Rensning - 43" 4K-skärm, dator & olika komponenter/laptops

Permalänk
Medlem

Rensning - 43" 4K-skärm, dator & olika komponenter/laptops

Hej,

Håller på att bygga ihop en ny dator då jag ska ändra mitt användarbeteende så ska sälja dator, skärm och lite annat jag har liggandes som inte längre behövs.

Acer ET430
Acer 43" 4K-skärm som är riktigt fin men då jag ska börja spela lite mer så ska jag gå tillbaka till min 27" 144Hz-skärm. Skärmen verkar lida lite av ghosting eller vad man nu ska kalla det, har man haft ett fönster uppe som visar statisk material ett tag så kan man vid nära inspektion se hintar av att det tidigare materialet är delvis kvar på skärmen. Kartong finns.

Pris: 2000:- eller högstbjudande

Custom loop - i7-7700k och 980Ti
Datorns specifikationer:
CPU: Intel Core i7-7700k (delidded som jag köpte här på forumet i somras)
MoBo: Asus Strix Z270E Gaming
RAM: Corsair Vengeance LED(White) 2666Mhz (Andra RAM på bilden)
GPU: Gigabyte 980 Ti XTREME Waterforce OC
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Vit
Fläktar: 7 st Corsair HD120RGB (Finns 1 till i oöppnad kartong) som fläktar inuti chassit. Bakom radiatorerna finns även 3 st Noctua 120mm och 3 st Fractal Silent 120mm
Övrigt: 2 st Corsair Fan Hub, Lightning Node Pro & Corsair Commander Pro

När det kommer till vattenkylningsdelarna är jag tyvärr inte så pass insatt att jag kan lista allt som ingår, var som sagt YOKYO som byggt datorn tidigare. Det finns som synes på bilderna 1st 240mm radiator samt 2 stycken 360mm radiatorer. CPU-kylarblocket är från Thermaltake och pumpen är en Alphacool VPP655. 980Ti:t har byggts in som en del av loopen där originalkylaren används som mostvarande för GPU-block.

Nätagg finns och kan skickas med vid rätt pris men tar gärna det till mitt nya bygge, nätagget är ett Corsair RM750x.

Delarna säljs ej var för sig om det inte är som så att någon är villig att köpa hela loopen + GPU då han isåfall får komma hit och demontera den.

Startbud: börjar på 6500:- för hela datorn där jag värderat enligt följande:
CPU: 2200:-
MoBo: 700:-
RAM: 500:-
GPU: 1500:-
Chassi: 600:-
Fläktar: 500:-
Custom loop: 500:-

Har fått en del PM då folk inte uppfattat att ovan värdering är ett paketpris om man köper allt. Självfallet så värderar jag inte en Commander Pro, 7 st HD120RGB, Lightning Node Pro, 2x Corsair Fan hub samt 3 st Noctua 120mm till 500:-. Enbart Commander Pro är värd runt 300:-, alla fläktar runt 100:-/styck och Lightning Node Pro och Fan hub visst värde också. Är någon intresserad av fläktpaketet seperat så värderar jag det till runt 1500:- för allt Corsair + Noctua

RTX 2060 Ventus OC
Skulle vilja byta detta mot något med lite roligare RGB och kan tänka mig 1070, 1080 eller 2060 som byte där pengar kan gå åt båda håll beroende på vad du har att erbjuda. GPU:n kommer vara vertikalt monterad så ha det i åtanke när du föreslår något med RGB.
Kvitto finns, inköpt 2019-09-19 på Webhallen.
Startbud: 2500:-

Silverstone SFX-L 500W
Fungerar utan problem men ska enligt förra ägaren vid hög belastning ge ifrån sig ljud från fläkten, har dock bara använt den för test av en dator så har inte belastat det och således inte hört något. Kan tänkas bytas mot ett vanligt PSU i 600-800W.
Startbud: 300:-

Huawei MateBook m3 4GB 128GB
Grym kompakt dator från Huawei som ska vara deras svar mot Surface-familjen. Skärmen är helt fantastiskt men har tyvärr inte kommit till användning sen jag fick tjänstedator. Engelskt tangentbord men du kan ställa in det så det blir svensk layout. Skärmskydd sitter på och datorn är i väldigt fint skick. Se mer på länk:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3785183
Startbud: 2000:-

Macbook Air 2015
Fint skick på skärmen men har lite färgskav på nedre vänstra sidan till vänster om trackpaden, kommer troligtvis från min klocka.
CPU: 1,6GHz Intel Core i5
RAM: 8GB 1600 MHz DDR3
GPU: Intel HD Graphics 6000 1536 MB
SSD: 128GB
Startbud: 3000:-

Harman Kardon SB26
Grymt ljudsystem som dock har tappat bort strömkablar till samt fjärrkontroll. Enbart soundbar och subwoofer som medföljer. Till subwoofer är det vanlig 2-polig strömkabel men soundbaren har någon speciell kabel.
Startbud: 800:-

AMD Ryzen 1600X
Uppgraderade brorsans CPU så denna finns över, kartong och kylare för 2600X medföljer.
Startbud: 800:-

Sakerna finns för upphämtning i Täby men vissa av sakerna kan skickas. Är det mindre saker kan jag även ta med de till Sickla där jag jobbar. Vid snabb överenskommen affär ikväll kan jag leverera på vägen från Täby till Kungsängen imorgon bitti.

Kan komma att uppdatera lite under kvällen med fler saker som jag hittar i gömmorna.

Saker som jag gärna köper/tar emot i byte
- Corsair ML/LL/QL120 i 3-pack
- 240mm AIO-kylare, gärna med RGB typ NZXT X52
- 27" skärm från Asus, VG/MG/PG278-serien är främst intressant få jag har en PG278Q idag och vill att andra skärmen ska matcha.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Skärm 1800kr kan hämta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Bjuder 800 SEK för AMD Ryzen 5 1600X. Kan hämtas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Skärm 1800kr kan hämta.

Skickades från m.sweclockers.com

Bud noterat. Ligger strax under gränsen för vad jag är villig att acceptera i första hand men vi ser vad för bud som trillar in framöver.

Skrivet av anon15480:

Bjuder 800 SEK för AMD Ryzen 5 1600X. Kan hämtas.

Noterat, bud som jag kan tänka mig acceptera är uppnått och låter budgivning pågå tills imorgon kväll.

Permalänk
Medlem

2500kr för 2060

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2000+frakt för matebooken

Permalänk
Medlem

Hur många GB ram va minnet på i den stationära?

Permalänk
Medlem

Fläktar: 7 st Corsair HD120RGB (Finns 1 till i oöppnad kartong) som fläktar inuti chassit. Bakom radiatorerna finns även 3 st Noctua 120mm och 3 st Fractal Silent 120mmvrigt: 2 st Corsair Fan Hub, Lightning Node Pro & Corsair Commander Pro
Custom loop . 1000 kan hämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farf4r:

2500kr för 2060

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat.

Skrivet av Altoo:

2000+frakt för matebooken

Noterat.

Skrivet av LemurenSwe:

Hur många GB ram va minnet på i den stationära?

Uppdaterat OP. 16GB(2x8GB)

Skrivet av marekwitkowski:

Fläktar: 7 st Corsair HD120RGB (Finns 1 till i oöppnad kartong) som fläktar inuti chassit. Bakom radiatorerna finns även 3 st Noctua 120mm och 3 st Fractal Silent 120mmvrigt: 2 st Corsair Fan Hub, Lightning Node Pro & Corsair Commander Pro
Custom loop . 1000 kan hämta

Tack för budet, dock kommer jag inte sälja de sakerna individuellt för det priset. Uppskattningen var baserat på att man köper hela datorn där man såklart får ett form av paketpris. Bara Corsair Commander Pro är värd runt 300:- och fläktarna runt 100:- styck så bara där är vi uppe i över 1000:-.

Permalänk

300kr för Silverstone SFX-L 500W - Kan hämta den idag under förmiddagen

Permalänk
Medlem

@chrippe7: Pris som du skulle acceptera tack

7 st Corsair HD120RGB (Finns 1 till i oöppnad kartong) som fläktar inuti chassit. Bakom radiatorerna finns även 3 st Noctua 120mm och 3 st Fractal Silent 120mmvrigt: 2 st Corsair Fan Hub, Lightning Node Pro & Corsair Commander Pro
Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

300kr för Silverstone SFX-L 500W - Kan hämta den idag under förmiddagen

Noterat, dock varit borta hela dagen idag så därav mitt sena svar. Hur ser det ut i veckan?

Skrivet av marekwitkowski:

@chrippe7: Pris som du skulle acceptera tack

7 st Corsair HD120RGB (Finns 1 till i oöppnad kartong) som fläktar inuti chassit. Bakom radiatorerna finns även 3 st Noctua 120mm och 3 st Fractal Silent 120mmvrigt: 2 st Corsair Fan Hub, Lightning Node Pro & Corsair Commander Pro
Custom loop

Egentligen så vill jag inte sälja framförallt custom loop:en seperat då som sagt 980 Ti:t är inbyggd i själva loopen, skulle jag sälja loopen står jag där med ett 980Ti utan fungerande kylare. Kan tänka mig att sälja loopen med 980 Ti:t inkluderat men då skulle jag vilja ha 3000:- för GPU, custom loop samt alla fläktar.

Permalänk
Medlem

kan bjuda 3000 kr med chassi eller kan jag få ett rikt pris för hela dator. tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Egentligen så vill jag inte sälja framförallt custom loop:en seperat då som sagt 980 Ti:t är inbyggd i själva loopen, skulle jag sälja loopen står jag där med ett 980Ti utan fungerande kylare. Kan tänka mig att sälja loopen med 980 Ti:t inkluderat men då skulle jag vilja ha 3000:- för GPU, custom loop samt alla fläktar.

Vad ingår exakt i detta tilltänkta paketet? CPU-block också? Osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wipen:

Vad ingår exakt i detta tilltänkta paketet? CPU-block också? Osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Allt som inte är CPU, MoBo, RAM och chassi. Allt som har med kylning att göra ingår samt GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Allt som inte är CPU, MoBo, RAM och chassi. Allt som har med kylning att göra ingår samt GPU.

Erbjuder 2700kr + frakt då.

Ej intresserad av GPU och radiatorer så säljer la vidare det billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wipen:

Erbjuder 2700kr + frakt då.

Ej intresserad av GPU och radiatorer så säljer la vidare det billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr inte intressant med frakt så jag som nämnt i OP själv inte är insatt i custom loop osv, tanken var att jag skulle sätta mig in men har lagt tid på viktigare saker. Ska jag sälja loopen så är det till någon som kommer och monterar ner den själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marekwitkowski:

kan bjuda 3000 kr med chassi eller kan jag få ett rikt pris för hela dator. tack

3000:- är lite väl lågt inkl chassit. Bara GPU och fläktar är värt runt 2500:-, chassit är värt mer än 500:- och då ger jag bort all kylning gratis. Satt 6500:- som Startbud för hela datorn men är väl nöjd och säljer runt 7500:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Tyvärr inte intressant med frakt så jag som nämnt i OP själv inte är insatt i custom loop osv, tanken var att jag skulle sätta mig in men har lagt tid på viktigare saker. Ska jag sälja loopen så är det till någon som kommer och monterar ner den själv.

Förstår, hojta till om du ändrar dig. Kan eventuellt gå lite högre i pris för paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

350kr plus frakt
Corsair commander pro
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har skickat PM.

Permalänk
Medlem

Kan buda 1500kr+ frakt för 7700k.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

1700 + frakt för cpun