Hej, tänkte att jag gör en ny tråd för den tråden jag skapade hamnade lite fel rubriksmässigt eftersom att mitt problem eskalerade till något helt annat..
Min fråga är om någon annan har Z390-F med Corsair RAM och har upplevt problem med att den gula lampan på moderkortet där det står "DRAM" lyser?
Jag har sen igår haft problem med att jag får ingen bild på skärmen och den gula lampan för DRAM lyser som indikerar att det är något fel. Jag har testat i princip allt men lampan lyser fortfarande och jag får ingen signal så kan inte gå in i BIOS. Notera att det fungerade första gången jag satte igång datorn, sedan när jag skulle trycka till den ena RAM-slotten så har det inte fungerat sedan dess (se mer utförlig beskrivning i tråden).
Har testat både med mina egna RAM som angivet nedan men också med min grannes, ett par Corsair LPX 2666MHZ CL16 (micron)
Min rig:
ASUS ROG STRIX Z390-F
I5 9600K
CORSAIR LPX 3200MHZ CL16 (SK HYNIX)
MSI GTX 1070TI GAMING
CORSAIR TX550M
BE QUIET PURE ROCK!
Samsung 970 EVO 500GB (m2.nvme)
Fractal design DEFINE C TEMP G
Så till min fråga:
Någon annan som stött på problem?
Eller har ni samma uppsättning RAM/Moderkort eller rentav RAM/Moderkort/CPU. Skriv gärna då så kan jag börja utesluta en del saker, t.ex. avgränsa till att moderkortet är paj.