Detta borde absolut vara standard, ja.
Det krävs dock graf för alla kärnor eller iaf den mest utnyttjade kärnan. Medelutnyttjande ensamt är ganska intetsägande.
Informationen finns redan tillgänglig i csv i hwinfo-rapporter.
Tex så här kan det se ut: https://imgur.com/a/iEkiDgr
Gratisverktyget generic log viewer verkar bara vilja visa 3 grafer, men med ett mer seriöst verktyg är det ju inget problem lägga alla kärnors grafer över varandra (kanske går med denna med om man mixtrar med det, jag spenderade bara 3 min på det). Jag tycker denna information borde vara standard vid cpubenchmarks.
Utan detta är det gissningsarbete att tolka cpu-benchmarks. Benchmarks där cpu aldrig flaskar mixas hejvilt med andra där cpu är ktitiskt, etc.
Sen måste man ju inte presentera alla grafer, det räcker med att se på dem och dra en slutsats, presentera denna.
(Jag hade professionellt aldrig kommit undan med att benchmarka en nyuppsatt dyr server som i mer extrema fall kan kosta miljoner styck utan att presentera benchmark med grafer för både cpu use, threads, ram, swap, iowait, disk throughput/iops etc etc då vilken som helst av dessa faktorer kan flaska de andra - men alla cputhreads skulle vara bra nog grund i spel).
En sådan graf säger ju mer, däremot är de lite svårare att jämföra. Ett meddeltal säger ju inte allt (exempelvis om en process ligger konstant på 100 etc.), men ger iallafall någon indikation samtidigt som siffrorna går snabbt att jämföra och kompletterar FPS-informationen.