Bluetooth i Suzuki Swift 2012

Permalänk
Medlem

Bluetooth i Suzuki Swift 2012

hej!

ingen aning om jag lagt detta i rätt forum, men kändes så bra som möjligt här.

det är så att min mamma har en suzuki swift, 2012 som tydligen skulle haft bluetooth stereo, men efter ha kollat runt på olika engelska forum verkar det som att just hennes version inte har det.

nu till min fråga, går det att på något vis komma runt detta, typ en usb till bluetooth adapter? för det finns usb i bilen.

vill gärna slippa att byta hela stereon då det tydligen kostar runt 4000kr :L

tacksam för svar

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Har bilen även 3,5mm? Isåfall kan du köpa en bluetooth-mottagare, exempelvis:

https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/bluetooth/bluetooth...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

det är suzuki swift exclusive som har bluetooth, antar att din mamma har comfort versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Har bilen även 3,5mm? Isåfall kan du köpa en bluetooth-mottagare, exempelvis:

https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/bluetooth/bluetooth...

Tyvärr inte :l inte vad vi kan se iallafall. har bara USB, det går att spela musik därifrån men det är 50/50 att det funkar.

Skrivet av xarl:

det är suzuki swift exclusive som har bluetooth, antar att din mamma har comfort versionen?

aah okay, ja jag antar att det är comfort som hon har då. :l

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

ingen som vet om det hade gått med en usb till bluetooth converter?

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Köp en bluetoothmottagare. Koppla USB-strömförsörjningen i en usb-laddare via cigarrettuttaget och dra 3.5mm aux till bilstereon.

Tex denna

Edit: länkade fel sorts produkt

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H + Liquid metal, RTX3070 + Liquid metal
Bild: 42" 4K 120hz
Ljud: Simgot SuperMix 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Köp en bluetoothmottagare. Koppla USB-strömförsörjningen i en usb-laddare via cigarrettuttaget och dra 3.5mm aux till bilstereon.

Tex denna

Edit: länkade fel sorts produkt

finns ingen aux i bilen :L

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Det brukar ofta finnas någon form av Aux-uttag på baksidan av bilarnas stereo, även om de oftast frångår den generella standarden.

Då jag inte riktigt vet vilken stereo som sitter i just din mammas bil är det lite svårt att hjälpa (plus att mina kunskaper om Suzukis bilar är väldigt begränsade). Men jag hittade denna på Amazon.
Man ersätter CD-läsaren med en aux-sladd, som du sedan kan använda för att koppla en Bluetooth-adapter i.

https://www.amazon.co.uk/Suzuki-Swift-interface-Adaptor-iPhon...

Blev riktat mot fel person ^^
Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Det brukar ofta finnas någon form av Aux-uttag på baksidan av bilarnas stereo, även om de oftast frångår den generella standarden.

Då jag inte riktigt vet vilken stereo som sitter i just din flickväns bil är det lite svårt att hjälpa (plus att mina kunskaper om Suzukis bilar är väldigt begränsade). Men jag hittade denna på Amazon.
Man ersätter CD-läsaren med en aux-sladd, som du sedan kan använda för att koppla en Bluetooth-adapter i.

https://www.amazon.co.uk/Suzuki-Swift-interface-Adaptor-iPhon...

ah okay det går inte att typ köpa en 3,5mm kabel och koppla in den därifrån?

det är min mamma, haha. men ja, det är 2012, så lite nyare utseende på den stereon än den på bilden på amazon. men ja, det kanske hade varit bra ändå. tack!

Visa signatur

Lea här ^-^/