Kan ej skriva snabel a! [Löst]

Permalänk
Medlem

Kan ej skriva snabel a! [Löst]

Tjena! Mitt förra tangentbord började strula lite och kände att jag behövde ett nytt. Det nya tangentbordet fixade alla problem förutom ett och det var att kunna skriva snabel a, vilket jag brukade göra med ALT GR+2. Har temporärt löst det genom att byta till Engelskt tangentbord varje gång jag ska skriva snabel (vänstra SHIFT+2) men skulle vara gött om jag slapp göra det.
Har googlat runt också men verkar inte hitta någonting som funkat hittills.

All hjälp uppskattas, tack i förväg!

Permalänk
99:e percentilen

Har du Asus GPU Tweak installerat?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@@@@@@ Bjuder på några så du har i reserv!

Permalänk
Medlem

@Alling: Tror inte det. Kommer i alla fall inte upp någonting när jag söker på det i Sökfältet.

Permalänk
Medlem

@eloven02

För mig fungerar både AltGr + 2 och även Ctrl + Alt + 2 med svenskt layout.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Har du numpad på tangetbordet?

AltGr + 064

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Har du numpad på tangetbordet?

AltGr + 064

Nej det har jag inte.

Permalänk
Medlem

Vad har du för tangentbord?
funkar det att skriva @ på en annan dator med det tangentbordet?
vilken tg layout kör du?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Två program till som jag vet kan skapa detta problem är Keepass Samt Remote Desktop (MSTSC.exe)

Permalänk
Medlem

STÄNGD!

Tack allihopa för svar men lyckades lista ut vad det var som hindrade mig från att skriva "@". Det var Clownfish, vilket jag har haft i flera år men det började inte strula med mitt tangentbord senaste året typ.

Permalänk
Hedersmedlem

@eloven02: Tack för att du uppdaterade tråden med lösningen du hittade, det kan komma andra till nytta i framtiden. Jag har uppdaterat titeln för att reflektera detta.