Dator för musikproduktion samt för spel längre fram (Ingen budget)

Permalänk

Dator för musikproduktion samt för spel längre fram (Ingen budget)

Jag har plockat ihop en dator i inets datorbyggare

I huvudsak så vill jag veta om allt passar ihop eller om jag borde byta ut något för bättre prestanda. Som sagt så har jag ingen budget så några tusen upp eller ner spelar ingen roll, jag vill bara att den är balanserad.

Mina tankar runt bygget:

  • Kompakt case med plats för allt

  • 2TB m.2 För program som KOMPLETE 11, Superior Drummer, etc.

  • 500GB m.2 För OS och Spel

  • 2st 2TB HDD i Raid 1 För allt jag inte vill tappa

  • 4TB HDD För allt annat

  • 750W Nätagg för high end kort i nästa gen

Jag vill få plats med ett high-end grafikkort när nästa generation kommer. Vilken modell passar då bäst till min maskin? (typ blower eller fler fläkt kyld.)

Hur borde jag installera fläktarna? Jag vet inte så mycket om hur man bör göra med kylningen.

Spelar det någon roll vilken kylpasta jag använder?

Tips på bra rgb led strips runt fönstersidan?

Övriga tankar?

Permalänk
Inaktiv

För lagringsdiskarna borde du spana på hitatchidiskar som bara netonnet sist jag kollade säljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Så länge ingen vet av ett kort som kyler bra och i rimlig ljudnivå, borde du consider aio kylare om chassit tillåter,. Mitt msi sea hawk är svalt och kyls av en 120mm.

Sorry såg att du plockat ihop, men du har länkat till en kundvagn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@anon34443: Jag kunde inte hitta hitachi diskarna på netonet, men jag hittade dom på pricerunner. Var det någon speciell du tänkte på? Vad är dom bättre på för sätt?

Länk till datorbyggaren

Skulle du rekommendera en AIO-kylare till cpu'n också?
Bör radiatorn sitta vid insug eller utblås?

Permalänk
Inaktiv

https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-failure-rates-q1-20...
De ska tydligen vara pålitliga i tester som serverdiskar.

Jag tycker då min aio kylare gör ett bra jobb, kör alla fläktar på lägre varv dessutom.
Utblåset installerar du radiator.

Permalänk
Medlem

Jag kör WD Black i mina musikdatorer. Både i studion å hemma funkar väldigt bra!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JackoPacko:

@Perssonabbe: Jag kunde inte hitta hitachi diskarna på netonet, men jag hittade dom på pricerunner. Var det någon speciell du tänkte på? Vad är dom bättre på för sätt?

Länk till datorbyggaren

Skulle du rekommendera en AIO-kylare till cpu'n också?
Bör radiatorn sitta vid insug eller utblås?

Radiator bak och cpu topp i ett Corsair Air Cube 540, sen kvarnbypojkarna vet jag ingenting om

https://imgur.com/a/Mta9U