Jag har aldrig köpt från komplett. Jag undrar om det är säkert att köpa därifrån.

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig köpt från komplett. Jag undrar om det är säkert att köpa därifrån.

På prisjakt har den bra recensioner men inte på trust pilot.

Permalänk
Medlem

Komplett är helt ok. Säkert bland dom 5 största som kränger komponenter. Har iofs aldrig varit i dispyt med dom, men jag skulle inte tveka att köpa från dom om det blev billigast. Har för mig att dom vill ha fraktkostnad väldigt högt upp, men är osäker om det gäller längre.

Permalänk
Medlem

Det är säkert. Har varit bråk med dem en gång för säkert 10 år sen, men det löste sig bra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FatDimaond:

På prisjakt har den bra recensioner men inte på trust pilot.

Ja.

Permalänk
Medlem

Kort svar: JA

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag köper nästan uteslutande från inet och komplett och har handlat av båda under mer än 10 år.

Båda har jättebra kundservice, priser och QA. Jag köpte exempelvis en mus av komplett som bråkade från start. Jag iuppdaterade allt som gick att uppdatera för att den skulle funka. De skickade en ny samma dag som jag ringde om det.

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

Om denna tråden blir lång nog så kommer det både ris och ros. Så är det bara.
Alla får inte det bästa bemötandet. Tyvärr.

Jag vågar dock mig på att säga att det är så säkert det kan bli att handla från ett företag.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

De har nog inte köpt rätt prenumeration.
https://business.trustpilot.com/plans

Sådana tjänster är utpressare, betala annars blir ditt företag bedömt dåligt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Kör på! Har bara haft garantiärende hos dom en gång och det var utan några problem alls. Min mus glappade och dom lät mig ha kvar den tills jag fick den nya så jag slapp sitta utan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@FatDimaond: Det är en legit sida har handlat där flera gånger dock de enda som är dåligt är att ifall något går sönder så måste man posta iväg produkten då komplett inte är en fysisk butik.

Permalänk
Medlem

De är helt klart bland de bästa. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellyeah93:

@FatDimaond: Det är en legit sida har handlat där flera gånger dock de enda som är dåligt är att ifall något går sönder så måste man posta iväg produkten då komplett inte är en fysisk butik.

Men Webhallen är väl samma företag, och där finns fysiska butiker. Eller har jag fattat fel?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

@cyklonen: neeej eller va? jag tror inte att det är samma företag, komplett är ett eget företag men har ingen fysisk butik, därför är vissa varor billigare då det kostar mer att ha varor i en fysiskt butik (hyra osv osv) och kommer därför kosta mera för kunderna medan en nätbutik behöver bara ha ett laget.

Men du behöver verkligen inte oroa dig för något dem är väldigt snabba på att svara och har även live chat på deras hemsida (vardagar). Leveransen är smidig och du kan alltid betala med klarna, vänta tills varan har kommit hem sen kan du betala i efterskott.

Permalänk
Medlem

Komplett är en av de bästa skulle jag säga. Har haft med deras kundtjänst att göra också med retur och öppet köp och det gick fint.
Kör på! De brukar ha bra erbjudanden ganska ofta också

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Har för mig att dom vill ha fraktkostnad väldigt högt upp, men är osäker om det gäller längre.

Fri frakt på ordrar över 500kr, i övrigt har de väl rätt normala fraktkostnader nu för tiden.

Skrivet av cyklonen:

Men Webhallen är väl samma företag, och där finns fysiska butiker. Eller har jag fattat fel?

Webhallen ägs sedan 2013 av Komplett-koncernen (som bl.a. driver Komplett.se), men är ett separat aktiebolag. Så för en vanlig konsument har det ingen större betydelse att båda butikerna ägs av samma ägare, man kan t.ex. inte köpa något från Komplett och gå till Webhallen för att lämna tillbaka produkten.

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Kanske? Jag har lämnat tillbaka en produkt på en fysisk adress i Stockholm, vet ej om det är kvar.

Permalänk
Inaktiv

Det är väl lite som att fråga om ICA eller COOP är legit, fast i datorkompontensvärlden?

Kort svar är iaf ja.

Permalänk
Medlem

Svar ja.

Komplett har mitt fulla förtroende.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper