Akta er för Wish. Skickar fel saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Som sagt en gamble, ofta säljs det kort som är flashade eller använda för mining och på väg utför.
Det är ju inte så att försäljarna går minus precis.

Om kortet är begagnat ska det ju i sådana fall framgå av annonsen, våra kort kom nya i plomberad kartong med skyddsplasten kvar på backplaten och kylaren, skydd på alla kontakter och i övrigt nyskick. Däremot var kylpastan inte av bästa kvalitet och jag räknar inte med någon form av garanti eller support.

Om någon har ett konkret exempel på när Wish misskött sig och inte rett ut problem på ett tillfredsställande sätt kommer jag överväga min ståndpunkt, hittills verkar det dock röra sig om pågående ärenden, antaganden och förtal.

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Har gjort ett par testbeställningar från Wish, främst i "undersökande" syfte. Dock ej elektronik utan diverse annat "krimskrams"

Ett par paket nådde aldrig fram, dom saker jag väl fick var av extremt låg kvalité och motsvarade oftast inte vad som annonserats. Om det så var felaktiga storlekar, fel färg eller till och med fel produkt.

Går väl eventuellt att reklamera via Klarna, men är knappt värt tiden.
Visst det är billigt, men 1 krona för skräp som man ändå bara slänger är ju 1 krona för mycket.

Permalänk
Medlem

Köpte 5 blandade prylar därifrån för ett tag sedan, ska bli spännande att se om allt kommer. Sammanlagt drygt 100kr inklusive frakt, bland annat 1 snygg klocka och en surfplatta, så sjukt billigt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Jag har beställt 54 artiklar under hösten och är nöjd med dem enligt följande:

1. Reklamerat 1 styck (felaktig beskrivning) för vilken jag återbetalades inom 1 timma.
2. Var missnöjd med 6 varor eftersom jag missuppfattat (inte läst) beskrivningen.
3. Väntar på 7 stycken (27-jan-2018).

Man får uppskattad leveranstid per artikel vilket brukar vara 4-6 veckor.
Wish agerar på reklamationer och inhämtar betyg på varje levererad artikel och butik.
Man betalar avgiftsfritt via Klarna och kan betalas först efter hela uppskattade leveranstiden.
Via inloggning och orderhistorik har man full översikt och eget inlägg av leveransdatum och betyg.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

alltså varför ska man handla på wish än ebay/alibaba o alla dom andra stora kinesiska sidorna som redan säljer billigt?

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med dem ännu och har en del ordrar däremot har Postnord förstört paketen vid leverans har bara fotograferat produkten, rapportera supporten och pengarna återställs på sitt konto inom par dagar.

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

alltså varför ska man handla på wish än ebay/alibaba o alla dom andra stora kinesiska sidorna som redan säljer billigt?

Fördelar:
1. Bara inspirationen av att skrolla ner över alla dessa prylar som man inte behöver...
2. Översikten är roligare än Alibabas torra söksidor.
3. Alla priser är i kr och inte dollar.
4. Alla artiklar kan köpas så man slipper "levereras ej till Sverige" -meddelanden när man bestämt sig.
5. Betalning sker med direktbetalning eller gratisfaktura via (trevliga tjänsten) Klarna.
6. I orderöversikten kan man klaga på produkt/leverans och få återbetalning inom ett par dagar.
7. ... (fyll på) ...

Nackdelar:
1. De har inte alla prylar som Alibaba har.
2. Samma vara har olika priser i flertal annonser (man måste jämföra).
3. Man kan inte bara titta på bilderna och överskrifterna utan även läsa produkt info och recensioner.
4. Alla negativa recensioner tas ej med (kanske för att samma produkt säljs av flera företag).
5. En vara kan ha flera undervarianter så man skall vara noga med vilken man väljer.
6. Man måste plussa samman varans pris med dess leverans kostnad. (Ex. Klocka: Gratis + Leverans: 19kr)
7. ... (?) ...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Avstängd

@Destromath: Jag måste säga att wish är bra. Har fått tillbaka pengarna flera gånger nu. Fan vet om dom pratar svenska det verkar vara auto meddelanden hela tiden men...mycket nöjd!

Permalänk
Avstängd

Köpte för ca 1.5 år sedan ett par microSD kort på 128GB för billig peng.

Prestandan var ca 1.6mB/s.

Plockade därefter bort shoppen från bokmärken, FB, email osv..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

4 månaders leveranstid.

Jag har beställt varor genom Wish en gång. Leveranstiden var, hör och häpna, 4 månader. Så aldrig mera Wish. EBay levererar beställda varor inom 2 veckor, och det är också från Kina.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av codegear:

Jag har beställt varor genom Wish en gång. Leveranstiden var, hör och häpna, 4 månader. Så aldrig mera Wish. EBay levererar beställda varor inom 2 veckor, och det är också från Kina.

Och jag som i min enfald trodde att både på Ebay och Wish så är det enskilda säljare som man köper av... så dumt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Wish är kinasaker, gamle varje gång.
Att köpa dyrare saker är idiotiskt.

De flesta saker som säljs i Sverige via svenska ÅF är också Kinasaker..

Bara det att Svenska ÅF smäskar på med 200% extra överpris.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

De flesta saker som säljs i Sverige via svenska ÅF är också Kinasaker..

Bara det att Svenska ÅF smäskar på med 200% extra överpris.

Dom ger dig också garanti och har troligen kvalitetstestat sakerna.
För och nackdelar med kina stuff.

Att köpa dyrare saker typ GPU eller liknande skulle jag aldrig göra.
Sladdar, mobilskal och annat småkraft är dock perfekt då även om det inte håller måttet så har man lagt ut 1/10 av priset i Sverige.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Dom ger dig också garanti och har troligen kvalitetstestat sakerna.
För och nackdelar med kina stuff.

Att köpa dyrare saker typ GPU eller liknande skulle jag aldrig göra.
Sladdar, mobilskal och annat småkraft är dock perfekt då även om det inte håller måttet så har man lagt ut 1/10 av priset i Sverige.

Garanti har man även från köp via Ebay, det har hänt mig att nån adapter eller RAM har gått sönder och jag har köpt dessa via Ebay, kontaktar säljaren och man får pengar tillbaka eller en likadan vara.

Jag har köpt dyrare varor via GearBest, de ger 1 års garanti på alla deras saker med betalt RMA-fraktsedel, även om jag än så länge inte har fått göra ett RMA-ärende via GearBest än så länge.

Men ja, det finns såklart dåliga köp på Ebay, men oftast hjälper Paypal dig om något sånt skulle hända.

Då det knappt skiljer i pris hos grafikkort så köper man dessa hellre från inlandet man bor i..slipper man oroa sig för chockskatt och andra straffavgifter man kan åka på om man beställer utanför EU.

Jag håller mig till mer kända säljare på Ebay, då blir affärerna bättre mellan säljaren och köparen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Skulle aldrig beställa något från Kina om det inte är en vara som inte går att få tag på inom EU. Dels på grund av att man kan få en felaktig vara eller en vara som inte håller måttet men främst på grund allt jobb med leveransen det orsakar (tycker synd om inhemska posten för allt arbete de gör helt gratis? för en liten skitsak).

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Se är visst tredje största e-handlaren i Sverige. Men jag kan inte komma ifrån att de känns rörigare än eBay/Ali...

https://www.dn.se/ekonomi/wish-intag-i-sverige-oroar-svensk-h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Samma bemötande här, svar inom 5 minutet av supporten och pengarna tillbaka.
Fick behålla varan dessutom.

Det är fan ta den bästa supporten jag någonsin fått.
Handlar massa saker med jobbet från olika elektronikleverantörer och det är ett jävla hallå och långa väntetider när saker saknas eller har blivit fel.

6/5 puckar för supporten på Wish. Skulle inte tveka för att köpa mer skit på Wish!

Snarare ett belägg att tom. Wish vet att de handlar med eventuellt felaktiga varor.

En av många orsaker varför man aldrig ska beställa dyra varor som grafikkort på Wish.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F Gaming WIFI | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Snarare ett belägg att tom. Wish vet att de handlar med eventuellt felaktiga varor.

En av många orsaker varför man aldrig ska beställa dyra varor som grafikkort på Wish.

Håller med till fullo.
Skuöle aldrig köpa nåt för mer än några hundralappar från wish.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Jag skulle dock kunna behöva hjälp.. jag betalade för min produkt men på appen hände det ingenting sen så visas inte mina produkter i orderhistoriken, så med andra ord har jag ”gett” dem pengar i utbyte mot ingenting. Har mailat men inte fått svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp inte grafikkort från Wish utan att kolla dom med GPU-Z, kolla vilket chipset som sitter på, googla det så får ni reda på vilket kort det egentligen är, för många är fake.
Jag har ett GTX750 som är ett 550, ett 960 som är ett 450 och ett 1060 som är ett 450!
Man får pengarna tillbaka från Wish så inga problem där, men kolla vad ni fått.