Problem med WiFi och HP Connection Manager

Permalänk

Problem med WiFi och HP Connection Manager

Har en HP Eliebook 8460p
Försöker få Windows 10 att fungera i den.
Har gjort alla uppdateringar jag hittat av drivrutiner men inte hittat en fungerande HP Connection Manager.
Alla jag hittat säger att dom är för gamla, eller inte fungerande för win 10
Har även försökt hitta en uppdaterad version på HP:s support men misslyckats.
Man har ingen för win 10. Senaste varianten är för win 8.1 och den fungerar inte.

Problemet som är att jag inte får det trådlösa nätverket att koppla in. Trådburna fungerar utan problem.
Det går inte att aktivera. Har försökt i Nätverk och Internetinställningar att slå på det, men slår av så fort jag går ifrån sidan.

Finns annat program än HP:s eget?

Permalänk
Medlem

Du behöver inget program, du behöver drivrutiner. Försök hitta vad det är för nätverkskort och googla på namnet + drivers

typo
Permalänk

@MarcusHuddinge:

Jag har det senaste till kortet.
Ett Intel Centrino Advanced - N6205

Har kört ett driverprogram också som letar upp de senaste drivrutinerna.
Men det borde funka med äldre också.

Permalänk
Medlem

Så du har testat dessa antar jag?
https://downloadcenter.intel.com/download/27239/Wireless-Inte...

Slutade det funka direkt efter att du installerade Windows 10? Och funkade innan?

Permalänk
Medlem

Om du har avaktiverat kortet i connection manager innan du blåste om med W10 får du förmodligen dra en W7 installation för att aktivera det igen via managern. Därefter behövs inte det programmet längre.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

@_niko_:

OK, Hur menar du? Jo det fungerade med win 7. Måste jag nedgradera tillwin 7 och sedan lägga in win 10 igen?
Gjorde en uppdatering efter jag instalerat win 10 som tog 7 timmar med sladd i.
Känns inte så kul.

Permalänk

@MarcusHuddinge:

Jo det slutade direkt och den drivrutinen har jag laddat hem.

Permalänk
Medlem

Har du även testat med drivruter till Windows 7/8? Har tidigare varit med om att drivrutiner för Windows 10 inte fungerat på Windows 10 medan drivrutiner för Windows 7/8 av någon anledning fungerat.

Svar på din fråga till andra snubben: Vet inte exakt vad ni pratar om, men du måste inte göra dig av med Windows 10 för att installera Windows 7 igen. Du kan bara installera det på en annan disk om den har flera. Om den inte har flera så kan du krympa Windows 10 partitionen så det finns ledig plats på hårddisken, och sedan använda det lediga utrymmet för att installera Windows 7 där.
Hade själv både Windows 7 och Windows 10 i ett par år på min laptop som just då även bara hade en hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strutharald:

@_niko_:

OK, Hur menar du? Jo det fungerade med win 7. Måste jag nedgradera tillwin 7 och sedan lägga in win 10 igen?
Gjorde en uppdatering efter jag instalerat win 10 som tog 7 timmar med sladd i.
Känns inte så kul.

Yes, exakt så.
Min 8460 jag hade tidigare fick jag faktiskt göra så på, kan vara värt att testa.
Ta en annan disk, installera W7, aktivera skiten och byt disk igen.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb