titel för...

Animal crossing ansökan på japanska finns i bilden nedan:

My Time at Portia till e-shop detta år:
https://youtu.be/L_nGpVGF-ig

Ojiro Fumoto skaparen till Downwell har gått med Nintendo i dagsläget vet vi inte vad som ska portas från dem:

Computer auto-translated this to "I got a job on the Nintendo DS! I'll do my best to". Does this mean you are porting Downwell to the DS, or that you got a job at Nintendo, or BOTH!?!

Sist men inte minst Rain World på väg till switch?

(SLUGCAT ON SWITCH} ʕ●.●ʔ RT if you agree

Källa

http://images.nintendolife.com/news/2018/01/rain_worlds_developer_is_gauging_interest_for_a_potential_switch_port/attachment/0/large.jpg

Påminnelse Lost Sphear har släppts idag här är den nya trailern:

https://youtu.be/YZlWYXFlIfU

Den har en ny patch glöm inte att ladda ned den: new equipment and artefacts, a new dungeon, the new Moonlight Battleground mode, and more.

Nice, My time at Portia låter som något för mig. Jag älskar den typen av spel.
Inte hört talas om den innan men fick intrycket av att det är ett tag kvar till lanseringen. Eventuellt blir det att dubbeldippa med Steam-versionen närmare helgen.
Edit: 9 månader i Early access så lär dröja ett tag då.

Rain World pillade jag på köpknappen i december men ville vänta och se om en Switch-utgåva skulle komma. Perfekt för mig detta.

Skickades från m.sweclockers.com