Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Någon mer här som vill ha en till Docka men inte vill betala 900kr? Finns det något alternativ i sverige?

Gör inget om det är en kabel som hänger bara jag får ström in och HDMI ut.

Jag har inte sett någon svensk ÅF som säljer kinadockor till Switch.
Själv kör jag ibland med min Coov SH350 inköpt från Aliexpress, fungerar som den ska med orginalladdaren och har inte läst att någon fått sin Switch brickad med en sådan.

Permalänk
Medlem

Tips på nintendo switch eshop exclusives? Dvs inga spel som finns på PC. Behöver något att göra under julen

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Zaynee:

Tips på nintendo switch eshop exclusives? Dvs inga spel som finns på PC. Behöver något att göra under julen

Jag skulle rekommendera dig att kolla in dessa exclusiva spel och se om något intresserar dig:

  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • Splatoon 2

  • Super Mario Odyssey

  • Pokémon: Let's Go

  • Super Smash Bros. Ultimate

  • Xenoblade Chronicles 2

  • Xenoblade Chronicles 2: Torna – The Golden Country

  • Mario + Rabbids Kingdom Battle

  • Kirby Star Allies

  • Mario Kart 8 Deluxe

  • Mario Tennis Aces

  • Octopath Traveler

  • Super Mario Party

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Zaynee:

Tips på nintendo switch eshop exclusives? Dvs inga spel som finns på PC. Behöver något att göra under julen

Kommer på två spel som bara finns på eshop

Golf story och blaster master zero

Permalänk
Medlem

Jag har kvar 80kr från Nintendo-eshop som går ut 31/12.
Har ni något tips på vad man kan köpa för dom? Något indiespel kanske?

Permalänk
Medlem

Någon som äger Super Smash bros? Äger en pro controller och funderar på att köpa en sådan "Hori Battle Pad (Luigi) till Nintendo Switch" (vill spela med en kompis)

Det jag funderar på är avsaknaden av rumblen på dosan. Är det något man kommer sakna? Har alltså inte köpt spelet ännu så kan inte riktigt bilda mig en uppfattning.

Permalänk
Medlem

Hittade inte "edit"knapp.. men vad tror ni om denna ?
https://inf.se/oevrigt/1803-handkontroll-till-nintendo-switch...
Den ska ha alla sensorer och Rumble?

Permalänk
Medlem

Så jobbigt att spela smash bros
Köpte online mode idag och det bara laggar, blir inget kul :/
Jag har 250 mbit fiber och har aldrig problem med annat

Hade inga problem innan med Mario Kart när man kunde lira gratis.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch Pro Controller - Mario Kart 8 Bundle, 999.-
https://www.webhallen.com/se/product/270773-Nintendo-Switch-P...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hittade inte "edit"knapp.. men vad tror ni om denna ?
https://inf.se/oevrigt/1803-handkontroll-till-nintendo-switch...
Den ska ha alla sensorer och Rumble?

Aldrig provat den, men jag har provat många 3:e-partskontrollers genom tiderna och hittills inte stött på en enda Noname-kontroller som inte varit en besvikelse.
Alla som fungerat bra har tillverkaren antingen vågat släppa i sitt namn eller så har de varit det officiella/licensierade tillbehöret till ett spel. Även de kriterierna säger inte att en kontroller nödvändigtvis är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Så jobbigt att spela smash bros
Köpte online mode idag och det bara laggar, blir inget kul :/
Jag har 250 mbit fiber och har aldrig problem med annat

Hade inga problem innan med Mario Kart när man kunde lira gratis.

Kör helst inte över WiFi.
Och om du måste använda dig av trådlöst. Sitt nära routern!

Smash är inte lika förlåtande som Mario Kart.

Du kan dessutom inte inte göra något mot motståndaren som också kan ställa till det med usla förhållanden till anslutning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

EN liten notering från mig.

Äger en svensksåld kassett av Lego City Undercover som jag och pojken har spelet en del på.

Brukar köpa en del spel på eshopen, både på Svenska och Amerikanska.

Såg att det var en bra rea på Lego City Undercover på Amerikanska eshopen. ( 8.99 dollar )
Eftersom jag tyckte det var jobbigt att byta kassett hela tiden så tänkte jag att det kunde vara skönt med en digital version av spelet när det ändå var så billigt.

Vad jag kunde läsa på nätet så skall sparfilen från ett fysiskt spel gå att använda till ett digitalt.

Jag blev dock väldigt förvånad att så var inte fallet med Lego city Undercover.
Det verkar som den fysiska versionen jag har inte är samma som den på Amerikanska eshopen.
Den fysiska versionen stödjer fler språk än digitala på Amerikanska eshopen.

Inte ett så stort problem för mig dock, vi hade inte hunnit så långt in i storyn på spelet. Så vi kanske får ta och börja om från början.

Dock en liten headsup till er som tänker göra samma sak som jag gjorde. Kolla upp ifall spelen verkligen är samma version så ni inte gör samma fel som jag gjorde.

Ett enkelt sätt att kolla om det är samma version är att:
Sätt i det fysika spelet i Switchen.
Tryck på + när du har markerat spelet. Dvs starta inte spelet.
Där finns ett menyval för att titta på spelet i eshopen.
Väl det menyvalet och välj den användare som skall öppna eshopen. ( I mitt fall, valde jag USA kontot )
Om spelet dyker upp på eshopen så skall det vara samma. ( I mitt fall, så dyker inte Lego City Undercover upp i eshopen på USA kontot. )

Lång text, hoppas någon annan har nytta av det.

Är detta priset kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Är detta priset kvar?

$8.99? verkar inte som så tyvärr:

https://eshop-prices.com/games/153-lego-city-undercover?curre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Är detta priset kvar?

Skrivet av Naki:

Som Naki skrev så verkar det inte så.

Här är en sida jag brukar använda för att titta på priserna på olika regioner i eshop.

https://savecoins.app/games/all-games?title=lego

Brukar stämma nästan alltid, dock så missade sidan rabatten på Starlink? Men gick jag via
https://www.nintendo.co.uk/Search/Search-299117.html?f=147394... så kunde jag hitta Starlink till rätt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Ingen aning om väskor som också rymmer laddaren, i.a.f. inga som inte även rymmer mycket mer. Finns några som rymmer det + dockningsstation & pro controller men de är stora.

Har själv den grå Zelda-versionen av "nintendo switch deluxe travel case" som finns i några versioner. Den rymmer enhet med joycons på, 8 spel eller minneskort och lite smått till (har inear-lurar och joycon-remmarna med.) Den känns robust och skyddar bra, men kan vara lite stor för vissa.

Laddaren tål en del stryk och får ligga löst i ryggsäcken.

Läste "in-ear". Är de vanliga med sladd eller trådlösa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om den tunnaste/smidigaste väskan till enbart konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Någon som kan tipsa om den tunnaste/smidigaste väskan till enbart konsolen?

Fick tag på en:

https://www.inet.se/produkt/6609312/nintendo-switch-carrying-...

för halva priset för runt ett år sedan. Tycker den är rätt smidig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Fick tag på en:

https://www.inet.se/produkt/6609312/nintendo-switch-carrying-...

för halva priset för runt ett år sedan. Tycker den är rätt smidig.

Tack! Men slog till på ett
https://www.maxgaming.se/switch-tillbehor/nintendo-switch-sky...

och hoppas det är tunt nog för mig.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa en mini dockningsstation i Sverige eller inom EU?

Ett sådant case/skal som man moddar in originaldockan. Vet att det finns på Ebay och Aliexpress, men skulle gärna vilja ha ett så snabbt som möjligt.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Någon som vet vart man kan köpa en mini dockningsstation i Sverige eller inom EU?

Ett sådant case/skal som man moddar in originaldockan. Vet att det finns på Ebay och Aliexpress, men skulle gärna vilja ha ett så snabbt som möjligt.

Borde finnas på tyska eller engelska amazon för småpengar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Borde finnas på tyska eller engelska amazon för småpengar

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker jag också, inte hittat något vettigt än, ska kika runt lite mer där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Läste "in-ear". Är de vanliga med sladd eller trådlösa?

Skickades från m.sweclockers.com

Vanliga med sladd. Har tyvärr inga tips att ge avseende hur man smidigast använder trådlösa lurara till Switch

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

SteelSeries Arctis 7 2019 edition gaming headset fungerar trådlöst till Switch dock måste man köpa en extra sladd till för att få det att fungera (Ljudkabel med 3,5 mm-kontakt hane/hane).

Elgiganten har rea på den nu 799kr
SteelSeries Arctis 7 2019 edition gaming headset trådlöst.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SSARC...

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som är sugen på Tales of Vesperia nästa vecka?
Det var ett spel jag ville ha på den tiden spelet först kom, till Xbox 360 för runt 10 år sedan. Spelet var dock ganska svår att få tag i, såldes vad jag kan minnas bara en kortare period och priserna drog sedan snabbt uppåt. Att äntligen få spela detta spel, till och med portabelt på Switchen, är något jag sett fram emot ända sedan spelet avtäcktes för återlansering.

Hade gärna sett fler av Tales-spelen framöver men tacksam nog personligen att iallafall denna kommer ut, just pga hur svår den varit att köpa tidigare.

Permalänk
Medlem

hoppas dom släpper ett ny zelda snart.... det gick alldeles för fort att klara detta, (dock blir det nog inget nytt förens nintedo kommer med en ny konsol igen)
har precis börjat om igen, (är ju ett år sedan jag körde det senast) och tänkte lägga lite mer tid på att hitta gömda saker denna gång.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon mer som är sugen på Tales of Vesperia nästa vecka?
Det var ett spel jag ville ha på den tiden spelet först kom, till Xbox 360 för runt 10 år sedan. Spelet var dock ganska svår att få tag i, såldes vad jag kan minnas bara en kortare period och priserna drog sedan snabbt uppåt. Att äntligen få spela detta spel, till och med portabelt på Switchen, är något jag sett fram emot ända sedan spelet avtäcktes för återlansering.

Hade gärna sett fler av Tales-spelen framöver men tacksam nog personligen att iallafall denna kommer ut, just pga hur svår den varit att köpa tidigare.

Jag har så dålig koll på denna genre. Jag spelade och gillade Xenoblade Cronicles 2 skarpt. Chans att jag kommer gilla detta?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

hoppas dom släpper ett ny zelda snart.... det gick alldeles för fort att klara detta, (dock blir det nog inget nytt förens nintedo kommer med en ny konsol igen)
har precis börjat om igen, (är ju ett år sedan jag körde det senast) och tänkte lägga lite mer tid på att hitta gömda saker denna gång.

Det lär tyvärr inte hända i år. Knappast 2020 heller, med tanke på att det är då de lär släppa nästa del i Metroid Prime? 2021 kanske? Men inget är omöjligt. De har ju släppt 2 Zelda-spel till samma konsol tidigare..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Jag har så dålig koll på denna genre. Jag spelade och gillade Xenoblade Cronicles 2 skarpt. Chans att jag kommer gilla detta?

Svårt att säga, JRPG-genren har ändrat sig en del de senaste tio åren. Hade du spelat ett Tales-spel tidigare hade du vetat ungefär vad spelet levererar men som helt ny i Tales-spelen är det lite svårare. Striderna i Xenoblades och de flesta Tales-spel är ganska lika, aktiva strider där du styr en karaktär och har medhjälpare som också är med i striderna. Inget turbaserat eller liknande.

Recensionerna bör dyka upp i veckan förhoppningsvis så du kommer nog lättare att få se hur spelet fungerar. Lär nog dyka upp en och annan gameplay-video.

Skrivet av solemn:

Det lär tyvärr inte hända i år. Knappast 2020 heller, med tanke på att det är då de lär släppa nästa del i Metroid Prime? 2021 kanske? Men inget är omöjligt. De har ju släppt 2 Zelda-spel till samma konsol tidigare..

Inget som hindrar Nintendo, dvs två storsläpp samma år. Men om ett nytt Zelda är på gång lär vi nog få höra om spelet minst ett år innan tänkt lansering. Såvida inte något tidigare spel portas då, är många (inkl mig) som gärna vill se fler portar av tidigare titlar till plattformen.

Dock tycker jag att Nintendo är lite för slappa med egna nya större lanseringar. Nu säljer Switch som glas i solsken och stödet från utvecklare håller igång spelutbudet så de är väl inte lika tvugna, som med Wii U exempelvis. Men hade gärna sett och hört mer om vad Nintendo själva tänker släppa på plattformen.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för en ny Nintendo Direct nu i Januari! Förra året körde de ju en 11/1..

Vad tror ni att den kommer att innehålla isåfall? Några förväntningar/förhoppningar?